Skönt att jag inte är ensam!
Jag har väl supit mer eller mindre ett par gånger i veckan de senaste året. Det mesta handlar om rastlöshet tror jag. Är student och studerar på distans och sitter hemma på dagarna. Efter lunch brukar jag som oftast knäppa första biran. När jag hade ett arbete tidigare så kunde jag dricka en 6-12 starköl två till tre gånger i veckan och jobba dagen efter. Det var inga som helst problem.
Nu har jag druckit konstant de senaste två veckorna. Varje dag har jag druckit. Har handlat om kanske 2-4 glas whiskey och 10-12 burkar starköl 33 cl. Jag blir sällan full när jag har druckit nu i två veckor. Blir istället salongsberusad.
Jag var nere i Tyskland för snart en månad sedan och har sedan dess ensam druckit fyra lådor öl. Mer eller mindre kan man säga att jag har druckit 1.5 låda i veckan ensam. Räknat mellan tummen och pekfingret. Och igår söp jag igen. Knäppte första ölen vid 14.00. Det blev sex öl igår 33 cl och tre glas whiskey till hockey och fotbollen på tvn.
Nu känner jag att jag ska hålla upp oktober ut! Det är främst hälsan som jag tänker på.