2009-09-08, 12:47
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Rapportera då de inlägg du finner stötande. Låt en moderator avgöra vad som är topic i tråden och inte. Svårt att definiera denna tråd egentligen. Vem som vill lägga av och inte.

Jag sa inte att jag fann det stotande. Min kommentar var menad som att det kan vara en bra ide att fundera ut om man verkligen har en onskan om att bli nykter. Innan man har den onskan blir det ju svart.

Och ar det inte smygmoderering du haller pa med nu?
Citera
2009-09-08, 12:53
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag sa inte att jag fann det stotande. Min kommentar var menad som att det kan vara en bra ide att fundera ut om man verkligen har en onskan om att bli nykter. Innan man har den onskan blir det ju svart.

Och ar det inte smygmoderering du haller pa med nu?
Smygmoderering? Hur då? Jag bad dig bara att rapportera istället för att ta saker i tråden. Om nu folk har en önskan att sluta men inte har just den styrkan som krävs utan fortsätter att dricka, vem är du då att bestämma vad de får skriva i tråden och inte?
Citera
2009-09-08, 13:06
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Smygmoderering? Hur då? Jag bad dig bara att rapportera istället för att ta saker i tråden. Om nu folk har en önskan att sluta men inte har just den styrkan som krävs utan fortsätter att dricka, vem är du då att bestämma vad de får skriva i tråden och inte?

Precis som du forsoker bestamma vad jag far och inte far skriva i traden?
Citera
2009-09-08, 13:11
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Precis som du forsoker bestamma vad jag far och inte far skriva i traden?
Skriv vad du vill, men saken är ju den att du om någon borde ju veta hur svårt det är att lägga av på en gång. Även fast folk har viljan kanske de inte kan lägga av på en gång. Vad är då felet att dom skriver i tråden att dom har druckit? Är det bättre att dom ljuger och säger att dom är nyktra och sedan missar att få stöd i tråden? fattar inte hur du resonerar tyvärr. Fast ni inom AA kanske inte applicerar orden ödmjukhet och tolerans..
Citera
2009-09-08, 13:22
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Skriv vad du vill, men saken är ju den att du om någon borde ju veta hur svårt det är att lägga av på en gång. Även fast folk har viljan kanske de inte kan lägga av på en gång. Vad är då felet att dom skriver i tråden att dom har druckit? Är det bättre att dom ljuger och säger att dom är nyktra och sedan missar att få stöd i tråden? fattar inte hur du resonerar tyvärr. Fast ni inom AA kanske inte applicerar orden ödmjukhet och tolerans..

Vet inte helt vad det ar du finner sa irriterande med min fraga om inte karnan av traden ar att vilja sluta dricka? Det var inte att hacka pa nagon over huvud taget, men karnan i allt tillfrisknande bygger pa en vilja att bli frisk, sa aven med alkohol. Diskussionen jag ville ha igang var snarare nagot at det hallet att man bor finna en vilja att sluta dricka, istalet for att diskutera om det ar OK att dricka pa helger, "Drick varje dag sa blir livet lattare" etc etc.

Odmjukhet och tolerans tycker jag att jag visar i allt som har med mitt liv att gora, och jag staller mig undrande till vad som har fatt dig sa uppretad att du kommer med sadana pahopp.
Citera
2009-09-08, 13:32
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Vet inte helt vad det ar du finner sa irriterande med min fraga om inte karnan av traden ar att vilja sluta dricka? Det var inte att hacka pa nagon over huvud taget, men karnan i allt tillfrisknande bygger pa en vilja att bli frisk, sa aven med alkohol. Diskussionen jag ville ha igang var snarare nagot at det hallet att man bor finna en vilja att sluta dricka, istalet for att diskutera om det ar OK att dricka pa helger, "Drick varje dag sa blir livet lattare" etc etc.

Odmjukhet och tolerans tycker jag att jag visar i allt som har med mitt liv att gora, och jag staller mig undrande till vad som har fatt dig sa uppretad att du kommer med sadana pahopp.
Absolut inget påhopp. Jag hade bara svårt att se ditt illatyckande till att folk skriver att dom dricker. Det var allt. No harm liksom.Nu tycker jag vi lägger ner innan vi båda blir varnade för OT. Och som jag sade så har jag bara svårt att se varför du stör dig på vad folk skriver. Ha det bra.

Mitt fetstilta kanske är folks räddning, att dra ner och använda på helger för att sedan komma till insikt då allt rasar. Bara för att man har viljan betyder det inte att man kan lägga av. man kanske måste börja med att trappa ner för att sedan bryta.

Mitt sista fetstilta håller jag med om att det är idiotiskt att ge ett sådant råd.
Senast redigerad av The Master 2009-09-08 kl. 13:36.
Citera
2009-09-09, 22:08
Medlem
H.E.L.s avatar
Inne på terdje veckan nu i behandlingen. Riktigt riktigt bra är det.
Mår bättre än på länge och har t o m känt rus på livet.
Citera
2009-09-10, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Inne på terdje veckan nu i behandlingen. Riktigt riktigt bra är det.
Mår bättre än på länge och har t o m känt rus på livet.

Vad är det för behandling?

Udda bonusfråga; orkar du vara aktiv moderator på FB när du aldrig dricker?

Personligen har jag noll sug efter datorspel eller allmänt "överanvändande" av dator och internet om det inte finns alkohol med i bilden.
Citera
2009-09-10, 18:22
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Vad är det för behandling?

Udda bonusfråga; orkar du vara aktiv moderator på FB när du aldrig dricker?

Personligen har jag noll sug efter datorspel eller allmänt "överanvändande" av dator och internet om det inte finns alkohol med i bilden.
Grundar sig på 12-stegs.

Vad gäller moddandet så är det inga problem. Ser allt lite klarare bara.
Citera
2009-09-11, 23:48
Medlem
antabus 2a veckan känns rätt bra faktiskt. bara det att nu e man tjackad istället
Citera
2009-09-12, 00:03
Medlem
lugnt med ett par ggr/mån
Citera
2009-09-12, 15:02
Medlem
jag e full igen. försökte sluta i tisdags kände att allt behövde få ett slut. men skakade o svettades så jävligt så va tvungen att dricka igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in