Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Skriv vad du vill, men saken är ju den att du om någon borde ju veta hur svårt det är att lägga av på en gång. Även fast folk har viljan kanske de inte kan lägga av på en gång. Vad är då felet att dom skriver i tråden att dom har druckit? Är det bättre att dom ljuger och säger att dom är nyktra och sedan missar att få stöd i tråden? fattar inte hur du resonerar tyvärr. Fast ni inom AA kanske inte applicerar orden ödmjukhet och tolerans..
Vet inte helt vad det ar du finner sa irriterande med min fraga om inte karnan av traden ar att vilja sluta dricka? Det var inte att hacka pa nagon over huvud taget, men karnan i allt tillfrisknande bygger pa en vilja att bli frisk, sa aven med alkohol. Diskussionen jag ville ha igang var snarare nagot at det hallet att man bor finna en vilja att sluta dricka, istalet for att diskutera om det ar OK att dricka pa helger, "Drick varje dag sa blir livet lattare" etc etc.
Odmjukhet och tolerans tycker jag att jag visar i allt som har med mitt liv att gora, och jag staller mig undrande till vad som har fatt dig sa uppretad att du kommer med sadana pahopp.