Det är mest en varning, jag vet också att folk lagt av med antabus och diverse förebyggande medel innan det skall till att börjas behandling och som sedan supit så hårt så att de skitit i behandling sedan. Hon menade nog på att du skulle fortsätta antabus tills behandling. Hon ville säkerligen väl men lade fram det dåligt. Haka inte upp dig på detta. Fortsätt som du gjort sedan i Maj.
vet inte exakt hur länge jag varit nykter nu, men still going strong, vet dock att jag mår nästan lika jävla piss som jag gjorde första veckan. är sjuk och känner mig 10 år äldre rent mentalt, men samtidigt 10 år yngre rent fysiskt. framsteg antar jag.
narkotika har jag inget större sug efter, skulle vara suget efter amfetamin som kmr då jag är i situationer där det skulle sitta jävligt fint alt vara till hjälp. men den där jävla spriten har man ju sug efter varje dag!
Skall sluta med all narkotika, insåg inatt att jag gör det för att jag mår lite psykiskt dåligt, vilket jag inte tänkt på innan, måste ha legat och gömt sig i mitt undermedvetna
Stämmer det man har hört att när man väl en gång har blivit alkoholist så har man mer eller mindre 2 val att göra, fortsätta eller sluta helt och inse att man aldrig ens kan sniffa på korken på en vinare utan att trilla dit igen.
Stämmer det man har hört att när man väl en gång har blivit alkoholist så har man mer eller mindre 2 val att göra, fortsätta eller sluta helt och inse att man aldrig ens kan sniffa på korken på en vinare utan att trilla dit igen.
Om man per medicinsk definition är alkoholist så stämmer det du skriver. Känner du ett sstarkt ug efter alkohol, som tillfredställs först när du fått i dig sprit - ja, då är du alkis.
Bumpar den här då, men jag tänker bli ren och tänkt det ett tag nu. Gäller det bara å se till att göra det.. Jag har alla fall hela hjärtat och viljan med mig!
Ska bli skönt och roligt men jobbigt den första tiden självklart, van vid att gå på något näst intill varje dag..En utmaning helt klart, som jag ska och har tänkt å klara galant! orkar inte med det här "livet" längre..Aldrig känt mig mer ensam heller i princip..måste hitta intressen också men vet knappt vad jag intresserar mig av längre..trög har jag blivit som fan på köpet också men det försvinner förhoppnings vis då jag börjar bli mer nykter.
Senast redigerad av Sublime 2009-08-20 kl. 12:08.
Är nog påväg in i ett beroende av något slag, funderar inte på att sluta helt men iaf dra ner på det en heldel.
Dricker så fort jag får chansen till att göra det och dricker nästan alltid för mycket. det enda jag gör när jag är nykter är att längta till nästa berusning, kan sitta och planera nästa fylla undertiden jag är full vilket känns lite överdrivet.
Sen är det också sjukt mycket folk som hela tiden vill ha med en ut och vill man inte dricka det så är man sjukt tråkig.
Ska dricka sista gången idag på ett tag framöver tror jag. Vi får se hur det går eftersom att jag har ett ganska svagt psyke och har svårt för att säga nej när folk frågar om jag ska med ut.