2023-01-30, 03:15
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ntrg
Alkoholen är ju en superb ångestdämpare, några burkar så försvinner ju dagens stress samt ilandsproblem. Är ju en av de svåraste anledningarna till att sluta dricka. Men någon gång måste det ju få sitt slut. Kan rekommendera CBD olja, naltrexone och även L-tyronsine, fungerar inte för alla men för mig har gjort underverk.

Kömpa på kamrater, ni är inte ensamma i träsket.

Naltrexone mår jag superilla av ....
Citera
2023-01-30, 03:18
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Nej jag anser att alkohol är enklare att sluta med än i princip allt annat. Jag har förövrigt knarkat allt som går och supit sönder mig i mina yngre dagar, var mycket i den där kretsen och har aldrig hört talas om någon som faktiskt dött av enbart alkohol. Inte ens "stjärnan" i gänget som drack 3-4 liter whiskey om dagen i flera år, men alla är vi ju olika.
Det är i princip bara och sluta och sen eventuelt ligga i soffan som en zombie ett par dagar, se till att få i sig vatten och skräpmat, sen är man på benen igen inom en vecka. Behöver man trappa ner gör man väl det först då. Det är återigen inte som att den fysiska ATn kan sitta i flera månader som på tex opiater eller benso, där det ofta känns att läkandet går baklänges. Alkohol måste ha den kortaste fysiska ATn av alla kända droger. Att det blir grått psykiskt dock är samma med alla beroende, varesig det är alkohol, benso, porr eller gambling. Där får man jobba på sitt psyke som alla andra.

Lycka till

Där håller jag med. Gäller mig personligen, men alla är ju olika.
Jag kan hållas upp två-tre dagar utan problem .. men sen ....
En sköterska på alkoholvården sa till mig "problemet är inte att sluta, det brukar gå bra. Problemet är att inte börja igen"
Citera
2023-01-30, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Nej jag anser att alkohol är enklare att sluta med än i princip allt annat. Jag har förövrigt knarkat allt som går och supit sönder mig i mina yngre dagar, var mycket i den där kretsen och har aldrig hört talas om någon som faktiskt dött av enbart alkohol. Inte ens "stjärnan" i gänget som drack 3-4 liter whiskey om dagen i flera år, men alla är vi ju olika.
Det är i princip bara och sluta och sen eventuelt ligga i soffan som en zombie ett par dagar, se till att få i sig vatten och skräpmat, sen är man på benen igen inom en vecka. Behöver man trappa ner gör man väl det först då. Det är återigen inte som att den fysiska ATn kan sitta i flera månader som på tex opiater eller benso, där det ofta känns att läkandet går baklänges. Alkohol måste ha den kortaste fysiska ATn av alla kända droger. Att det blir grått psykiskt dock är samma med alla beroende, varesig det är alkohol, benso, porr eller gambling. Där får man jobba på sitt psyke som alla andra.

Lycka till

All lycka åt dig, men du har fel. Grovt alkoholmissbruki längden är med otur lika med döden. Låg sist själv nedsövd i medicinsk inducerad koma i 3 dagar pga dille efter ett 4 månaders race på 3-4 flaskor sprit om dagen. Men som du säger, vissa röker en limpa om dagen i 40 år och springer maraton medans andra kolar vippen efter något år.
Citera
2023-01-30, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Där håller jag med. Gäller mig personligen, men alla är ju olika.
Jag kan hållas upp två-tre dagar utan problem .. men sen ....
En sköterska på alkoholvården sa till mig "problemet är inte att sluta, det brukar gå bra. Problemet är att inte börja igen"

Där satt du pricken över i'et.
Citera
2023-01-30, 04:10
Medlem
Citat:
All lycka åt dig, men du har fel. Grovt alkoholmissbruki längden är med otur lika med döden. Låg sist själv nedsövd i medicinsk inducerad koma i 3 dagar pga dille efter ett 4 månaders race på 3-4 flaskor sprit om dagen. Men som du säger, vissa röker en limpa om dagen i 40 år och springer maraton medans andra kolar vippen efter något år.

Sedan spelar det ju dock roll om du är fysiskt beroende av alkohol. Är du inte fysiskt beroende så är håller jag med dig, efter nån vecka eller så är man ju något reko iaf. Alla lever ju i olika situationer. Har aldrig dock aldrig upplevt opi AT pga rädsla för vad jag sett från andra, så kan inte yttra mig ang det. Förmodligen ingen rolig upplevelse det heller.
Citera
2023-01-30, 04:17
Medlem
Tråden handlar dock om att stötta varandra för att hålla sig nyktra från alkohol och diverse substanser, inte för skryta om vilken drog som ger värst abstinens när man kliver av. Kämpa på alla krigare där ute, livsglädjen kommer tillbaka efter några månader vid nyktert tillstånd. Gäller att härda ut och skaffa en annan hobby. Själv har jag satt kortsiktiga mål - träna, äta nyttigt och har börjat med bågskytte.

Den kör man med joystick, och de e nice
Citera
2023-01-30, 04:18
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Sedan spelar det ju dock roll om du är fysiskt beroende av alkohol. Är du inte fysiskt beroende så är håller jag med dig, efter nån vecka eller så är man ju något reko iaf. Alla lever ju i olika situationer. Har aldrig dock aldrig upplevt opi AT pga rädsla för vad jag sett från andra, så kan inte yttra mig ang det. Förmodligen ingen rolig upplevelse det heller.

Det får gå väldigt långt innan man blir fysiskt beroende.
Citera
2023-01-30, 04:21
Medlem
Citat:

Det går snabbare än vad man kan tro. Men jo, det krävs ju lite motivation till att bli det.
Citera
2023-01-30, 04:23
Medlem
Voelsens avatar
Citat:

Jag är fysiskt beroende av nikotin.
Försöker jag hålla upp med snus/cigg mår jag mycket dåligt. Bara efter nåra timmar.
Alkoholen är annorlunda för mig.
Efter 25 år med fylla flera gånger i veckan känns det inget speciellt i kroppen om jag håller upp.
Bara en oro, tråkighet ....
Citera
2023-01-30, 04:26
Medlem
Citat:
Det går snabbare än vad man kan tro. Men jo, det krävs ju lite motivation till att bli det.

Sämsta drogerna att bli fysiskt beroende av är benzo och alkohol, verkar harmlöst i början med slutar i en jävla smörja. Bättre att röka brass
Citera
2023-01-30, 04:29
Medlem
Men som sagt. Till alla vikingar där ute - kriga på, det går att sluta.
Citera
2023-01-30, 04:29
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Sämsta drogerna att bli fysiskt beroende av är benzo och alkohol, verkar harmlöst i början med slutar i en jävla smörja. Bättre att röka brass

Enligt min erfarenhet bland släkt och bekanta är benso bland det värsta.
Benso är bra för det funkar, länge. Tills det inte funkar längre.
(Själv är jag jävligt glad att jag aldrig börjat med såna tabletter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in