2009-11-03, 02:02
Medlem
Demitris avatar
Kämpa!
Citera
2009-11-03, 09:30
Bannlyst
5te dagen helt utan alkohol nu och det känns bra, var lite sugen på wisky igår dock. Nu kämpar jag iofs bara mot vardags öl drickandet som brukar vara 1-3 folköl per dag. Känns som att det inte ska vara så jävla svårt om jag bara kan bestämma mej. Vilket jag gjort.
Citera
2009-11-03, 10:51
Medlem
beastieboy99s avatar
9 dagar nykter/drogfri idag. Har varit helt sjukt tuffa dagar med ett besök på psykakuten i helgen. Känns ibland som att jag bara ska falla ihop i en hög av aska! Ångest deluxe!
Men det känns dock en anning bättre nu. STORT tack till mina föräldrar, framförallt min far, utan er hade jag tagit livet av mig!

Ska försöka ta mig på ett NA-möte i morgon. Har varit på 3 AA-möten, men det kanske inte är den allra bästa gruppen så nu laddar jag för NA i morgon. Ibland bangar jag ur och törs inte gå iväg på saker som tex NA. Jag vet inte riktigt varför, jag törs bara helt enkelt inte gå dit även om jag varit där tidigare. En slänga av socialfobi antar jag...
Men jag ska stålsätta mig och gå på minst tre möten/vecka i ett år!
I will fight...
Citera
2009-11-03, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beastieboy99
9 dagar nykter/drogfri idag. Har varit helt sjukt tuffa dagar med ett besök på psykakuten i helgen. Känns ibland som att jag bara ska falla ihop i en hög av aska! Ångest deluxe!
Men det känns dock en anning bättre nu. STORT tack till mina föräldrar, framförallt min far, utan er hade jag tagit livet av mig!

Ska försöka ta mig på ett NA-möte i morgon. Har varit på 3 AA-möten, men det kanske inte är den allra bästa gruppen så nu laddar jag för NA i morgon. Ibland bangar jag ur och törs inte gå iväg på saker som tex NA. Jag vet inte riktigt varför, jag törs bara helt enkelt inte gå dit även om jag varit där tidigare. En slänga av socialfobi antar jag...
Men jag ska stålsätta mig och gå på minst tre möten/vecka i ett år!
I will fight...
Gå dit.
Du har allt att vinna, inget att förlora.
Lycka till.
Citera
2009-11-03, 11:44
Medlem
H.E.L.s avatar
Nu har jag varit nykter i snart 6 månader. Går på NA-möten 2 gånger i veckan och efterbehandling av minnesota 1 dag i veckan. Känner mig som en ny människa.
Citera
2009-11-03, 11:49
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReadAllTheSigns
Nån här som läst boken Med James frey - Tusen små bitar heter den på svenska iallafall! den va lätt läst tycker jag och otroligt bra denna james frey har inte haft ett lätt liv. Läs den ni som inte har det!
Nu är ju det där en roman, inte en biografi om James Freys eget liv, vilket han i förstone ville få det att framstå som (och Oprah köpte det).

The Man Who Conned Oprah
http://www.thesmokinggun.com/archive/0104061jamesfrey1.html

Hyllad författare erkände lögn
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_270923.svd

https://www.flashback.org/showthread.php?t=374066
http://en.wikipedia.org/wiki/James_Frey
Citera
2009-11-03, 19:25
Medlem
Bangar_intes avatar
Någon som kan svara på hur det är möjligt att vara nykter när det ända man vill göra när man är nykter är att dö? När det har varit så alltid, när det enda man ser framemot i livet är när man slipper ångest, alltså när man är onykter. Hur ska man kunna leva med denna otroliga ångest dag in och dag ut. Jag har varit nykter i några dagar och jag håller helt seriöst på att bryta ihop.

Hur gör man?
Citera
2009-11-03, 20:33
Bannlyst
Jag har egentligen inga problem med alkohol inser jag nu. Varför känner jag mej som en alkis dagen efter jag har varit full då ! Varför är jag så sugen på en eller två öl just nu. Ska fan inte dricka av pincipskäl nu.
Citera
2009-11-03, 21:38
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Någon som kan svara på hur det är möjligt att vara nykter när det ända man vill göra när man är nykter är att dö? När det har varit så alltid, när det enda man ser framemot i livet är när man slipper ångest, alltså när man är onykter. Hur ska man kunna leva med denna otroliga ångest dag in och dag ut. Jag har varit nykter i några dagar och jag håller helt seriöst på att bryta ihop.

Hur gör man?
Hur längesen hade du en nykter period sist?
Jag är ingen expert men min teori är att ju längre tid du varit alkad desto längre bakfylla i form av kemisk ångest.
Citera
2009-11-03, 21:43
Medlem
Durogesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte

Hur gör man?

Det går över min kära vän! Som jag har förstått det så är det Opiater du gått på mest? det kan ta flera veckor/månader innan du blir återställd men du KOMMER att må bra igen om du verkligen håller upp länge! Vet exakt hur du känner dig och hur jävla meningslöst allt känns efter några dagars nykterhet - Det är förjävligt!

MEN det blir bättre med tiden!

Sköt om dig!

EDIT: Föressten, töm din inbox.. Går inte att skicka PM till dig!
Senast redigerad av Durogesic 2009-11-03 kl. 21:53.
Citera
2009-11-03, 22:06
Medlem
accidentallys avatar
Jag vill veta i vilken ordning ni föreslår att man tar itu med problemen, tar man itu med själva missbruket först för att sedan när man är nykter och "klar i huvudet" reda ut och bli av med anledningen till att man har ångest, "behöver" självmedicinera ELLER ska man kanske iaf påbörja rehabiliteringsarbetet i andra änden och kanske bruka medans och när man börjar få ordning på känslolivet DÅ sluta/trappa ner och försöka se ångestdämpningen av drogen som ett hjälpmedel för att orka ta tag i problemet psykologiskt?
Citera
2009-11-03, 22:49
Medlem
Durogesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accidentally
Jag vill veta i vilken ordning ni föreslår att man tar itu med problemen, tar man itu med själva missbruket först för att sedan när man är nykter och "klar i huvudet" reda ut och bli av med anledningen till att man har ångest, "behöver" självmedicinera ELLER ska man kanske iaf påbörja rehabiliteringsarbetet i andra änden och kanske bruka medans och när man börjar få ordning på känslolivet DÅ sluta/trappa ner och försöka se ångestdämpningen av drogen som ett hjälpmedel för att orka ta tag i problemet psykologiskt?

Tror faktiskt att dom flesta slutar med droger först, för att sedan ta itu med sina problem... Annars tenderar man att fortsätta som man alltid annars gör dvs att man går på sina droger dag ut och dag in och skjuter upp sina problem! Även om det i teorin kanske går att ta itu med sina problem först, för att sedan sluta med drogerna, så tror jag inte att det är speciellt många som lyckas i praktiken...

Ha i åtanke att jag kan ha fel också... Detta är bara intrycket jag har fått!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in