2009-08-04, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Han har krökat.
Det kom ett bakslag. Ingen överjävlig fylla förvisso, jag jobbar i dag lätt bakfull. Jag tar det som en god påminnelse om att det här inte är något som jag saknar.
En månads nykterhet är ändå bra gjort av mig.
Nu tar vi nya tag och siktar på tre månaders nykterhet!
Citera
2009-08-04, 12:02
Bannlyst
vad är det som jag missat med att dricka
förstår hur man kan knarka alla möjliga substanser men alcohol
du blir odräglig får en AT
som kommer och håller i sig till er som missbrukar
saften prova nått annat går ju fan inte klart att knarka alcohol
Citera
2009-08-04, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth
Stämmer bra det, alkohol är en jävla skitdrog. Man blir dum i huvudet och dricker man ofta så går man upp i vikt.
Lyckligtvis har jag inte provat på någon narkotika. Hade jag gjort det så hade jag garanterat varit fast (på det också).
Citera
2009-08-04, 13:16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Det kom ett bakslag. Ingen överjävlig fylla förvisso, jag jobbar i dag lätt bakfull. Jag tar det som en god påminnelse om att det här inte är något som jag saknar.

Ta det en dag i taget istallet for att satta upp mal.
Citera
2009-08-04, 13:22
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slooth

Har du knarkat bort punkter eller?
Citera
2009-08-04, 14:11
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag har inte sagt att det är hela världen heller men du sätter upp för höga mål. Jag var likadan i början. Ta en dag i taget eller 1 minut i taget då suget är som jävligast.

Och som du säger så är 1 månad skitbra..
Citera
2009-08-04, 14:28
Medlem
H.E.L.s avatar
Hade samtal med tanten som skall hålla i själva behandlingen jag skall påbörja. De börjar tydligen med en förberedelsevecka nu för dem som behöver stöd att inte börja knarka eller dricka innan behandlingen. Vettigt tyckte jag... Sen frågade hon hur det går för mig. Jodå hållt uppe sen 16 maj. -Jättebra bla bla.
Sen berättade jag att jag slutat med antabus...
Då slänger hon ur sig frågan om jag känner sug. Nejdå sa jag utan det går bra.
Då säger fanskapet att en "sista fylla" är inget ovanligt eller nåt som skulle göra något i behandlingssyfte
Hmm tänker jag. Detta har jag fan inte ens haft en tanke på, men nu gav hon mig idéer som var jävligt onödiga.
Vill de ha mig som ett vrak de kan manipulera eller vad fan är det frågan om?
Citera
2009-08-04, 14:40
Medlem
Avskedsfestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Hade samtal med tanten som skall hålla i själva behandlingen jag skall påbörja. De börjar tydligen med en förberedelsevecka nu för dem som behöver stöd att inte börja knarka eller dricka innan behandlingen. Vettigt tyckte jag... Sen frågade hon hur det går för mig. Jodå hållt uppe sen 16 maj. -Jättebra bla bla.
Då säger fanskapet att en "sista fylla" är inget ovanligt eller nåt som skulle göra något i behandlingssyfte
Hmm tänker jag. Detta har jag fan inte ens haft en tanke på, men nu gav hon mig idéer som var jävligt onödiga.

:O Låter ju helt sjukt, tycker du ska fråga varför hon sa som hon gjorde.
Citera
2009-08-04, 15:45
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avskedsfesten
:O Låter ju helt sjukt, tycker du ska fråga varför hon sa som hon gjorde.
Skall ta upp det faktiskt. Var klumpigt som satan.
Citera
2009-08-04, 15:53
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Det är mest en varning, jag vet också att folk lagt av med antabus och diverse förebyggande medel innan det skall till att börjas behandling och som sedan supit så hårt så att de skitit i behandling sedan. Hon menade nog på att du skulle fortsätta antabus tills behandling. Hon ville säkerligen väl men lade fram det dåligt. Haka inte upp dig på detta. Fortsätt som du gjort sedan i Maj.
Citera
2009-08-04, 16:38
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Skall ta upp det faktiskt. Var klumpigt som satan.
Nej, dom brukar saga sa darfor att dom inte vill att du skall ge upp. Dom far en hel del folk som gar pa fyllan nagra dagar innan, och darfor inte vill komma pa behandlingen. Det ar ett satt att fa dig att veta att du ar valkommen oavsett vilket skick du ar i.

Haller med om att det va rlite konstigt och klumpigt formulerat, men man kan ju hora lite vad man vill, om man vill....
Citera
2009-08-04, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Jag har inte sagt att det är hela världen heller men du sätter upp för höga mål. Jag var likadan i början. Ta en dag i taget eller 1 minut i taget då suget är som jävligast.
Och som du säger så är 1 månad skitbra..
Det där ska jag ta med mig.
Har nog lite med min personlighet att göra, jag har alltid satt upp höga mål och faktiskt lyckats uppfylla en del av dem. Men just i det här fallet kanske den typen av press, som alltså kan vara positiv i andra fall, mer stjälper än hjälper.
I vilket fall blir den här fyllan mer av en tillfällig avvikelse från den generella kursen än att jag lämnar den helt och hållet. Det har jag gjort tidigare, men den här gången är jag äldre och kan dra nytta av dessa tidigare erfarenheter.
Jag ger inte upp än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in