2016-12-03, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythefox
Ja jag har brutit med min nykterhet
Så jag klarade inte 2 månader den här gången. Men jag är stolt över mig själv lik förbannat
Av någon konstig anledning fick jag aldrig någon harmoni i mitt nyktra leverne den här gången.
Förra gången minns jag att allt var så mycket lättare. Nu brottades jag med ångesten nästan varje dag en då.
Så lycka till alla ni som kämpar mot beroendet

Tråkigt att höra. Kung Alkohol är en hård herre, och en svår fiende. Hoppas att det blir bättre snart.
Citera
2016-12-03, 20:55
Medlem
Nu har jag bestämt mig för att sluta dricka. Hårt supande nästan dagligen i några månaders tid har lett till detta beslut. Klarat tre vita dagar som längst sedan slutet av augusti och fått mig en rejäl tankeställare. Önska mig lycka till!

Håller er uppdaterade kämpa på, vänner!
Citera
2016-12-03, 20:57
Medlem
Ravenboxs avatar
Funderat på det helt klart, hade en period jag inte drack dom senaste månaderna. Gick ner 15kg på endast 4 månader genom att dra ner alkoholkonsumtionen, givetvis tampas jag med en hel del ångest men försöker mitt bästa att hålla fingrarna i styr från flaskan.
Citera
2016-12-03, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Nu har jag bestämt mig för att sluta dricka. Hårt supande nästan dagligen i några månaders tid har lett till detta beslut. Klarat tre vita dagar som längst sedan slutet av augusti och fått mig en rejäl tankeställare. Önska mig lycka till!

Håller er uppdaterade kämpa på, vänner!
Good Luck! Ändra beteende på någon annan punkt också så kanske det går lättare
Citera
2016-12-04, 10:56
Medlem
1 år nykter idag!!
SÅ jäkla glad, stolt och lycklig!
Citera
2016-12-04, 18:21
Medlem
Grytunderlags avatar
Har försökt sluta dricka sen i sommras, det är verkligen inte enkelt. Jag brukar skrapa ihop en vecka här och där, men återfallet är ett faktum varje gång. Har kört lite kratom när det vart som värst denna veckan, måste säga att det fungerar bra. Även fast det vore bättre att göra det helt nyktert.

Strax över en vecka idag.
Citera
2016-12-04, 19:04
Medlem
Själv har jag passerat fyra veckor nu och mår bra faktiskt. Dock har jag störts av sömnproblem senaste nätterna, vad det nu kan bero på men har massvis med energi i övrigt. Märker att det är oftast en livssituation och hur man mår som påverkar hur mycket man "behöver" dricka. Just nu har jag knappt tid att tänka på det ens...
Citera
2016-12-04, 20:55
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
1 år nykter idag!!
SÅ jäkla glad, stolt och lycklig!

Feta gratulationer Mister, det är fan stort.

Försöker & lyckas själv, bestämde mig i Augusti att sluta supa helt, och sitter nu ca 3 månaders+ nykter från Alkoholen - och inser, jävlar vilket lösningsmedel och så så illa man mått i relativ ovisshet. Det är mycket som blir klarare och jag får betydligt mycket mer insikter. Söp var helg bestämt i runt 8 år innan dess, inklusive högtider m.m. och jobbade i nattklubbsvärlden helt och hållet.

Jävligt tufft att bryta sig ur, både begäret men även den psykiska biten - har totalisolerat mig själv för att kontra begäret, tid det tar.
Citera
2016-12-04, 21:03
Medlem
Grytunderlags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Själv har jag passerat fyra veckor nu och mår bra faktiskt. Dock har jag störts av sömnproblem senaste nätterna, vad det nu kan bero på men har massvis med energi i övrigt. Märker att det är oftast en livssituation och hur man mår som påverkar hur mycket man "behöver" dricka. Just nu har jag knappt tid att tänka på det ens...
Jag fick melatonin av min läkare, det fungerade okej. Vi som dricker mycket har tydligen brist på det ämnet.
Citera
2016-12-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytunderlag
Jag fick melatonin av min läkare, det fungerade okej. Vi som dricker mycket har tydligen brist på det ämnet.
Ja, tidigare har det nog kunnat hjälpa då jag haft problem ordentligt med att somna innan men nu är inte problemet att somna utan det gör jag rätt snabbt, dock vaknar jag alldeles för tidigt. Och det är endast nu senast två till tre dagarna, så får hoppas det går över. Annars tack för tipset!
Citera
2016-12-19, 17:51
Medlem
80231s avatar
Full är jag i dag. Ser fram emot en nykter morgondag.

Svårt för kontakter med vård (det offentliga). "Självmedicinerat" i ett halvår maj-okt (framgångsrikt). Suicid då. Glad de flesta dagar nu. Har djävligt svårt med att sluta. Ett par dagar utan, och sedan en dag eller två med alkohol.
Citera
2016-12-23, 06:42
Medlem
Hej! rätt så brokig historia med alkoholen mm förstört en massa mer än vad jag redan förstör på egen hand. Tänkte bara fråga lite hur det funkar med behandlingshem om ni varit på nått. hur lång tid på ett ungefär, vad gör man mm? starten på ett nytt liv förhoppningsvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in