2016-09-10, 10:29
Medlem
Kuddkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Hur har det gått sedan inläggen?

Sitter här på morgonen med ett glas vin ... Det blir tufft det här. Jag har satt slutdatum i början av oktober. Då ska jag göra ett nytt försök. Jag hade två nyktra dagar i början av veckan i alla fall.
Citera
2016-09-10, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuddkrigaren
Sitter här på morgonen med ett glas vin ... Det blir tufft det här. Jag har satt slutdatum i början av oktober. Då ska jag göra ett nytt försök. Jag hade två nyktra dagar i början av veckan i alla fall.

Grattis till två dagar. Det gäller o räkna dem!
Nästan två veckor nykter, AA -möten sen sket det sig i Torsdags o igår. Köpte 5 bira nyss bara för o lindra den värsta ångesten. Denna alkoholism är ett rent helvete på alla sätt!
Men det gäller väl o kämpa på trots att det känns totalt nattsvart just nu!
Citera
2016-09-10, 13:14
Medlem
Kuddkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Grattis till två dagar. Det gäller o räkna dem!
Nästan två veckor nykter, AA -möten sen sket det sig i Torsdags o igår. Köpte 5 bira nyss bara för o lindra den värsta ångesten. Denna alkoholism är ett rent helvete på alla sätt!
Men det gäller väl o kämpa på trots att det känns totalt nattsvart just nu!

Hang in there! Jag lider med dig ooch håller med ... Fy fan. Men vi får försöka fixa det tillsammans. Är AA-mötena bra?
Citera
2016-09-10, 16:22
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Det tråkigaste för min del var nog alla de gånger jag gick in halvhjärtat, för att bara se den
kämpigaste fasen, och åter igen gå tillbaka till till drickandet.

Det tar mig ganska exakt 7 dagar för att slippa den fysiska abstinensen.

Sedan är det som att någon slår av en strömbrytare, mot det bättre.

Och då träder den nya fasen in, där jag inte får låta mig luras av belöningssystemet.

Men märker samtidigt skillnaden mellan oss som skriver här.
Jag drack som regel 3-4 gånger i veckan, sett över en 6-års period kanske(?).

Och dessa 6 åren har heller inte varit totalt sammanhängande.

Och så läser man plötsligt om någon annan som kämpar, med en historia till alkoholen
lika lång som mitt liv ibland. Och man tänker bara.. "fuck".

Var är jag nu då? Jag måste ändra min attityd till alkoholen, och då anser jag
att det är okej att på nytt ge den ett försök.

I nuläget kan jag inte se ett liv helt utan alkohol i all fall.

Hade jag gjort den sortens åtagande i skrivande stund så hade
situationen bara upplevts överväldigande.
Citera
2016-09-10, 18:13
Medlem
Hej, inte allt för många kommentarer på forumet. Men nu behövs det verkligen. Nån form av hjälp/ventilering eller något, jag vet inte riktigt. Skriver mer för att få skriva ut frustrationen.

Historia: Drack första gången vid 12-årsåldern, för att jag mådde dåligt. Hade sett på TV att vuxna drack när de mådde dåligt. Så jag följde bara vad jag sett m.a.o.

Inga konstigheter vid den tiden, då var det nån gång ibland. Problemen började när jag vart äldre. Vid 19-20 årsåldern så började det spåra. Minnesluckor 9/10 gånger var ett faktum. Flertalet dagar i veckan, dock utan jobb den största tiden. Men de gånger jag hade jobb så var det att dricka så fort det fanns tid. Ville alltid förändra relationen till drickan, men det kom alltid bortförklaringar varför det var OK att dricka just det tillfället. Det är just det här som är problemet. Jag försöker alltid hitta bortförklaringar varför jag kan få dricka vid tillfället.

Jag höll mig nykter i ungefär 2 veckor, (har aldrig känt mig mer värdig, som männsika tidigare) men sen så träffade jag en vän, som med stor sannolikhet kommer försvinna i över 1.5 år. Och då kändes det OK att dricka några bärs i en park, för att umgås sista gången. Helgen efter så spårade det och jag som vanligt sabbade luren osv. Fick ångest dan efter att det hade hänt, då gick jag och köpte mer öl.

Ja, jag vet att jag har problem med drickan. Till 100%, så ingen behöver berätta det för mig.

Häromdan så kom jag fram till en plan, då jag vet att jag antagligen inte kommer kunna hålla mig nykter rakt av. Så var planen att jag "får" dricka 1gång i veckan, fredag eller lördag. Men då MÅSTE jag stanna hemma. Så jag inte kan gå ut på stan och spåra som vanligt.
¨
Sen igår, då skulle jag gå och köpa cigg för att sedan gå hem igen (efter ett antal öl i kroppen). Men som jag befarade så slutade det i en All in-kväll, shots, bärs, drinkar osv. Som vanligt. Minnesluckor på flertalet timmar, som vanligt. Fick höra dagen efter, polisen hade hittat mig sovandes i ett dike, och kört hem mig.

Behöver verkligen kontrollera skiten! Behöver all hjälp jag kan få. Vill inte gå officelt och söka hjälp. Har varit där tidigare, för droger och alkohol. Men man får massa övriga problem pågrund av att söka hjälpen officielt. Därför frågar jag er här.

Jag går all in på att ni kan hjälpa mig, lite eller hela vägen, vad som. ALLT ÄR AV VÄRDE! Behöver verkligen hjälp med mitt drickande. Så jag inte förlorar boende, jobb, körkort osv..

Mvh Alcut
Citera
2016-09-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alcut
Hej, inte allt för många kommentarer på forumet. Men nu behövs det verkligen. Nån form av hjälp/ventilering eller något, jag vet inte riktigt. Skriver mer för att få skriva ut frustrationen.

Historia: Drack första gången vid 12-årsåldern, för att jag mådde dåligt. Hade sett på TV att vuxna drack när de mådde dåligt. Så jag följde bara vad jag sett m.a.o.

Inga konstigheter vid den tiden, då var det nån gång ibland. Problemen började när jag vart äldre. Vid 19-20 årsåldern så började det spåra. Minnesluckor 9/10 gånger var ett faktum. Flertalet dagar i veckan, dock utan jobb den största tiden. Men de gånger jag hade jobb så var det att dricka så fort det fanns tid. Ville alltid förändra relationen till drickan, men det kom alltid bortförklaringar varför det var OK att dricka just det tillfället. Det är just det här som är problemet. Jag försöker alltid hitta bortförklaringar varför jag kan få dricka vid tillfället.

Jag höll mig nykter i ungefär 2 veckor, (har aldrig känt mig mer värdig, som männsika tidigare) men sen så träffade jag en vän, som med stor sannolikhet kommer försvinna i över 1.5 år. Och då kändes det OK att dricka några bärs i en park, för att umgås sista gången. Helgen efter så spårade det och jag som vanligt sabbade luren osv. Fick ångest dan efter att det hade hänt, då gick jag och köpte mer öl.

Ja, jag vet att jag har problem med drickan. Till 100%, så ingen behöver berätta det för mig.

Häromdan så kom jag fram till en plan, då jag vet att jag antagligen inte kommer kunna hålla mig nykter rakt av. Så var planen att jag "får" dricka 1gång i veckan, fredag eller lördag. Men då MÅSTE jag stanna hemma. Så jag inte kan gå ut på stan och spåra som vanligt.
¨
Sen igår, då skulle jag gå och köpa cigg för att sedan gå hem igen (efter ett antal öl i kroppen). Men som jag befarade så slutade det i en All in-kväll, shots, bärs, drinkar osv. Som vanligt. Minnesluckor på flertalet timmar, som vanligt. Fick höra dagen efter, polisen hade hittat mig sovandes i ett dike, och kört hem mig.

Behöver verkligen kontrollera skiten! Behöver all hjälp jag kan få. Vill inte gå officelt och söka hjälp. Har varit där tidigare, för droger och alkohol. Men man får massa övriga problem pågrund av att söka hjälpen officielt. Därför frågar jag er här.

Jag går all in på att ni kan hjälpa mig, lite eller hela vägen, vad som. ALLT ÄR AV VÄRDE! Behöver verkligen hjälp med mitt drickande. Så jag inte förlorar boende, jobb, körkort osv..

Mvh Alcut

Jag är ledsen kompis men du måste nog ge dig och söka professionell hjälp. Annars kan du prova AA om du inte redan gjort det men det finns liksom inga mirakel att hämta här. Du säger själv att du verkligen behöver hjälp. Jag hoppas du förstår själv vad det innebär. Eller vill du höra att du kommer klara dig fint om du bara dricker en gång i veckan? Det har nog många här inne provat. Jag hoppas bara du tar tag i detta nu och inte försöker klara dig på egen hand i 1, eller 10 år till för det blir bara en djupare grop att kravla sig ur.

Sök hjälp nu innan du förlorar just jobb, körkort, boende osv. Förstå allvaret. Läs denna tråd.

/ En som försökt med det mesta innan jag till slut sökte hjälp, och fick den (även om jag tagit flera återfall så har jag klarat mig otroligt mycket bättre än innan)
Citera
2016-09-10, 18:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcut

¨

Mvh Alcut
Finns kanske andra sätt, men AA eller NA ser jag som bäst att prova. Anonymt, gratis och där träffar du andra som är eller varit i din situation.
http://www.aa.se/
http://na.se/

Finns även en telefonlinje som du kan ringa för en första kontakt.

Lycka till, allt börjar med ett steg. Ta det.
Citera
2016-09-10, 19:03
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Finns kanske andra sätt, men AA eller NA ser jag som bäst att prova. Anonymt, gratis och där träffar du andra som är eller varit i din situation.
http://www.aa.se/
http://na.se/

Finns även en telefonlinje som du kan ringa för en första kontakt.

Lycka till, allt börjar med ett steg. Ta det.
Det kan vara på sin plats med en liten varning för AA när någon rekommenderar det. AA handlar om att byta spriten mot en blind tro på Gud och programmet.
Citera
2016-09-10, 19:10
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Det kan vara på sin plats med en liten varning för AA när någon rekommenderar det. AA handlar om att byta spriten mot en blind tro på Gud och programmet.
Ja du brukar hävda det.
Sedan finns det många som, inkl. mig själv, säger att du sprider ren dynga. Farlig dynga dessutom om det leder till att någon i stället för att prova fortsätter att supa och knarka. Fast detta är en diskussion för en annan tråd.
Citera
2016-09-10, 19:40
Medlem
martin_katts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja du brukar hävda det.
Sedan finns det många som, inkl. mig själv, säger att du sprider ren dynga. Farlig dynga dessutom om det leder till att någon i stället för att prova fortsätter att supa och knarka. Fast detta är en diskussion för en annan tråd.
Menar du att det är en lögn att AA syftar till att få människor att leva efter tolvstegsprogrammet?

Det finns undersökningar som visar att AA är verkningslöst när det gäller att sluta, men att tolvstegande leder till värre återfall. Vem av oss är det som sprider farlig dynga egentligen?

Gemensamt för er alla som tror på programmet är att ni är indoktrinerade i det, även om ni brukar förneka att ni är det. Om man skall tro på användarna här i drogrehab så borde det inte komma någon till något AA-möte.
Citera
2016-09-10, 20:30
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:

Ta responsen du fick från de andra på allvar och ge dig själv en sista chans, EN.
Sedan är det AA eller var du nu kan tänkas få hjälp någonstans jag har ingen aning.

Vad tror du vi andra kan förse dig med via text som du inte redan har i dig själv?

Viljestyrka Viljestyrka Viljestyrka.

Är du inte trött på skiten i magen i huvudet ekonomiskt socialt känslomässigt?

Så sluta med skiten till varje pris då.
Citera
2016-09-12, 09:18
Medlem
Kuddkrigarens avatar
Då kör vi igen. Nykter sedan igår morse, dämmer upp med stesolid. HÅll tummarna för mig! Hur går det för alla andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in