Citat:
Ursprungligen postat av
pellekorv
Vill man verkligen så är det bara gå till VC och få en dubbeldos antabus, den kommer de springande med direkt

då har du inte mycket val, sen vill de förstås du ska fortsätta komma dit och få antabus tills solen slocknar men jag brukar lyckas bryta beteendet på en dos.
När jag sen får mitt bärssug så brukar jag dricka vatten, hjälper en del mot det invanda beteendet att sitta och smutta på nåt.
Jag är verkligen glad över att du har funnit ett sätt att bryta ditt missbruk.

Jag önskar att även jag, och flera med mig, landar där en dag.
Jag har fortfarande antabus här hemma. Jag har tagit trippeldos utan att få de negativa biverkningar som jag borde ha fått efter intag av alkohol. Min kropp verkar fungera lite annorlunda än andras när det kommer till mediciner.
Dricka vatten är en bra metod kan tänkas, men den fungerar tyvärr inte på mig för att lindra mitt sug.
Min vilja har det inte varit fel på, men det är som droppen som gröper ur stenen. Hur länge ska man orka? När jag gick på psykosociala samtal på beroendemottagningen, så var jag tvungen att åka tunnelbana för att ta mig dit. Jag höll då fast mig i bänkar eller ställde mig bakom väggar för att jag inte skulle hänfalla till suget att hoppa framför tunnelbanetåget. Jag tog mig dit varje vecka, och jag lever än.
Trauma och suicidtankar är ett skit som egentligen inte har med vilja att göra tror jag, men bara det att jag börjar skriva här är ett steg i rätt riktning. Tack för att du skriver. Det betyder mycket.