2016-12-23, 10:09
Medlem
Cancertids avatar
Förra veckan nådde jag målet och har nu varit nykter i över ett år! Vem kunde anat när jag startade den här tråden för många herrans år sedan.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att ni som skriver här och upplever alkohol som ett problem, ni måste inse att det är eran värsta fiende och alla problem ni upplever blir tusenfald så många gånger värre p.ga alkoholen. Den kommer inte förgylla er kväll ikväll, den kommer inte förgylla julafton eller nyår. Den kommer försämra, förstöra och skapa en ångest som naturligen inte finns där.

Man behöver inte må så jävla skit som man gör man när man dricker, och det är svårt med ord att beskriva hur jävla dåligt man kan må. Stressen, samvetet, ångesten, oron, sömnsvårigheterna, smärtorna i kroppen.. Allt detta kan avta och till viss del helt försvinna om man väljer inse att man inte klarar av att dricka alkohol över huvud taget och väljer bort det ur sitt liv. Det är ingen dans på rosor eller helt enkelt, det är ett beroendeframkallande gift vi har druckit alldeles för länge.

Kämpa på! En minut i taget om sig så vill.

God jul & Gott nytt år!
Citera
2016-12-23, 10:13
Medlem
hmmhmmkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Förra veckan nådde jag målet och har nu varit nykter i över ett år! Vem kunde anat när jag startade den här tråden för många herrans år sedan.

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att ni som skriver här och upplever alkohol som ett problem, ni måste inse att det är eran värsta fiende och alla problem ni upplever blir tusenfald så många gånger värre p.ga alkoholen. Den kommer inte förgylla er kväll ikväll, den kommer inte förgylla julafton eller nyår. Den kommer försämra, förstöra och skapa en ångest som naturligen inte finns där.

Man behöver inte må så jävla skit som man gör man när man dricker, och det är svårt med ord att beskriva hur jävla dåligt man kan må. Stressen, samvetet, ångesten, oron, sömnsvårigheterna, smärtorna i kroppen.. Allt detta kan avta och till viss del helt försvinna om man väljer inse att man inte klarar av att dricka alkohol över huvud taget och väljer bort det ur sitt liv. Det är ingen dans på rosor eller helt enkelt, det är ett beroendeframkallande gift vi har druckit alldeles för länge.

God jul & Gott nytt år!

Starkt jobbat!

God jul
Citera
2016-12-24, 08:44
Medlem
Jeg nærmer meg også et år uten alkohol nå. Den giften er ikke bra for meg. Etter et år uten føler man seg bedre og bedre! Kjempe på alle sammen! Har fulgt denne tråden lenge.
Riktig god jul og godt nytt år ønskes fra Norge.
Citera
2016-12-26, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid

God jul & Gott nytt år!

Fantastiskt! Jag har varit nykter i 5 månader nu, har ifs smakat lite grogg men närapå ingenting. Känns som att det här är på riktigt den här gången, senaste fyllan var en sån ögonöppnare till den bistra verkligheten om jag dricker att det inte ens har varit svårt att hålla sig nykter.
Citera
2016-12-29, 07:27
Medlem
Härom om dagen så uppträde en kompis till mig på en bar här borta. De var då jag blev så sugen efter en bira. Jag fick nästan panik attack av så även jag ville se min kompis att uppträda, så är jag fortfarande svag när de kommer till alkoholen. Få vänta ett tag till innan jag kan bli säker att jag kan våga gå in i en bar utan att behöva supa. Men de va läskigt allså. Att suget kom fram bara så där.
Citera
2016-12-31, 20:22
Medlem
Notrackplss avatar
Lägger av alkoholen för alltid, nu har jag iofs aldrig haft alkoholproblem men alkoholen ger mig ingenting (hittade ingen annan tråd om ämnet).

Har väl druckit allt mer sällan, gick ned till en gång i månaden och slutade med en gång i kvartalet nästan men nu ska jag kapa denna skit för all framtid. Vet inte varför jag inte upphört helt tidigare utan har mer druckit för drickandets skull.

Lycka till alla andra.
Citera
2016-12-31, 20:56
Medlem
Ska sluta själv imorgon, hur går det för er alla är det nåm som lyckats hålla sig?
Citera
2016-12-31, 21:00
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbobanangris
Ska sluta själv imorgon, hur går det för er alla är det nåm som lyckats hålla sig?

Jag ska oxå sluta i morgon, jag har klarat tre månader som längst. Fast nu ska jag sluta för alltid.
Citera
2016-12-31, 21:13
Medlem
Själv vet jag varken ut eller in. Klarat av 7-10 månader som längst flera gånger och mår som bäst då men sen känns det som alkoholen finns där för att lugna en. Om det beror på att jag är singel vet jag inte men... den känns överflödig men likväl så känns den som ett behov!

Körde 117 dagar nyktert i förra året, men nu vet i fan. Enda problemet är väl att jag inte kan få tag i alkohol imorgon. Samt att jag endast har drygt två glas vin kvar ikväll.. hade väl behövt 6-7 åtminstone... får hög tolerans

Men finns det någon som kan sälja inom Malmö så skicka ett PM
Citera
2016-12-31, 22:05
Medlem
BountyKillers avatar
Var nykter ca 5 månader, började dricka igen för ett par månader sen. Tänkte: "går bättre denna gång...!!"

I helvete heller... fyllecell o anmälningar höger o vänster pga att jag varit för full. Senast för bara någon dag sen, förhör på förmiddagen, sedan blev de bolaget o slutade upp i fylletanken.. så nu får det fan räcka. Kommerihåg hur jävla bra jag mådde när jag var nykter.Tränade regelbundet och fick höra från alla att "Du ser mycket bättre ut nu. Piggare. Fräschare."

Mått dåligt väldigt många år pga olika saker, och vänt mig till flum o alkohol för att fly allt o "må bra en stund". Men enough is enough! Nytt år, nya vägar i livet. Älskade dig kära alkohol men du är fan inte bra för mig, blir någon helt annan person när ja dricker för mkt o ja gillar inte det för 5 öre.

Tillbaka till träningen och välmåendet. Och denna gång ska jag fan inte falla tillbaka i skiten.

Så detta nyår dricker jag Colombianskt kaffe och röker cigg, och följer kvällens JVM matcher. Inte alkohol och Hasch.

Rainy days dem gone, it's over now...
Citera
2017-01-01, 02:49
Medlem
Fattar inte hur ni klarar det,men glad för er nykterhet.

Snart är jag här,har lovat mig sjäv.

Överdos med alkohol o piller förra veckan fick mig att tänka lite. Men fan vad arg jag blev.
Nu har jag druckit en 7a och x antal öl (vet inte exakt) ?

Ska lägga av snart, Jag måste!

Synes!
/Anton
Citera
2017-01-02, 23:55
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Fattar inte hur ni klarar det,men glad för er nykterhet.

Snart är jag här,har lovat mig själv.

Överdos med alkohol o piller förra veckan fick mig att tänka lite. Men fan vad arg jag blev.
Nu har jag druckit en 7a och x antal öl (vet inte exakt) ?

Ska lägga av snart, Jag måste!

Synes!
/Anton
Överdos låter skönt... om den fungerar.

Min kropp är just nu på upphällningen tror jag. Haha. Buzz buzz överallt. Bara alkohol dock. Jobbigt är det när det är som att en är på väg att rinna ner i ett mörkt hål. Kan skriva, och jag ska sluta med alkoholen. Har ni hört det förrut?
Senast redigerad av 80231 2017-01-03 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in