2015-09-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Skit i vatten, drick redbull eller cocacola i stället så du får energi. Det ser dessutom ut som drinkar så då slipper du gliringar. De få gånger jag har varit ute nykter har jag kört den metoden. Sen gäller det att man är på gott humör när man går ut, ty du kommer ju inte kunna supa dig glad.

Ett oväntat nöje är att betrakta dina fulla polare "utifrån". Du känner dig som Einstein bland ett gäng grobianer.

Man blir trött framåt 12 då alla andra är pigga av spriten, men då är det bara att gå hem. Inget värt händer efter 12 ändå. Känslan att vakna helt obakis när alla andra ligger och våndas...

Fy fan vad jag ser fram emot att vara nykter nu!
Efter tolvslaget kan man dricka redbull! Tack för tipsen.

Klarar jag inte nästa utgång utan en droppe alkohol så... ja, så återkommer jag nog till tråden.
Citera
2015-09-02, 21:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Efter tolvslaget kan man dricka redbull! Tack för tipsen.

Klarar jag inte nästa utgång utan en droppe alkohol så... ja, så återkommer jag nog till tråden.

Lycka till! Jag ska på en mindre fest på Lördag, tänkte dricka lättöl. Första nyktra helgen på jävligt länge. Jag tror man måste klara några fester nykter så man vänjer sig.

Någon med erfarenhet av nybliven nykterhet och sociala tillställningar får gärna ge input! Blir det typ lättare efter ett tag?
Citera
2015-09-02, 21:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Lycka till! Jag ska på en mindre fest på Lördag, tänkte dricka lättöl.
Vet att en tjejkompis som var gravid och inte ville gå ut med det skrapade bort etiketten på lättölsflaskan. Då slipper man även en massa tjafs om varför man inte dricker starköl som "vanligt folk"...eller också, om det är burk, så kan man ju hälla upp i ett glas.
Citera
2015-09-02, 22:00
Medlem
Orkar inte läsa alla sidor, men undrar om någon tagit aminosyran Aceyl-L-Carnitin?
Ska vad jag läst på div. utländska sidor höja dopaminet och minska sug+abstinens vid alkoholberoende?

mvh
Citera
2015-09-02, 22:46
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Orkar inte läsa alla sidor, men undrar om någon tagit aminosyran Aceyl-L-Carnitin?
Ska vad jag läst på div. utländska sidor höja dopaminet och minska sug+abstinens vid alkoholberoende?

mvh

Har inte provat just den aminosyran utan istället Tyrosin som också höjer dopaminet. Kan rekommendera detta. Ta gärna tillsammans med magnesium 500-1000 mg av god kvalitet (citrat eller laktat)
Citera
2015-09-03, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhes

mvh

Testat det under kortare perioder, men tycker inte det hjälpte något.

Lamictal, har den några bra effekter för att inte trilla dit på ölhävandet igen?
Citera
2015-09-05, 00:59
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Nej, nu får det ta mig fan räcka även för min del.

Jag har alltid varit en festprisse och känd i gänget som den som alltid ska festa "hårdast". Jag kan helt enkelt inte sluta dricka när jag väl har börjat. Om någon frågar "ska vi ta en öl efter jobbet idag" hör jag "har du lust att bli dyngrak i kväll?". När jag väl sitter där på after-worken dricker jag snabbt och ivrigt samt blänger surt på de som sippar på sin öl långsamt - vill de inte festa heller? Manipulerar omgivningen och lyckas alltid hitta någon som vill ta after-worken till nästa nivå för att enabla min egen fylla.

Ångest från helvetet dagen efter så klart.

Allt planeras kring alkoholen. Ska jag på fest känner jag mig orolig över att det ej kommer finnas tillräckligt med sprit där. Att gå på firmafest är direkt livsfarligt för mig om det är öppen bar, sjukanmälde mig från förra årets julfest bara för att slippa gå och skämma ut mig själv på fyllan.

Denna sommaren har jag varit ledig mycket och mitt drickande har eskalerat till absurda nivåer. Börjar gärna tidigt runt 14 med en öl. Sen småsuper jag hela dagen och lyckas alltid hitta någon som "vill ta en öl" på kvällen så jag kan fortsätta ute. Kommer hem dyngrak kl 04.00 till förbannad och besviken flickvän. Dagen efter bakis och ångest, vilket motas bort med en kall bärs redan efter lunch, sen kör man på igen.

Mest skäms jag för mitt jävla alkis-beteende. Satan vad det kommer smygande alltså. Gå ut med återvinningen så tjejen inte ska se hur mycket jag har druckit under dagen. Hälla upp ett glas vin preciiiiis när hon kommer hem och ta en klunk, så hon ska tro att spritlukten kommer från den klunken endast. Hon vet och ogillar att jag dricker för mycket, men hon har ingen aning om omfattningen. Då hade hon förmodligen lämnat mig.

Lögnerna, lögnerna, lögnerna. Man har aldrig tagit mer en "en öl" eller kanske 3, om man är för berusad för att kunna spela nykter på ett trovärdigt sätt. Givetvis "tog man det lugnt" igår (man var sinnesjukt redlös).

Utsatt mig för farliga situationer ute på stan med suspekt folk på fyllan.

Ska börja med en vit månad. Minns när jag tog mig en vit månad för några år sen, klartänktheten, känslan av att vakna pigg och glad en solig lördagsmorgon. Träningen. De spontana lyckorusen som kom hela tiden efter några veckors nykterhet. Nu sitter jag här ölfet och fortfarande dimmig i skallen efter att ha supit varje dag förra veckan. Är fan orolig för att jag orsakat mig hjärnskador.

Så är det. Nu räcker det, jag är klar nu. Folk får ursäkta men jag ska inte ut i kväll. Har varit ute i 20 år så fuck it, jag har gjort mitt.

Ta en vit månad?

Läs ditt eget inlägg, du är så mycket alkoholist man kan bli.

Du bör fundera på om du ska sluta dricka eller fortsätta vara alkoholist, en vit månad är helt meningslös för dig eftersom du kommer gå tillbaka till exakt samma mönster när den är över.
Citera
2015-09-05, 07:03
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
Ta en vit månad?

Läs ditt eget inlägg, du är så mycket alkoholist man kan bli.

Du bör fundera på om du ska sluta dricka eller fortsätta vara alkoholist, en vit månad är helt meningslös för dig eftersom du kommer gå tillbaka till exakt samma mönster när den är över.

Du har rätt. Tror jag skrev "vit månad" mest för att det känns skrämmande att lägga ner spriten helt och hållet.
Citera
2015-09-06, 23:44
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Du har rätt. Tror jag skrev "vit månad" mest för att det känns skrämmande att lägga ner spriten helt och hållet.
Lät kanske lite hård i mitt inlägg, var inte menat så.

Rent generellt tror jag att tankar kring vita månader är det första steget för alkoholisten att inse sitt problem. De som kan hantera alkoholen har ingen anledning till en vit månad, alkoholisten däremot kan genom en vit månad rättfärdiga sitt framtida missbruk, för klarar man en vit månad har man ju inga problem trots att resterande 11månader är ren katastrof med minnesluckor, ångest och relationsproblem?
Citera
2015-09-07, 11:10
Avslutad
Nu får det vara nog. Har återigen utsatt mig för en tredagarsfylla med minnesluckor och allt möjligt. Klarar inte av detta längre. Nu får det vara nog.
Citera
2015-09-09, 14:20
Medlem
Ny fylla som slutade med lob.
Nu får det vara nog.
Ska försöka hålla mig nykter nu.
Citera
2015-09-09, 16:45
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ny fylla som slutade med lob.
Nu får det vara nog.
Ska försöka hålla mig nykter nu.

Försöka är förlorarens ord. Gör det bara!

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in