Nej, nu får det ta mig fan räcka även för min del.
Jag har alltid varit en festprisse och känd i gänget som den som alltid ska festa "hårdast". Jag kan helt enkelt inte sluta dricka när jag väl har börjat. Om någon frågar "ska vi ta en öl efter jobbet idag" hör jag "har du lust att bli dyngrak i kväll?". När jag väl sitter där på after-worken dricker jag snabbt och ivrigt samt blänger surt på de som sippar på sin öl långsamt - vill de inte festa heller? Manipulerar omgivningen och lyckas alltid hitta någon som vill ta after-worken till nästa nivå för att enabla min egen fylla.
Ångest från helvetet dagen efter så klart.
Allt planeras kring alkoholen. Ska jag på fest känner jag mig orolig över att det ej kommer finnas tillräckligt med sprit där. Att gå på firmafest är direkt livsfarligt för mig om det är öppen bar, sjukanmälde mig från förra årets julfest bara för att slippa gå och skämma ut mig själv på fyllan.
Denna sommaren har jag varit ledig mycket och mitt drickande har eskalerat till absurda nivåer. Börjar gärna tidigt runt 14 med en öl. Sen småsuper jag hela dagen och lyckas alltid hitta någon som "vill ta en öl" på kvällen så jag kan fortsätta ute. Kommer hem dyngrak kl 04.00 till förbannad och besviken flickvän. Dagen efter bakis och ångest, vilket motas bort med en kall bärs redan efter lunch, sen kör man på igen.
Mest skäms jag för mitt jävla alkis-beteende. Satan vad det kommer smygande alltså. Gå ut med återvinningen så tjejen inte ska se hur mycket jag har druckit under dagen. Hälla upp ett glas vin preciiiiis när hon kommer hem och ta en klunk, så hon ska tro att spritlukten kommer från den klunken endast. Hon vet och ogillar att jag dricker för mycket, men hon har ingen aning om omfattningen. Då hade hon förmodligen lämnat mig.
Lögnerna, lögnerna, lögnerna. Man har aldrig tagit mer en "en öl" eller kanske 3, om man är för berusad för att kunna spela nykter på ett trovärdigt sätt. Givetvis "tog man det lugnt" igår (man var sinnesjukt redlös).
Utsatt mig för farliga situationer ute på stan med suspekt folk på fyllan.
Ska börja med en vit månad. Minns när jag tog mig en vit månad för några år sen, klartänktheten, känslan av att vakna pigg och glad en solig lördagsmorgon. Träningen. De spontana lyckorusen som kom hela tiden efter några veckors nykterhet. Nu sitter jag här ölfet och fortfarande dimmig i skallen efter att ha supit varje dag förra veckan. Är fan orolig för att jag orsakat mig hjärnskador.
Så är det. Nu räcker det, jag är klar nu. Folk får ursäkta men jag ska inte ut i kväll. Har varit ute i 20 år så fuck it, jag har gjort mitt.