Citat:
Ursprungligen postat av
Xennah
Supit i 2-3 veckor tror jag. Svårt att minnas då det är rätt dimmigt den senaste tiden. Bestämt mig för uppehåll ett tag, vet inte hur länge. Är så jävla bakfull, har ont i kroppen och det enda som hjälper är mer vin, började skaka och hålla på innan, men vinet hjälper. Hoppas att det går över tills imorgon. Tror inte jag kommer sluta dricka, men från morgon till kväll är inte jättepositivt för min kropp känner jag. Ville bara berätta för någon, känns som att folket på flashback är de som förstår mest. Ni här som super förresten, hittar ni på massa skit eller däckar ni efter en lång dag bara?
När jag söp så drack jag för att just däcka, att hamna i ett mer eller mindre medvetslöst tillstånd där ingen ångest och inga känslor existerade var ofta mitt mål.
Ett gott råd, sluta för sjutton för du kommer dra på dej en massa konsekvenser du INTE vill ha, din kropp tar j-ligt mycket stryk nu och när du väl börjar slå i botten så kommer pillren in i bilden och då är du riktigt illa ute. Jag vet, jag har själv gjort denna resa och jag fick dessa varningarna men lyssnade inte så jag begär inte att du ska lyssna men jag försöker ändå ge dej dessa råd.
Den som gav mej dessa råd var min egen far som för 15 år sedan dog i sviterna av alkohol och benso men inte fan lyssnade jag ändå, det dröjde tills jag var nära döden själv. Jag trodde jag hade koll, jag trodde jag var stark men ack så fel jag hade.
Ni som slåss mot beroende, oavsett vilket, försök att ta hjälp från de som gått före er och från kunnig vårdpersonal, det handlar om ert liv och ni har till skillnad från katter bara ett liv. Sök hjälp och försök sluta nu.