2015-07-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Har fortfarande inte druckit en droppe, men det här vädret tar kål på mig. Törstig och ölsugen som fan... Är det risk för återfall om man dricker några folköl 2,8%? Någon som har erfarenhet? Ja, frågan är seriös.

Är inte så sugen efter själva alkoholen (Bolaget har ju fortfarande öppet), men funderar på att traska bort till ICA 200 meter bort för att köpa ett 6-pack. Det är ju så pass lite alkohol i folköl så jag undrar om det verkligen kan skada... Hjärnan kanske får frispel?

Hjälp!
Lätt hänt att du får sug på mer alkohol även efter några 2.8%. Skulle avråda från det helt enkelt. Inte ens alkoholfri öl rekommenderas faktiskt då det är lättare att falla dit efter det.
Citera
2015-07-03, 17:00
Medlem
Elefantpungs avatar
Jag tycker att alkoholfri öl är toppen. Man har något gott att sippa på som släcker törsten, utan att det är nån alkohol i (<0,5%). Lättöl däremot känner jag faktiskt av och undviker därför.
Citera
2015-07-03, 17:01
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Lätt hänt att du får sug på mer alkohol även efter några 2.8%. Skulle avråda från det helt enkelt. Inte ens alkoholfri öl rekommenderas faktiskt då det är lättare att falla dit efter det.
Tack för snabbt svar!

Jag drack faktiskt en (1) alkoholfri öl förra helgen. Själva smaken på öl är ju jävligt god. Det gick bra, möjligtvis att jag blev lite sugen på mer, men inget som fick min kropp att skaka.
Citera
2015-07-03, 17:02
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Jag tycker att alkoholfri öl är toppen. Man har något gott att sippa på som släcker törsten, utan att det är nån alkohol i (<0,5%). Lättöl däremot känner jag faktiskt av och undviker därför.
Tack för snabbt svar du med! Lutar åt en alkoholfri öl ikväll.
Citera
2015-07-03, 22:53
Medlem
5:e nyktra dagen (efter 1,5,månad med dagligt intag). 3 dagen med naltrexon. Måste säga att det är en dundermedicin, efter att ha tänkt på alkohol typ ja ni vet .... Tankar om att jaha nu är man lite berusad, mycket berusad, bakis , nedstämd etc etc och om man ska eller inte ska ta en öl och då när i så fall. Dvs hela jävla tiden. så vill jag beskriva det som en annan kille sa.
Mitt förhållande till alkohol just idag är som till rågmjöl eller lågenergilampor. Nollställd.
Sommar varmt och sitter på altan med folk som dricker kall öl och vin och jag känner .... Ingenting!
Normaltvskulle suget plåga mig enormt och hade garanterat aldrig nekat om jag inte var tvungen att köra bil i stadsmiljö... Nu känns det mest jaha och möjligtvis lite äckligt, ungefär som en tonåring som bara dricker öl för att det är party men annars helst vill ha Cola.
Enda suget just nu är att man vet att man är roligare prick med massa öl i kroppen nu ovanligt tyst och tråkig. Men den underbara känslan att vakna imorgon fullständigt okey hägrar😄😄
Citera
2015-07-03, 23:41
Medlem
Själv har jag haft en tung period i en vecka. Förvisso inget drickande dagligen men blir om kvällen och för mycket. Måste bryta den här skiten. Sömnproblemen gjorde att jag inte hittade någon annan lösning. Men i helgen är det max några öl och sen lägger jag ner den här skiten. Körde 4½ månad i nyktert tillstånd i början av året och kände mig riktigt levande. Sen blev det "sommar" och alkoholen smög sig på. Känns som jag har hyfsad kontroll men det blir alldeles för mycket, speciellt med sömnproblemen. Jag har kämpat mig ur skiten tidigare och ska göra det igen!

Kudos till alla er som lyckas!
Citera
2015-07-03, 23:52
Medlem
mjukosten78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Har fortfarande inte druckit en droppe, men det här vädret tar kål på mig. Törstig och ölsugen som fan... Är det risk för återfall om man dricker några folköl 2,8%? Någon som har erfarenhet? Ja, frågan är seriös.

Är inte så sugen efter själva alkoholen (Bolaget har ju fortfarande öppet), men funderar på att traska bort till ICA 200 meter bort för att köpa ett 6-pack. Det är ju så pass lite alkohol i folköl så jag undrar om det verkligen kan skada... Hjärnan kanske får frispel?

Det är apan på ryggen som snackar med dig. Finns folk som blir toktriggade bara av alkoholfri-öl/vin. 2,8or är det tillräckligt med alkohol för att man känner av det om man dricker snabbt. Jag chansar inte och dricker alkoholfritt vin/öl iaf.
Citera
2015-07-04, 09:48
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Det är apan på ryggen som snackar med dig. Finns folk som blir toktriggade bara av alkoholfri-öl/vin. 2,8or är det tillräckligt med alkohol för att man känner av det om man dricker snabbt. Jag chansar inte och dricker alkoholfritt vin/öl iaf.
Tack för ditt svar!

Jag traskade bort till ICA igår och köpte två alkoholfria öl. Den ena drack jag igår kväll, den andra tar jag nog senare idag. Det är nåt som triggas i min hjärna när jag dricker alkoholfritt, nån slags placebo, men det är inget som gör mig galen/"full"/panikslagen eller så. Går bra!
Citera
2015-07-04, 12:47
Medlem
Supit i 2-3 veckor tror jag. Svårt att minnas då det är rätt dimmigt den senaste tiden. Bestämt mig för uppehåll ett tag, vet inte hur länge. Är så jävla bakfull, har ont i kroppen och det enda som hjälper är mer vin, började skaka och hålla på innan, men vinet hjälper. Hoppas att det går över tills imorgon. Tror inte jag kommer sluta dricka, men från morgon till kväll är inte jättepositivt för min kropp känner jag. Ville bara berätta för någon, känns som att folket på flashback är de som förstår mest. Ni här som super förresten, hittar ni på massa skit eller däckar ni efter en lång dag bara?
Citera
2015-07-04, 18:30
Medlem
Elefantpungs avatar
Var sjukt nära att handla folköl igår. Fattar inte varför, mer än fyra månader av total nykterhet har i övrigt tagit bort allt intresse för alkohol. Lyckligtvis hade jag sinnesnärvaro att ta en Naltrexon och lite Atarax, och vips försvann tankarna.

Jag tror det är nåt med att man vill ha en belöning när man varit ute och rört på sig ordentligt, särskilt när det är så jäkla varmt. Komma hem till ett glas vatten är ju inte jättespännande direkt. Godis funkar rätt bra men är ju våldsamt onyttigt på alla sätt och vis.
Citera
2015-07-05, 01:30
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Supit i 2-3 veckor tror jag. Svårt att minnas då det är rätt dimmigt den senaste tiden. Bestämt mig för uppehåll ett tag, vet inte hur länge. Är så jävla bakfull, har ont i kroppen och det enda som hjälper är mer vin, började skaka och hålla på innan, men vinet hjälper. Hoppas att det går över tills imorgon. Tror inte jag kommer sluta dricka, men från morgon till kväll är inte jättepositivt för min kropp känner jag. Ville bara berätta för någon, känns som att folket på flashback är de som förstår mest. Ni här som super förresten, hittar ni på massa skit eller däckar ni efter en lång dag bara?

Din kropp börjar alltså säga ifrån på skarpen och det är ändå bara början mot vad som komma skall om du fortsätter. Du tror inte du tänker sluta men du ville ändå dela med dig, varför då?

Jag önskar ingen det levande helvete jag gick igenom men du min vän, du är på god väg dit. Jag råder dig att inte fortsätta på denna destruktiva resa du gör just nu. VERKLIGEN inte...
Citera
2015-07-05, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah

När jag söp så drack jag för att just däcka, att hamna i ett mer eller mindre medvetslöst tillstånd där ingen ångest och inga känslor existerade var ofta mitt mål.

Ett gott råd, sluta för sjutton för du kommer dra på dej en massa konsekvenser du INTE vill ha, din kropp tar j-ligt mycket stryk nu och när du väl börjar slå i botten så kommer pillren in i bilden och då är du riktigt illa ute. Jag vet, jag har själv gjort denna resa och jag fick dessa varningarna men lyssnade inte så jag begär inte att du ska lyssna men jag försöker ändå ge dej dessa råd.
Den som gav mej dessa råd var min egen far som för 15 år sedan dog i sviterna av alkohol och benso men inte fan lyssnade jag ändå, det dröjde tills jag var nära döden själv. Jag trodde jag hade koll, jag trodde jag var stark men ack så fel jag hade.

Ni som slåss mot beroende, oavsett vilket, försök att ta hjälp från de som gått före er och från kunnig vårdpersonal, det handlar om ert liv och ni har till skillnad från katter bara ett liv. Sök hjälp och försök sluta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in