2012-01-20, 18:31
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusz
är nu på dag 21 nykter, känns helt overkligt då jag nog nästan aldrig varit nykter så länge sedan jag började dricka ...

är visserligen fortfarande inlagd på psyk, vilket begränsar mina tillgångar till att supa mig full...
framtiden känns fortfarande oerhört skrämmande, att komma ut i "verkliga världen".. fy fan.

jag har gått på antabus i drygt två veckor och campral i ett par månader. idag valde läkaren att även sätta in revia. så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av revia, hur det egentligen fungerar?

trodde det skulle bli lättare med alkoholsuget efter ett tag, men häromdagen klättrade jag nästan på väggarna. nu har det visserligen inte gått speciellt lång tid som nykter... måste hitta något att sysselsätta mig med, håller på att bli ännu tokigare.

all lycka till er som kämpar eller vill börja kämpa för ett liv utan alkohol!

Har du fått någon SSRI? Och varför är du på psyket om man får fråga..?
Och blir lite rädd när du säger att du fortfarande har sånt sug efter tre veckor..
Jag tänkte börja träna iaf, för att ja.. hitta en hobby.

Och kolla upp revia på fass.se, men det ska minska suget, men genom att blockera vissa receptorer eller liknande har jag för mig. De fungerar på olika sätt iaf och att kombinera dessa två kan nog vara bra om du känner ett så starkt sug.
Citera
2012-01-20, 18:54
Medlem
linuszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Har du fått någon SSRI? Och varför är du på psyket om man får fråga..?
Och blir lite rädd när du säger att du fortfarande har sånt sug efter tre veckor..
Jag tänkte börja träna iaf, för att ja.. hitta en hobby.

Och kolla upp revia på fass.se, men det ska minska suget, men genom att blockera vissa receptorer eller liknande har jag för mig. De fungerar på olika sätt iaf och att kombinera dessa två kan nog vara bra om du känner ett så starkt sug.

Jo jag började på citalopram för lite mer än två veckor sedan också.
Sitter på psyket för alkoholavgiftning och depression/suicidtankar.
Mjo, men jag tror man alltid kommer ha ett sug efter alkohol dock... Men att det varit så starkt fortfarande är väldigt påfrestande. Har dock utsatt mig för miljöer (gått in på stammiskrogen för att snacka skit, nyktert en stund) som kan ha påverkat mig negativt, det har alltså varit för tidigt. Och att "vänner" dessutom hör av sig och ökar mitt sug ännu mer har väl orsakat i ännu mer rastlöshet.
Sen är jag ju inlagd på psyk, där det finns otroligt lite att göra, då finns det utrymme för ännu mer tankar och sug och rastlöshet.

Jo, en hobby känns jävligt viktigt... Det är synd att jag direkt aldrig haft någon hobby, man får väl försöka hitta något nytt nu istället...

Och tack så mycket!
Citera
2012-01-20, 19:02
Medlem
http://www.health.gov.au/internet/alcohol/publishing.nsf/Content/877AC32A7ADD8AEECA2576C00007B5C7/$File/evid5.pdf

Superbra artikel. Den ger all info man kan behöva om abstinens och vad som händer. Lite mer medicinskt skriven eller vad man ska säga men lättläst och ger statistik på exempelvis epanfall och dt och andra riskfaktorer som spelar in, etc.
Citera
2012-01-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Du kommer inte få delirium eller något sånt, mer psykisk abstinens.
Och du kommer ju vara tjurig och allt kommer inte kännas speciellt roligt men det borde nog gå över efter inte allt för lång tid.

Vet du varför du dricker?
Funderat på att prova antabus eller kanske campral/revia mot suget?
Skicka ett pm om du har nån frågor ang. att kontakta beroendemottagning, kan kännas lite pinsamt men de har mycket de kan erbjuda för att hjälpa en att sluta dricka.

Har slutat dricka en gång innan helt ct, efter 4 mån och det var 2 år sen och gick ju hur bra som helst, men nu har jag legat i lite hårdare. Känner egentligen inte att suget är mest besvärligt. Om någon kunde lova mig att jag inte trillar av pinnen om jag slutar så skulle jag sluta ct. Nedtrappningen verkar gå OK iallafall.
Citera
2012-01-20, 21:27
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusz
är nu på dag 21 nykter, känns helt overkligt då jag nog nästan aldrig varit nykter så länge sedan jag började dricka ...

är visserligen fortfarande inlagd på psyk, vilket begränsar mina tillgångar till att supa mig full...
framtiden känns fortfarande oerhört skrämmande, att komma ut i "verkliga världen".. fy fan.

jag har gått på antabus i drygt två veckor och campral i ett par månader. idag valde läkaren att även sätta in revia. så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av revia, hur det egentligen fungerar?

trodde det skulle bli lättare med alkoholsuget efter ett tag, men häromdagen klättrade jag nästan på väggarna. nu har det visserligen inte gått speciellt lång tid som nykter... måste hitta något att sysselsätta mig med, håller på att bli ännu tokigare.

all lycka till er som kämpar eller vill börja kämpa för ett liv utan alkohol!

Kämpa på, min vän!

Nästa gång du besöker stammishaket, be bartendern att aldrig servera dig något annat än alkoholfritt och förklara din situation. Efter att ha arbetat ett par år bakom baren så har man vart med om det mesta, hört många historier och sett både uppgång och nedfall, dessutom är det vårt personliga ansvar att se till gästens bästa, vilket många inte känner till!

Jag har precis avklarat min första månad, så vi kämpar tillsammans!
Citera
2012-01-20, 21:45
Medlem
Grattis till första månaden
Citera
2012-01-24, 14:18
Medlem
Crackiesmallss avatar
Igår missade jag CA, men ska påbörja fjärde steget imorgon. Hade ett starkt alkoholsug idag men sinnesrobönen på det fungerade.

En del av mig vill testa att åka till en polare som jag umgicks med förr men där är det alkohol i överflöd så vet inte om jag klarar av att hålla mig nykter, en del vill testa som sagt, en annan tror att jag inte kommer göra det.
Citera
2012-01-24, 18:25
Medlem
jA2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Igår missade jag CA, men ska påbörja fjärde steget imorgon. Hade ett starkt alkoholsug idag men sinnesrobönen på det fungerade.

En del av mig vill testa att åka till en polare som jag umgicks med förr men där är det alkohol i överflöd så vet inte om jag klarar av att hålla mig nykter, en del vill testa som sagt, en annan tror att jag inte kommer göra det.
Ta det lugnt bror, han hinner du träffa fler gånger...
Ett tips är att dra på möte och dela om det, för då kommer säkert någon att prata med dig sen...

Fjärde steget är "nyckeln", så lova dig själv att vara 100% ärlig...
Citera
2012-01-25, 07:21
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jA2
Ta det lugnt bror, han hinner du träffa fler gånger...
Ett tips är att dra på möte och dela om det, för då kommer säkert någon att prata med dig sen...

Fjärde steget är "nyckeln", så lova dig själv att vara 100% ärlig...
Jo det är nog som du säger, viktigare att fokusera på tillfrisknandet än riskera återfall, har börjat träna igen också onödigt att sluta med det bara för man skulle se om man kunde umgås utan alkohol
Citera
2012-01-25, 09:15
Medlem
sjpatriks avatar
Hamnade på ST Görans sjukhus i somras.. Fy fan det var inget kul och jag försöker att hålla mig nytker. Det jag fick uppleva på beroendeakuten var hjärtskärande, det enda jag ville var att "sträcka ut en hand" till de som behövde förståelse och sympati. Låter ironiskt jag vet....
Senast redigerad av sjpatrik 2012-01-25 kl. 09:27.
Citera
2012-01-25, 13:02
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Hamnade på ST Görans sjukhus i somras.. Fy fan det var inget kul och jag försöker att hålla mig nytker. Det jag fick uppleva på beroendeakuten var hjärtskärande, det enda jag ville var att "sträcka ut en hand" till de som behövde förståelse och sympati. Låter ironiskt jag vet....

Av vilken anledning hamnade du på St. Görans, om du är villig att dela med dig vill säga?
Citera
2012-01-25, 13:06
Medlem
Revolvers avatar
Den sjätte februari ställs jag inför en utmaning som jag inte riktigt vet hur jag skall klara.. Jag ska på en stor vinprovning genom jobbet i Stockholm och jag ska även på drinkinspiration genom att besöka en del cocktailbarer.

Vinprovningen kommer bli peace of kaka då det som standard alltid finns "spotthink", däremot bävar jag lite inför drinkinspirationen då det som regel brukar vara så att leverantörer eller klubbägare ställer fram x antal drinkar som man skall smaka av, detta i form med ett sugrör som ni förmodligen sett bartenders göra när de smakar av drinkar, man stoppar ner sugröret i drinken, täpper igen hålet och lyfter upp sugröret till munnen för att smaka av x milliliter. Sedan brukar man få beställa ur deras cocktailmeny, få en personlig drink som man dricker - frågan är nu om jag kommer få blodad tand eller om jag kommer kunna hålla mig till just att bara hantera smakerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in