Citat:
Ursprungligen postat av Tropic2012
Om man mer eller mindre dagligen i 6 mån (som tjej och rätt liten till storleken) har dragit i sig över en flaska vin eller 7 starköl om dagen, går det att sluta helt cold turkey då? Jag upplever att första dagen är superlätt, andra är lite småjobbig och 3e dagen brukade jag trilla dit igen. Inte denna gången dock, men nu har jag fått för mig att vara lite modig och trappa ner själv och gick från 7 stor stark till 6 folköl, eller rättare sagt så kan man säga att jag gick till 1.5 folköl som bakis, till 3 folköl på andra dagen och 6 folköl på 3e, och då har jag egentligen trappat upp sen första dagen, men ändå trappat ner ordentligt sedan 7 starköl.Jag kände inte suget förrän 3e dagen men inga andra besvär förutom att jag var himla tjurig och irriterad. Kan jag lätt dra av en folköl om dagen nu tills jag är nere på noll eller ska jag chilla lite? Kanske är jag för paranoid?
Du kommer inte få delirium eller något sånt, mer psykisk abstinens.
Och du kommer ju vara tjurig och allt kommer inte kännas speciellt roligt men det borde nog gå över efter inte allt för lång tid.
Vet du varför du dricker?
Funderat på att prova antabus eller kanske campral/revia mot suget?
Skicka ett pm om du har nån frågor ang. att kontakta beroendemottagning, kan kännas lite pinsamt men de har mycket de kan erbjuda för att hjälpa en att sluta dricka.