2012-01-19, 20:33
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalmannen
Cold Turkey. Om du slutar direkt, utan nedtrappning.

Bra morgonhjärna.. I mitt nuvarande, vakna, tillstånd så bör jag ha klurat ut det. Nåväl, tack för dess fina förklaring!
Citera
2012-01-19, 21:35
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Haft problem med spriten i ungefär 2 år och jag har vart nykter i ungefär 1 månad men nu jävlar ska jag supa kan jag lova

1 70s och 10 öl här kommer jag

Vill inte riktigt men jag gör det ändå

Onödigt inlägg jag vet men hej då bekymmer och problem och säg hej till lösningsmedels lösning

Hej hopp

Av vilken anledning korkar du upp? Har det hänt något eller känner du helt enkelt att du inte vill vara nykter längre?

Hoppas du tar det lugnt, och att du vaknar upp imorgon utan ångest!
Citera
2012-01-20, 04:43
Medlem
Om man mer eller mindre dagligen i 6 mån (som tjej och rätt liten till storleken) har dragit i sig över en flaska vin eller 7 starköl om dagen, går det att sluta helt cold turkey då? Jag upplever att första dagen är superlätt, andra är lite småjobbig och 3e dagen brukade jag trilla dit igen. Inte denna gången dock, men nu har jag fått för mig att vara lite modig och trappa ner själv och gick från 7 stor stark till 6 folköl, eller rättare sagt så kan man säga att jag gick till 1.5 folköl som bakis, till 3 folköl på andra dagen och 6 folköl på 3e, och då har jag egentligen trappat upp sen första dagen, men ändå trappat ner ordentligt sedan 7 starköl.Jag kände inte suget förrän 3e dagen men inga andra besvär förutom att jag var himla tjurig och irriterad. Kan jag lätt dra av en folköl om dagen nu tills jag är nere på noll eller ska jag chilla lite? Kanske är jag för paranoid?
Citera
2012-01-20, 09:19
Medlem
jA2s avatar
Citat:
Haft problem med spriten i ungefär 2 år och jag har vart nykter i ungefär 1 månad men nu jävlar ska jag supa kan jag lova

Onödigt inlägg jag vet men hej då bekymmer och problem och säg hej till lösningsmedels lösning

Hej hopp
Många av oss finns kvar när du kommer tillbaka, så fortsätt skriv här sen... Var försiktig där ute!...
Citera
2012-01-20, 09:31
Medlem
Crackiesmallss avatar
Ja igår tog man sin första månad utan alkohol, kanske inte så mycket men det är en början, fokuserade mest på drogerna i början där jag har 4 månader anyway.

Jag går igenom dom 12 stegen med min sponsor, är på 3e nu, har fått kontakt med min högre makt sådan jag uppfattar den, det var helt underbart.
Citera
2012-01-20, 09:37
Medlem
jA2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Ja igår tog man sin första månad utan alkohol, kanske inte så mycket men det är en början, fokuserade mest på drogerna i början där jag har 4 månader anyway.

Jag går igenom dom 12 stegen med min sponsor, är på 3e nu, har fått kontakt med min högre makt sådan jag uppfattar den, det var helt underbart.
Gött jobbat och lycka till...
Citera
2012-01-20, 09:40
Medlem
Crackiesmallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jA2
Gött jobbat och lycka till...
Tackar tackar

Trodde verkligen inte att det skulle fungera haha, när jag gick på mitt första AA möte tänkte jag att fan jämfört med dom här gamlingarna är jag ju nykter, kanske var en del av mig som inte ville inse att jag inte klarade av att dricka som en normal människa, jag var för ung för att bli stämplad alkoholist, men nu spelar det faktiskt ingen större roll
Citera
2012-01-20, 09:46
Medlem
jA2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackiesmalls
Tackar tackar

Trodde verkligen inte att det skulle fungera haha, när jag gick på mitt första AA möte tänkte jag att fan jämfört med dom här gamlingarna är jag ju nykter, kanske var en del av mig som inte ville inse att jag inte klarade av att dricka som en normal människa, jag var för ung för att bli stämplad alkoholist, men nu spelar det faktiskt ingen större roll
Fortsätt dela med dig här så som du gör nu, det kommer hjälpa dom som vill bli hjälpta "Det finns en lösning"!...

"Fokusera på likheterna istället för olikheterna"... Skönt att känna att man inte är ensam om hur man mår och om sina olika beteenden...
Citera
2012-01-20, 17:45
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-John-Silver
Oxycontin är väl som morfin?

Ja exakt, som han sa Oxascand my bad..
Citera
2012-01-20, 17:51
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:

Hej hopp

Ok men då hade du inte tänkt att bli nykter med andra ord utan bara ha en vit månad?
Och det kommer bara lösa dina problem över helgen, eller kanske skapa några fler men hoppas du får det trevligt iaf =)

Själv ska jag sitta och titta på tjejen dricka vin ikväll, har vart nykter tre dagar nu men måste väl lära sig att kunna umgås med folk som dricker också även om man själv inte kan göra det.
Citera
2012-01-20, 17:55
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropic2012
Om man mer eller mindre dagligen i 6 mån (som tjej och rätt liten till storleken) har dragit i sig över en flaska vin eller 7 starköl om dagen, går det att sluta helt cold turkey då? Jag upplever att första dagen är superlätt, andra är lite småjobbig och 3e dagen brukade jag trilla dit igen. Inte denna gången dock, men nu har jag fått för mig att vara lite modig och trappa ner själv och gick från 7 stor stark till 6 folköl, eller rättare sagt så kan man säga att jag gick till 1.5 folköl som bakis, till 3 folköl på andra dagen och 6 folköl på 3e, och då har jag egentligen trappat upp sen första dagen, men ändå trappat ner ordentligt sedan 7 starköl.Jag kände inte suget förrän 3e dagen men inga andra besvär förutom att jag var himla tjurig och irriterad. Kan jag lätt dra av en folköl om dagen nu tills jag är nere på noll eller ska jag chilla lite? Kanske är jag för paranoid?

Du kommer inte få delirium eller något sånt, mer psykisk abstinens.
Och du kommer ju vara tjurig och allt kommer inte kännas speciellt roligt men det borde nog gå över efter inte allt för lång tid.

Vet du varför du dricker?
Funderat på att prova antabus eller kanske campral/revia mot suget?
Skicka ett pm om du har nån frågor ang. att kontakta beroendemottagning, kan kännas lite pinsamt men de har mycket de kan erbjuda för att hjälpa en att sluta dricka.
Senast redigerad av Rebelx 2012-01-20 kl. 18:24.
Citera
2012-01-20, 18:06
Medlem
linuszs avatar
är nu på dag 21 nykter, känns helt overkligt då jag nog nästan aldrig varit nykter så länge sedan jag började dricka ...

är visserligen fortfarande inlagd på psyk, vilket begränsar mina tillgångar till att supa mig full...
framtiden känns fortfarande oerhört skrämmande, att komma ut i "verkliga världen".. fy fan.

jag har gått på antabus i drygt två veckor och campral i ett par månader. idag valde läkaren att även sätta in revia. så jag undrar om det är någon som har erfarenhet av revia, hur det egentligen fungerar?

trodde det skulle bli lättare med alkoholsuget efter ett tag, men häromdagen klättrade jag nästan på väggarna. nu har det visserligen inte gått speciellt lång tid som nykter... måste hitta något att sysselsätta mig med, håller på att bli ännu tokigare.

all lycka till er som kämpar eller vill börja kämpa för ett liv utan alkohol!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in