2011-03-22, 06:32
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Ush och fy! Blir så galet trött på alla ryssar som spelar. Hade 13 vinster över förluster i förrgår. Nu är det bara 2 förluster till och jag har lika många wins som förluster. Förlorat nästan alla irad, iaf de 8 senaste. WTF liksom?! Spelarna blir bara dummare och dummare desto mer man vinner? Känns nästan som att man skall ha 1;1 win ratio i spelet. Grymt irriterande iaf!

Hade tänkt att köpa antingen WW eller Olaf jungle. Vad tycker ni?

WW. Hans jungling förmåga samt gank förmåga är riktigt bra.
2011-03-22, 07:09
Medlem
Fallmans avatar
En fråga, fel tråd kanske.. Men märker bara av problemet i LoL..

När jag springer i buskarna/står på LoL, så är de så galet suddigt lite runt om championen, ser ut som grafikkortet är trasigt eller nåt... Vad ska jag göra?

Antialising under grafikkortsinställbingarna står på default, även allt annat också.. Grafikkortet är bara 6månader eller nåt
2011-03-22, 07:37
Medlem
Sletenkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
WW. Hans jungling förmåga samt gank förmåga är riktigt bra.

WW är faktiskt inte så snabb i junglen som folk får för sig. Visst kan du jungla i 10 år utan att gå tillbaka till basen men det går inte översnabbt. Innan lvl 6 så ska inte ww kunna döda dig om du inte är en idiot och står o slår på tornet när klockan klickar runt 5 min. När ww når lvl 6 så kan man warda så man ser han komma så han inte når med sin ulti. Då menar jag inte den närmsta busken utan vid draken tex(Då de flesta junglarna inte fattar att man kan springa mid, genom deras jungle ner bot/top) och vid utgången vid deras jungle om du är top. Det man ska använda WW till är att få ner en motståndare snabbt. Ser du deras ad/ap carry så drar du ulti och sen kommer resten av ditt lag in. Du hoppar såklart in när det är läge för det och inte när personen står bredvid en alistar eller sion tex.

Olaf är otroligt stark emot ett CC heavy team och bygger du CDR/Tank så äger din E allt medans om du bygger dmg så kan du ta ut deras carry otroligt lätt om du inte springer in 1vs5 och blir dödad. Båda är bra karaktärer men det handlar mycket om vilka heroes du har i ditt lag och motståndarlaget.

Wall of text men det är iaf lite vettigt.
Senast redigerad av Sletenkatt 2011-03-22 kl. 07:40.
2011-03-22, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
En fråga, fel tråd kanske.. Men märker bara av problemet i LoL..

När jag springer i buskarna/står på LoL, så är de så galet suddigt lite runt om championen, ser ut som grafikkortet är trasigt eller nåt... Vad ska jag göra?

Antialising under grafikkortsinställbingarna står på default, även allt annat också.. Grafikkortet är bara 6månader eller nåt

Blir ju så när man står i buskarna, inget unikt för dig.
Varför vet jag inte riktigt, ett dåligt försök för en stealth-effekt kanske?
2011-03-22, 11:25
Medlem
askaninjas avatar
Lite OT kanske men men:

Vi har under flera år haft tillgång till en ventrilo server som vi aldrig behövt betala för men den har nu stängts ner. Vart vänder man säg om man vill hyra en vent server utan en massa limits och skit? Och vad kostar det?
Känns som om det vore skit billigt men vad vet jag. Vore kul om nån hade någon info.

Back to topic:
Jag har en polare som får all världens problem med LoL klienten. Nu på senare tid så måste han starta om spelet efter varje game. Gör han inte det så ploppar listan med hans runsidor upp så fort vi kommer i champ select och han kan då inte gör ett skit. Inte picka hjälte, runa eller fixa masterys.
Detta är så klart ett problem då han från och till glömmer att boota om spelet och då sitter han där se och blir random champion med fel runor och masterys.

Nån som har haft liknande problem? Har skicakt en ticket till Riot men vi vet väll allihop hur snabbt de hanterar dessa ^^

Tacksam för svar
2011-03-22, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sletenkatt
WW är faktiskt inte så snabb i junglen som folk får för sig.
true dar, fördelen är att man nästan alltid har fullt hp och kan ganka närfansomhelst
2011-03-22, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
true dar, fördelen är att man nästan alltid har fullt hp och kan ganka närfansomhelst

Blir man gankad av WW innan han är lvl 6 är man värdelös.
2011-03-22, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Blir man gankad av WW innan han är lvl 6 är man värdelös.

WW är väl en av dom få junglarna som nästan till 100% måste ha level 6 innan han gankar, om inte dom andra är så dumma så att dom pushar hela vägen till tornet och inte har wards
2011-03-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
WW är väl en av dom få junglarna som nästan till 100% måste ha level 6 innan han gankar, om inte dom andra är så dumma så att dom pushar hela vägen till tornet och inte har wards

Precis, man måste vara exceptionellt dum för att dö av WW innan lvl 6 eftersom han inte har sin ulti.
2011-03-22, 16:52
Medlem
Kantigcirkels avatar
Fiddlesticks är en bra jungle champion
2011-03-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kantigcirkel
Fiddlesticks är en bra jungle champion

Meh, sjukt beroende av golem, och kan inte riktigt ganka utan ulti. Men visst, han är svår att misslyckas med.
2011-03-22, 18:41
Medlem
Supersnutens avatar
Jösses. Körde nyss ett game med 3 random svenskar, en gick afk i 20 minuter för att äta, och när han kom tillbaka gick en annan afk i 10 minuter för att äta. Seriöst? Fast vi vann för att vi hade en as grym fiddle... Om ni skitungar läser detta, ge fan i att spela när ni "måste gå och äta annars dampar farsan".

Edit: Fast så klart dom inte läser detta, dom var tydligen 16 år och som vi alla vet är det 18 års gräns på Flashback
Senast redigerad av Supersnuten 2011-03-22 kl. 19:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in