2011-03-31, 18:57
Medlem
Pastes avatar
Finns det något sätt att komma förbi 1 dagars banningen?
2011-03-31, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Okej. Tar upp de saker jag tycker var mest värda att ta upp. Kritiken är i stort kronologisk.

Tjenis sylian.

Ska räkna upp det jag inte gjorde på detta gamet men som jag alltid brukar göra.

För det första så var det ganska risky att inte vakta golem innan den spawnar. Du borde nog be några teammates hjälpa dig vakta för att minska risken för en gank. De ska egentligen göra det utan att du ska behöva be om det, men gör de det inte är det nog bäst att ändå be om det.

När du snor från motståndarens jungle så vill du lämna kvar "presenter". Dvs, om du snor deras Lizard Elder så lämna kvar en liten lizard. På så sätt kommer det att ta längre tid innan Lizard Elder spawnar. Snor du wraiths så lämna kvar en liten wraith, osv.

Din build tycker jag heller inte var så bra. Men den fungerade detta game iom att fienderna sög, men vanligtvis vill du nog inte köpa Boots of Swiftness eller Phantom Dancer på Warwick. Ni vann eftersom fienderna sög ganska hårt.

Kommentar:

har alltid någon som vaktar golem till mig på både ändarna

brukar inte köra den builden men idetta gamet passade det

Och ja , vi vann men det var för att vårt lag samarbetade väldigt bra - säger inte att jag bar upp det men vi höll en bra barriär.

visst dom spelade småkasst på sina ställen o så ... jo.

Men tack för kritiken
Senast redigerad av Advalorem 2011-03-31 kl. 18:59.
2011-03-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Om du kanske inte vill satsa mycket pengar på just wards så kan du köpa wriggles lantern som ger dig en gratis ward och varda dragon/baron. För det är ju ändå du som rör dig runt mest och har störst möjlighet att warda.
Wriggle's är OP på många karaktärer, mer specifikt tanky dps som autoattackar ibland. Irelia, Jarvan, Renekton, Trundle, Xin Zhao, etc. Riskerar att nerfas snart. Tills dess så fortsätter jag att rusha den. Den är så amazing. Speciellt på junglare.

Citat:
Som även sylian påpekade så var det konstigt att du inte hjälpte amumu utan gick ner mot mitten. Du var ju ändå närmast amumu och det borde ha varit det mer vettiga valet för din del.
Att Amumu bad om det är ju också en viktig faktor. Var ju ganska vettigt att pusha i det läget, faktiskt. Senare i gamet pushade du medan de andra ville ha fight. I ett vanligt game skulle jag ha sagt att du gjorde fel där, risken är stor att de skulle ha förlorat 4vs5. Men i detta game så vann de ändå. Kanske hade ni fått en ace eller åtminstone en fiende mer om du varit där, men ni var ändå ganska feedade vid det tillfället, i alla fall jämfört med dem.

Citat:
Bra tips för övrigt Sylian, kanske borde själv spela in en replay och lägga upp den
Om du vill.

För övrigt, Warwick: Bloodrazor + Tank är en väldigt bra build.

Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Brukar mestadels spela Xin enligt:

1. Cloth Armor + 5xHP
2. Boots 2
3. Wriggles Lantern
4. Mercurys (Att gå andra boots är dumt)
5. Flaggan som ger lifesteal och attackspeed åt hela laget

Här har man i stort sett vunnit men annars brukar jag blanda lite beroende på vad jag känner för men Warmogs är rätt kul och sen kanske Infinity/Bloodthirster.
Cloth Armor +5 pot är oftast inte nödvändigt, kör en Doran's Shield istället. Jag skulle nog rekommendera att bygga lite mer tanky i många fall. Randuin's Omen och/eller Banshee's Veil är ofta väldigt bra val. Warmog's skulle jag nog sällan köpa. Infinity Edge skulle jag nog mer eller mindre aldrig köpa på Xin Zhao.
2011-03-31, 19:19
Medlem
Citat:
Cloth Armor +5 pot är oftast inte nödvändigt, kör en Doran's Shield istället. Jag skulle nog rekommendera att bygga lite mer tanky i många fall. Randuin's Omen och/eller Banshee's Veil är ofta väldigt bra val. Warmog's skulle jag nog sällan köpa. Infinity Edge skulle jag nog mer eller mindre aldrig köpa på Xin Zhao.

Vad snackar du om? Cloth bygger man vidare till HoG, som är ett riktigt riktigt bra item på ALLA champions i princip. 5 pots håller kvar dig i lane längre än ett Dorans.

Dorans är i 9/10 fall dåliga.
2011-03-31, 19:40
Medlem
Artmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Vad snackar du om? Cloth bygger man vidare till HoG, som är ett riktigt riktigt bra item på ALLA champions i princip. 5 pots håller kvar dig i lane längre än ett Dorans.

Dorans är i 9/10 fall dåliga.

Håller med dig fullt ut, har aldrig gillat dorans itemen överhuvudtaget, men cloth armor + pots kör jag på nästan allt nu förtiden
2011-03-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Mer troligt att man bygger Cloth till Wriggle's Lantern då, men okej. Problemet är dock att du betalar 175 gold för 5 pot. Med Doran's Shield kommer du troligen inte att behöva gå tillbaka ändå. Men i vissa lägen är nog Cloth + 5 pots bättre, om man t ex möter Urgot.
2011-03-31, 19:52
Medlem
Dorans var the shit när du faktiskt kunde ta med dig 2 pots till.
2011-03-31, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Dorans var the shit när du faktiskt kunde ta med dig 2 pots till.
+1, men nu nerfar dom early hp regen så.. we have to life with the s h it
2011-03-31, 20:18
Medlem
Spelade igår efter ha vart borta i typ 1-2? månader ifrån spelet. Efter 1 game stängde jag ner skiten.. så jävla besviken.. Dom har gjort Teemo totalt meningslös.. Kan lika gärna ta bort han :S, och att dom gjort items och tagit? bort gör de bara värre.. Går fan inte bygga bra AS/dmg champ
2011-03-31, 20:32
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Spelade igår efter ha vart borta i typ 1-2? månader ifrån spelet. Efter 1 game stängde jag ner skiten.. så jävla besviken.. Dom har gjort Teemo totalt meningslös.. Kan lika gärna ta bort han :S, och att dom gjort items och tagit? bort gör de bara värre.. Går fan inte bygga bra AS/dmg champ
Vad snackar du om? Teemo är en av de bättre gubbarna för tillfället.

Det är många storspelare som har samma åsikter bland annat HotshotGG, Elementz och även Bigfatlp(Jiji) som också spelar med honom mycket nu. Jiji spelar ad på honom dock, vet inte om man verkligen får ut det bästa ur honom så.

Ett tips är att titta på hur Jiji spelar med honom.
2011-03-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Vad pratar du om? Det enda som har hänt Teemo de senaste månaderna är att han har blivit buffad. Om du pratar om remaken som hände för ungefär 5 månader sen så var det en buff, stort sett. Och vad snackar du om items? De har gjort spelet mer balanserat. Vad är problemet?
2011-03-31, 20:39
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Det enda som har hänt Teemo de senaste månaderna är att han har blivit buffad. Om du pratar om remaken som hände för ungefär 5 månader sen så var det en buff, stort sett. Och vad snackar du om items? De har gjort spelet mer balanserat. Vad är problemet?

Förutom att dom ändrat hans spell (run quick elr va den heter), och när dom ändra malady(den var EPIC till Teemo innan med lifesteal + atk speed) , sen så suger Teemo seriöst nu som AS/dmg.. Aldrig provat han som AD för jag anser att det är för champs som Ryze å Fiddle...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in