2011-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Men det är just det som gör honom en bra teamplayer. Ifall ena laget har bara en disabler och han använder den på nunu då har carryn som spelar med nunu en sak mindre att oroa sig för. Vilket leder till att nunu laget får ett litet övertag för stunden. Ifall disablern slösar den på carryn då kan nunu dra till med ultin och leda laget till en vunnen teamfight

Grejen är ju att det inte behövs någon värsting-disable.
Oftast har ju fler än en i laget någon ministun eller vad som helst som kan avbryta den.
2011-03-21, 22:50
Medlem
faadggs avatar
har inte hängt med i hela tråden.. men om någon har lust att lira med en som tröttnat på alla public noobs, och kan spela alla champs, så Pm.. Btw en sak jag inte fattar med detta spel är varför vissa champions aldrig buffas lite, ex cassiopia suger fan dase! dock var hon helt spelbar exakt när hon släpptes
2011-03-21, 23:10
Medlem
Kristofer.s avatar
Leblanc är galet op nu eller?
2011-03-21, 23:21
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Hon är stark tidigt i matcherna och vid level 6 så kan hon leka med de flesta gubbarna. Om du tar tillvara på fördelarna som man har i början så kan hon vara rätt grym i slutet med.
2011-03-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upfuck
Föredrar personligen Amumu, mest på grund av ultin som är riktigt bra, men också att han gör riktigt bra med skada för att vara tank, med despair (gråtandet). Tycker han är snabbare än vad Nunu är i jungeln också.
De fyller inte riktigt samma roll. Amumu's ulti är starkare i teamfights, men Nunu är en betydligt bättre jungler. Kan sno saker bättre, är nästan alltid på full hp, bra ganks, osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Eller bara dasha, flasha, springa osv ut från den.
Försöker de springa ut kan man binda, stunna eller taunta dem, eller något annat. Flashar de har de förlorat en Summoner Spell som har väldigt lång cooldown.

Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Det tycker jag inte. Hon är väldigt tung att lana mot men late game börjar hon tappar rätt mycket. Tycker att hon är ganska bra, men OP, nja. Vet inte om jag tycker att någon mage är OP i nuläget.

För övrigt. Jag har några gånger refererat till high elo-friends. Idag körde några av dem (de bästa) Ranked 5v5. De mötte YellOwStaR, SurvoOlt, Alth0r, Linak och kujaa. Motståndarna fick sig en hård kamp (jag kollade på Linak's stream, hehe) innan de vann. Ändå kul att folk jag känner fick möta sådana högrankade spelare. YellOwStaR är just nu på Solo Queue Rankad 1:a, SurvoOlt 2:a.
2011-03-22, 00:09
Medlem
Fallmans avatar
Ska prova på en ny champion, typ bara kört udyr & ryze.. Vilken ska jag välja om jag vill ha en som blir helt sjuk senare i matcherna?
Ni förstår nog vad jag menar, men tex ashe är inte den farligaste championen i lategames..
2011-03-22, 00:12
Medlem
n3vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
De två som jag tycker är bäst är Nunu och Amumu. Men jag kan verkligen inte rangordna dem i en lista. Vilken tank skulle ni säga är bäst, och varför?

Mundo och Malphite... Jag vet inte varför.

Kanske det är för att malphite knappt tar någon skada i början i spelet och inte heller lategame. Mundo är väl för att han skadar grymt i början även han med sin cleaver... och han behöver inte gå B för att "heala" upp sitt Hp igen. Han bara drar Ulti som har en CD på cirka 40 sec.
2011-03-22, 00:15
Medlem
n3vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Ska prova på en ny champion, typ bara kört udyr & ryze.. Vilken ska jag välja om jag vill ha en som blir helt sjuk senare i matcherna?
Ni förstår nog vad jag menar, men tex ashe är inte den farligaste championen i lategames..

Om du kan spela henne e hon ganska jobbig jo. Men jag tycker det är enkelt att spela heroes som skadar med abilties och inte som AD yi , springer efter och bara slår. Veigar blir ju helt sjuk? Likaså Katarina? Det beror ju helt på vilka ni möter faktiskt och vad du har för medspelare... Om ni bara är AP i teamet så kommer det andra laget vinna genom att bara köpa Magic Resist. Så ja det beror ju helt på.
2011-03-22, 00:42
Medlem
Ush och fy! Blir så galet trött på alla ryssar som spelar. Hade 13 vinster över förluster i förrgår. Nu är det bara 2 förluster till och jag har lika många wins som förluster. Förlorat nästan alla irad, iaf de 8 senaste. WTF liksom?! Spelarna blir bara dummare och dummare desto mer man vinner? Känns nästan som att man skall ha 1;1 win ratio i spelet. Grymt irriterande iaf!

Hade tänkt att köpa antingen WW eller Olaf jungle. Vad tycker ni?
2011-03-22, 00:57
Medlem
Börjar man hamna på förluster så blir det i 9/10 fall för mig en så kallad "snowball" effekt, dvs man fortsätter bara förlora. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag tycker inte att jag försämrar mitt spel i alla fall.

Orkar inte ta upp matchmakingsystemet igen men har sett det hända med Guardsman bob också, han låg på 1900 rating nu ligger han på ca 1500. Som sagt, tänker inte kommentera vidare hur jag tycker systemet fungerar men, trasigt är väl ett ord jag skulle använda.

Egentligen ska det ju vara 50/50, men det är det ju inte, oftast är det 5 wins i streak sen 4 losses sen 4 wins och 5 losses och så vidare, väldigt streaky med andra ord.

Jävligt svårt för systemet dock att veta när det kommer in en invalid ryss eller mongolid korean, eller när en telefon ringer eller när en elledning bryts.
2011-03-22, 01:05
Medlem
Självfallet, dock är det jävligt segt. Hoppas att det går bättre imorgon dock ;> Match Making systemet är inte det bästa. Körde ett game för ett tag sedan. Alla i vårt lag hade 240 wins, de andra laget hade en lvl 28 och de 4 andra hade 1000 wins var. Mindre roligt game!
2011-03-22, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
De två som jag tycker är bäst är Nunu och Amumu. Men jag kan verkligen inte rangordna dem i en lista. Vilken tank skulle ni säga är bäst, och varför?
Den bästa skulle jag nog säga är rammus, det jävla bältdjuret är sjukt. med hans sköld på går han knappt att döda, och hans ulti gör en trevlig dmg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in