Citat:
Ursprungligen postat av Sajberroesten
Jovisst behövs det ju. Utan bestämd artikel är det grammatiskt inkorrekt och till och med låter så "utländskt"... Vad skulle då bli sämre? Ett stavningsfel eller ett grammatiskt fel? To pave way??? Fråga vilken engelskspråkig människa som helst om du inte tror mig (fast jag inte vet varför jag skulle ljuga om nåt sånt) och de kommer att få samma fåra i pannan som jag fick när jag läste den första gången.
Oj vad defensiv du blev, lugn och fin. Det jag menade var att jag inte tycker du får samma "flow" i texten med bestämd artikel;
artistic licence. I min mening är det en smaksak, men jag är inte bättre än att jag kan ha fel.

På tal om att ha engelska som modersmål så jobbar jag deltid som proofreader och läser igenom och rättar grammatik och stavning på universitetsnivå i UK, ca 80% av mina klienter är "native speakers", så ger inte mycket för det argumentet längre..

Nu säger jag inte att det på något sätt reflekterar dig, utan avfärdar bara argumentet att "native speakers" per automatik har rätt.

Är själv helt värdelös på svenska t.ex.