Att säga att man har vissa egenskaper kan vem som helst göra. Förklara vem det var/vilken sorts position du assisterade åt och varför dessa egenskaper var nödvändiga för dig att behålla jobbet. De kan bindas till alla assistent jobb, men med vissa så spelar det faktiskt mindre roll om de utförs rätt eller ej.
Det var helt ok, men jag hade tyckt att det var lite för generiskt, som sagt så kan vem som helst skriva som du skrev, och antagligen har alla andra som vill ha jobbet gjort åtminstone samma sak.
Använd nu inte detta men du förstår kanske vad jag menar. Vet inte om det ska vara kort och så men ta inspiration iaf

(reservation för fel då jag är trött och lite småfull, antagligen därför jag orkade)
Tex: Due to the high level of media exposure at my last employment; dealing with the press correctly was a pivotal role of my assignment. The extent of the implications of this roll led me to develop a confident repertoire with journalists, as well as an understanding of the importance of responsibility; I was speaking for my employer, leaving us both liable to criticism.
Given a large amount of freedom, I take pride in being able to foresee situations and plan ahead. Day to day tasks could consist of assisting my employer in meeting with state officials or managing diverse projects. I pride myself in my ability to provide the high level of service required when dealing with aforementioned people of importance. The hectic schedule of my employer resulted in an expectance of me to take initiative and responsibility for key tasks. This combined with dealing with people all day has made me very content with my job, as well as led me to believe that I would be an excellent candidate for this position.
EDIT: Märkte att pride använts två gånger, kunde svära på att jag inte använt det, därför la jag till det i den andra meningen

Försök att undvika sådant, att kunna uttrycka sig på många olika vis visar alltid styrka, plus att det låter sjukt dåligt att upprepa samma ord nära varann enligt mig.