2009-11-09, 13:41
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Tack, men jag tänkte lite mer på Engelska, skriver en uppsats och jag vill göra om det för att det ej passar. Snälla, återkom med svar asap!
Jaha, forlat Jag trodde att det var oversattning du ville at...

Om du klistrar in hela stycket sa blir det enklare att ge dig ett svar. Nu ar ju inte jag nagon auktoritet pa engelska, men nagon annan kanske kan hjalpa dig om jag tycker att det ar for svart for mig
Citera
2009-11-09, 13:43
Bannlyst
He and Sam are entirely alone, and have been for three years. Robert struggles to hold onto some semblance of sanity which in this case would be through his companionship with his dog and through other methods with altering success.
Citera
2009-11-09, 13:57
Bannlyst
Måste skicka in den nu, tacksam för hjälpen jag fick.
Citera
2009-11-09, 14:21
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryathon
Måste skicka in den nu, tacksam för hjälpen jag fick.
Var det en laxa sa borde du varit lite snabbare med den, var det ett prov sa borde du inte fatt hjalp alls. Men varsagod.
Citera
2009-11-09, 17:02
Medlem
Flias avatar
Inte för att jag vet vad "semblance" betyder..... Resemblance heter det ju.
Citera
2009-11-09, 17:19
Medlem
Lechonians avatar
Semblance och resemblance är två helt olika ord.
Citera
2009-11-09, 19:52
Medlem
Flias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lechonian
Semblance och resemblance är två helt olika ord.

Kul med nya lärdomar ändå (jag är delvis uppvuxen på Englands sydkust). Har aldrig hört ordet semblance förut, men när jag sökte på det verkar det ändå vara samma grund som resemblance. De texter jag just läste handlar i alla fall om synbarlig likhet, trolig överensstämmelse och sånt.
Citera
2009-11-10, 17:24
Medlem
Gefle GUDs avatar
Satt och läste en engelskbok nyligen, snavade över ett uttryck jag aldrig hört förut, men jag tror att jag förstår det.

"We were practically sticking the champagne on ice."

Jag tror att det betyder att man nästan hade klarat uppgiften, och var redo att fira. Vad tror ni?
Citera
2009-11-10, 17:40
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefle GUD
Satt och läste en engelskbok nyligen, snavade över ett uttryck jag aldrig hört förut, men jag tror att jag förstår det.

"We were practically sticking the champagne on ice."

Jag tror att det betyder att man nästan hade klarat uppgiften, och var redo att fira. Vad tror ni?
Korrekt. Inte riktigt sa pass klara att de skulle oppna skumpan, men i alla fall tillrackligt nara for att borja kyla den infor oppnandet
Citera
2009-11-10, 18:41
Medlem
vidrigjattes avatar
Håller på och lär mig engelsk grammatik på egen hand och jag förstår inte riktigt skillnaden mellan preposition och adjektiv.

There were no pies, cakes or cookies on the shelves.

"on" här är en preposition så långt som jag har fattat det, men varför är det inte ett adjektiv när det säger vart pajerna, tårtorna och kakorna är? Vad är det som säger att det är en preposition?

Är det både och?
Citera
2009-11-10, 19:05
Medlem
Lechonians avatar
Prepositioner beskriver relationer mellan två eller fler saker. Man kan inte bara säga att något är bakom, under, på osv utan att säga vad det är bakom/under/på. Adjektiv däremot beskriver bara rakt av vad någonting är, t.ex. rött, litet osv.
Citera
2009-11-10, 19:55
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lechonian
Prepositioner beskriver relationer mellan två eller fler saker. Man kan inte bara säga att något är bakom, under, på osv utan att säga vad det är bakom/under/på. Adjektiv däremot beskriver bara rakt av vad någonting är, t.ex. rött, litet osv.
-Ligger den pa stolen?
-Nej, den ligger under.

Det ar alltsa nagonting som ar direkt felaktigt att inte namna stolen i andra meningen, men kanns korrekt bara for att det ar tydligt i sammanhanget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in