2010-05-09, 16:34
  #5701
Medlem
KastrullBajsarns avatar
börjat köra på en Blackguard istället, skitrolig klass, påminner en hel del om warrior i wow vilken var min favoritklass. Hur är Blackguards i t4,och framförallt hur är BG's med dps build?

gubben heter Bladderblazer
__________________
Senast redigerad av KastrullBajsarn 2010-05-09 kl. 16:42.
Citera
2010-05-09, 16:50
  #5702
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastrullBajsarn
börjat köra på en Blackguard istället, skitrolig klass, påminner en hel del om warrior i wow vilken var min favoritklass. Hur är Blackguards i t4,och framförallt hur är BG's med dps build?

gubben heter Bladderblazer

BGs är roliga i T1-T3 men blir sämre i T4. De är mest användbara som "healer hasslers"; BOs är bättre tanks och Chosens gör bättre dps. Det krävs en del skills för att lira en BG i T4 - åtminstone vad jag har hört (min egen BG är bara r23).
Citera
2010-05-09, 16:54
  #5703
Medlem
KastrullBajsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
BGs är roliga i T1-T3 men blir sämre i T4. De är mest användbara som "healer hasslers"; BOs är bättre tanks och Chosens gör bättre dps. Det krävs en del skills för att lira en BG i T4 - åtminstone vad jag har hört (min egen BG är bara r23).

skitsamma, det blir bra utmaning, tycker de ser häftiga ut och har roliga skills.
Citera
2010-05-09, 17:02
  #5704
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastrullBajsarn
skitsamma, det blir bra utmaning, tycker de ser häftiga ut och har roliga skills.

Du har helt rätt, man ska lira en klass man gillar! Gimpade klasser kan ju vara kul också eftersm det blir en utmaning, som sagt..
Citera
2010-05-09, 17:49
  #5705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
För att döda Orders kung så måste du (99% av gångerna) ha minst RR70 och full Warlord för att ens få vara med i warbandet. Och du får chansen att döda kungen när man har tillträde till fiendes huvudstad.

Du kan tjäna duktigt på Apotek när du har lvlat det en bit så jag tycker absolut att det är värt det men det är jobbigt att lvla det :S

http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Dungeon

Lycka till
Kanon, ska undersöka Dungeonsen mer.

Hur ofta har man tillträde till fiendens stad då? Vad är det som bör göras för att få det?

Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Nu är du ju i princip i T4 och då är det viktigare att få upp din rank till 40, så det kanske är lite sent påtänkt iofs. Nöt lotd tills du är 40 och häng på zergen sen (mycket gratis rp), tills du har rr40.
Vad är "zergen" för något?

Vad händer när jag har fått alla runor osv. i LOTD? Värt att göra massa saker där eller bara go for exp?
Citera
2010-05-09, 18:06
  #5706
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Kanon, ska undersöka Dungeonsen mer.

Hur ofta har man tillträde till fiendens stad då? Vad är det som bör göras för att få det?


Vad är "zergen" för något?

Vad händer när jag har fått alla runor osv. i LOTD? Värt att göra massa saker där eller bara go for exp?

Altdorf eller IC öppnas för fienden när de låst två av de tre "paren" (oftast är det high elf/dark elf och empire/chaos) i T4, dvs kontrollerar alla tre zonerna i respektive par. Städerna blir då som stora scenarios, instanser med två stadier där man måste vinna alla instanser i stadie 1 för att komma till stadie 2 - som är helt PvE-baserad och går ut på att döda kungen. Men allt det där kommer att förändras i 1.3.5.

Zergen är en pöbel av spelare som vinner genom att vara många och som drivs av svärmmentalitet. I T4 drar zergs på 100-150 spelare omkring i RvR-områdena och kör över allt i sin väg, tills de möter en annan zerg. Då kan det bli episkt.

Runorna i Lotd används för att få tillträde till "tombs", 4 st mini-instanser med fet loot och s k silver ankhs, valuta som du köper bra gear för. Lotd innehåller även RvR-quests vid r40, samt Tomb of the Vulture Lord, en endgame-instans.
Citera
2010-05-09, 22:51
  #5707
Medlem
Douloss avatar
Fan vad dum jag var som speccade min Marauder till Brutality, går så satans mycket snabbare att levla som med Monstrosity, aja man lär sig.
Citera
2010-05-10, 16:13
  #5708
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
han kanske menar hobbits

Nej han menade Halflings, same size typ, blandar ihop skiten med andra "världar"
Citera
2010-05-10, 16:16
  #5709
Medlem
Vad betyder uttrycket "endgame" i WAR?
Citera
2010-05-10, 16:22
  #5710
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vad betyder uttrycket "endgame" i WAR?

Just nu betyder det när du är lvl 40 och harvar RR.
Citera
2010-05-10, 21:39
  #5711
Medlem
Nightsorrows avatar
Grrr, kan ju inte posta i deras forum med ett trial account... orkar inte aktivera mitt gamla bara för att diskutera
Citera
2010-05-10, 22:00
  #5712
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Grrr, kan ju inte posta i deras forum med ett trial account... orkar inte aktivera mitt gamla bara för att diskutera

Snacka på warhammeralliance forumet bara? Det är det som alla EU spelare använder pga av att GOAs är så jävla fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in