2010-05-12, 00:55
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vad betyder uttrycket "endgame" i WAR?

Inte för att vara elak eller agera troll, men oftast betyder det att du har tråkigt. Det var åtminstone min uppfattning tills jag slutade spela för ett litet tag sedan. Du kör bara RvR, oftast inte speciellt mycket med raider/instancer, och även de är nästan otroligt tråkiga efter ett antal försök. (Säga vad man vill om WoW, men deras instancer blir inte tråkiga efter tredje besöket) .

RvR är väldigt sällan ordentligt organiserad, och de få organiserade guilds som fixar strider gör inte det länge på grund av det sätt som både battlegrounds och zone-cap fungerar. Du har mycket roligare med strider på lägre nivåer, då dessa är bättre balanserade och inte får linor att krypa med allt för högt lagg-tryck .

Du kanske kan crafta, men jag har inte sett så värst mycket intressant man kan få ut av detta såvida man inte vill ha ännu tråkigare och hamna efter i strider eftersom man samlar på sig massa skräp från kroppar konstant.
Citera
2010-05-12, 08:57
Medlem
Noobgrens avatar
Som i de flesta MMOs handlar WARs endgame om gear. Det gäller att nöta upp sin rr så att man kan ha de fetaste rustningarna, att nöta upp valuta så att man kan köpa de fetaste vapnen, etc. I WAR nöter man RvR i stället för PvE, det är väl i stort sett bara det som skiljer det från andra liknande spel.

Håller med om att T4s RvR kan vara lite tjatig om man följer zergen hela tiden. Har dock haft jävligt kul i småskaliga strider i RvR-områdena. Är man väl hooked på RvR framstår raidande och annat PvE-grind som så jävla trist.
Citera
2010-05-12, 11:05
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Som i de flesta MMOs handlar WARs endgame om gear. Det gäller att nöta upp sin rr så att man kan ha de fetaste rustningarna, att nöta upp valuta så att man kan köpa de fetaste vapnen, etc. I WAR nöter man RvR i stället för PvE, det är väl i stort sett bara det som skiljer det från andra liknande spel.

Håller med om att T4s RvR kan vara lite tjatig om man följer zergen hela tiden. Har dock haft jävligt kul i småskaliga strider i RvR-områdena. Är man väl hooked på RvR framstår raidande och annat PvE-grind som så jävla trist.

Asså MMOs överlag är ju såhär:

Lvla upp.
Skaffa bästa gearen.
När du har bästa gearen då? Jo då kan man likabra sluta spela spelet för då har man nått sitt mål och man kan inte göra något för att förbättra sig.

Jag visste om att det var såhär när jag lirade WAR, så jag slutade.
Började med Aion, och nu har jag nått denna punkten IGEN.

Visst man kan göra nya gubbar hela tiden, men till vilken nytta. Man kommer sluta spela den tillslut ändå.
Konstigt, men sant. :/

Resan dit är kul halvvägs, resterande är ofta bara en jävla massa grind.
(Nu talar jag MMOs överlag)
Citera
2010-05-12, 12:24
Medlem
Noobgrens avatar
Kan bara hålla med dig, tyvärr. MMO-genren behöver utvecklas, folk är trötta på detta eviga grindande och avsaknaden av saker att göra när man är klar med "endgame" (att det ens finns ett "endgame" är ju löjligt, spelen är ju tänkta att hela tiden utvecklas och erbjuda nya saker att se och göra). Så länge det finns levels och gear så kommer ju spelen att se likadana ut på denna punkt dessvärre.

Alternativet, sk sandboxspel, har ju en annan struktur men själv har jag aldrig varit så inne på crafting, housing och liknande som verkar vara stort i såna spel. Hålla på och nöta hantverk och inreda ett hem i ett dataspel när man har ett jobb och lägenhet irl känns ju rätt meningslöst liksom..
Citera
2010-05-12, 19:45
Medlem
BrianGriffins avatar
Måste man ha subscription för att kunna patcha?
Den säger att jag skriver fel pw, även om jag har ändrat det för 2 timmar sen.
Citera
2010-05-12, 19:58
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Måste man ha subscription för att kunna patcha?
Den säger att jag skriver fel pw, även om jag har ändrat det för 2 timmar sen.

Svar ja. Mailade supporten exakt samma fråga och fick till svar att det behövs.
Citera
2010-05-12, 20:33
Medlem
BrianGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Svar ja. Mailade supporten exakt samma fråga och fick till svar att det behövs.
Men gud vad gay!
Citera
2010-05-12, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Men gud vad gay!

Weird, jag kan patcha med ett trial konto utan problem :S
Citera
2010-05-13, 21:04
Medlem
Scubbles avatar
Skönt att Scorched earth och Surging pain spammet är över i framtiden! En stor del av bombgrupper må försvinna
http://forums.warhammeronline.com/warhammer/board/message?board.id=dev_discussions&thread.id=9327
Citera
2010-05-13, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Skönt att Scorched earth och Surging pain spammet är över i framtiden! En stor del av bombgrupper må försvinna
http://forums.warhammeronline.com/warhammer/board/message?board.id=dev_discussions&thread.id=9327

Ja det är bra väldigt bra Hatar dom där bomb-grupperna ett gäng jävla fittor
Citera
2010-05-14, 00:01
Bannlyst
Vi blir rövpökade av Destro i Praag just nu det är sjukt mycket folk dära nu 500-600 pers.
Citera
2010-05-14, 00:08
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Weird, jag kan patcha med ett trial konto utan problem :S

Trialkonto är annorlunda, konceptet är ju att man får testa spelet gratis vilket skulle bli svårt om man va tvungen att betala innan man kunde patcha upp och testa

Har du dock ett vilande konto som du vill återvända till, ja då är det betala först och patcha sen som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in