2010-05-22, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Har kört trial nu till level 9 och tycker det är vansinnigt kul! Har faktiskt aldrig kört ett MMORPG förut. Ska nog skaffa en prenumeration när jag dingar level 10. Finns det något billigt ställe man kan köpa prenumeration på, eller är det samma pris överallt?

Du kan antingen köpa ett prepaid game card alltså ett kort med en kod från t.ex. elgiganten som du sedan skriver in på hemsidan så får du en månads speltid.

Eller så kan du betala med ditt kort på hemsidan vet inte hur mycket det skiljer men det är nog inte mycket.
Citera
2010-05-22, 17:34
Medlem
Paer86s avatar
Har en annan fråga. När man dör minskas ju en hälsa med 10% och då går jag till en healer för att bli av med det. Finns det inget annat sätt, för det blir ju väldigt dyrt om man vill slåss
Citera
2010-05-22, 19:17
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Har en annan fråga. När man dör minskas ju en hälsa med 10% och då går jag till en healer för att bli av med det. Finns det inget annat sätt, för det blir ju väldigt dyrt om man vill slåss

Det är ju väldigt små summor, så fort du kommer in i spelet lite mer så kommer du märka att det där knappt påverkar ens ekonomi över huvud taget.
Citera
2010-05-22, 23:18
Medlem
Paer86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Det är ju väldigt små summor, så fort du kommer in i spelet lite mer så kommer du märka att det där knappt påverkar ens ekonomi över huvud taget.
Ah, okej. Jag märkte också att de där att man förlorar hälsopoäng efter man dött går över efter ett tag. Trodde det var permanent tills man uppsökte en healer.

Har blivit level 10 nu och ska definitivt starta en prenumeration. Jag såg att ett 60-dagar kort kostar runt 200kr medan hela grundspelet (med 30 dagar inkluderat) bara kostar typ 80 kr. Funkar det att utnyttja dom dagarna i grundspelet fastän man spelat trial?
Citera
2010-05-22, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ah, okej. Jag märkte också att de där att man förlorar hälsopoäng efter man dött går över efter ett tag. Trodde det var permanent tills man uppsökte en healer.

Har blivit level 10 nu och ska definitivt starta en prenumeration. Jag såg att ett 60-dagar kort kostar runt 200kr medan hela grundspelet (med 30 dagar inkluderat) bara kostar typ 80 kr. Funkar det att utnyttja dom dagarna i grundspelet fastän man spelat trial?

Det är jag inte riktigt säker på. Men jag tror att om du köper själva grundspelet så får du en kod som ger 30 dagar som du sedan kan använda på ditt trial konto men jag är inte riktigt säker..

Du kan ju alltid testa, eller så köper du en månad eller två det skiljer ju trots allt bara 10-20 kronor och då kan du vara säker.

Men jag tror att det ska gå att du får en kod när du köper spelet som du ska kunna använda till ditt trial konto.
Citera
2010-05-23, 08:55
Medlem
Paer86s avatar
Sticker och köper spelet sedan då! Kostar bara 70 kr på Siba såg jag nu. Är det förresten någon annan som får massa fel på modellerna i spelet? Ibland blir NPC:s precis som mannekängdockor med armar utsträckta om ni förstår vad jag menar. Det samma är när jag ska logga in, så står min karaktär med armarna utsträckta.

Bild: http://sv.tinypic.com/r/2ebgylh/6
Senast redigerad av Paer86 2010-05-23 kl. 09:15.
Citera
2010-05-23, 12:42
Medlem
Akashas avatar
Citat:
Sticker och köper spelet sedan då! Kostar bara 70 kr på Siba såg jag nu. Är det förresten någon annan som får massa fel på modellerna i spelet? Ibland blir NPC:s precis som mannekängdockor med armar utsträckta om ni förstår vad jag menar. Det samma är när jag ska logga in, så står min karaktär med armarna utsträckta.

Bild: http://sv.tinypic.com/r/2ebgylh/6
Hahaha! Har aldrig blivit sådär, för mig så brukar det bli 3 st röda grejer som sakta blir till racerna
Citera
2010-05-23, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akasha
Hahaha! Har aldrig blivit sådär, för mig så brukar det bli 3 st röda grejer som sakta blir till racerna

Haha så blir det för mig också, 3 st röda orc tribaler typ.
Citera
2010-05-24, 10:38
Moderator
^Eazs avatar
Fick min första Sovereign part igår (Chest droppade från Lord, fick faktiskt 3 golden bags i den raiden, så är låst därifrån). Kändes lite svinigt iom att jag fortfarande är lowbie, men det var en pug så då har jag inte mycket samvete.

Hur som helst, hur grindar man bäst Officers Medallions, är ju R33/RR33 nu så kan dra på mig Anni-gear, dock så saknar jag Chest/Helm vilket är ~ 380 medalliosn om jag inte missminner mig, har väl ~50 kvar efter jag köpte shoulders.

Tänkte se om man kan få någon kista vid keepraid, men sista dagarnas Destrozergande har gjort att det är +100 i varje roll (ena rollet hamnade jag på 171:a plats...)

Så, vad är bäst sätt att grinda medallions?

SC's - Kan droppa medallions, men om jag inte missminner mig så får man emblems på slutet vilket man inte kan köpa armor för.
Keeps för lootet - kan funka om det är mindre grupper som raidar keeps, men det sker mest på morgonen, annars är det ju zerg.
Zone locks - är självfallet ok då det ger 5 (eller mer) officermedallions, dock så för att få 380st, så blir det mååånga zonelocks (detta sker dock ihop med att man tar keeps så får man 1 medallion per keep också.

Vilket sätt hade ni använt?
Citera
2010-05-24, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fick min första Sovereign part igår (Chest droppade från Lord, fick faktiskt 3 golden bags i den raiden, så är låst därifrån). Kändes lite svinigt iom att jag fortfarande är lowbie, men det var en pug så då har jag inte mycket samvete.

Hur som helst, hur grindar man bäst Officers Medallions, är ju R33/RR33 nu så kan dra på mig Anni-gear, dock så saknar jag Chest/Helm vilket är ~ 380 medalliosn om jag inte missminner mig, har väl ~50 kvar efter jag köpte shoulders.

Tänkte se om man kan få någon kista vid keepraid, men sista dagarnas Destrozergande har gjort att det är +100 i varje roll (ena rollet hamnade jag på 171:a plats...)

Så, vad är bäst sätt att grinda medallions?

SC's - Kan droppa medallions, men om jag inte missminner mig så får man emblems på slutet vilket man inte kan köpa armor för.
Keeps för lootet - kan funka om det är mindre grupper som raidar keeps, men det sker mest på morgonen, annars är det ju zerg.
Zone locks - är självfallet ok då det ger 5 (eller mer) officermedallions, dock så för att få 380st, så blir det mååånga zonelocks (detta sker dock ihop med att man tar keeps så får man 1 medallion per keep också.

Vilket sätt hade ni använt?

Fan nu när du nämner det.. Jag fick en jävla massa Anni grejor droppade för mig igår och jag trår nämligen att det var av spelare i City Siege.. eller så var det när jag körde en premade i SC.

Jag vet inte riktigt vilket sätt som är det snabbaste men kör SCs och när city siege kommer så drar du dit. I SCs så får du Officers Emblems och Conq Insignias så du kan köpa ett bra vapen sen också + hyffsad exp och bra renown.

__________________________________________________ ______________________

Nice nu har producenten sagt såhär i en intervju "Open RvR is definitely the next hot-button issue"

Källa: http://www.mmogamer.com/05/10/2010/warhammer-online-producer-carrie-gouskos/2

Undra vad som händer härnäst jag som älskar oRvR

*Edit* "On the way up there, we definitely need to tackle some of that stuff, especially the timers. I’m tired of hearing people say “Waithammer.” "
Senast redigerad av MagiskaSvampens 2010-05-24 kl. 11:41.
Citera
2010-05-24, 11:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Fan nu när du nämner det.. Jag fick en jävla massa Anni grejor droppade för mig igår och jag trår nämligen att det var av spelare i City Siege.. eller så var det när jag körde en premade i SC.

Jag vet inte riktigt vilket sätt som är det snabbaste men kör SCs och när city siege kommer så drar du dit. I SCs så får du Officers Emblems och Conq Insignias så du kan köpa ett bra vapen sen också + hyffsad exp och bra renown.

Fast det är väl bara Boots/Gloves som droppar av players (köpte mina för 1 guld st.)

Citat:
Nice nu har producenten sagt såhär i en intervju "Open RvR is definitely the next hot-button issue"

Källa: http://www.mmogamer.com/05/10/2010/warhammer-online-producer-carrie-gouskos/2

Undra vad som händer härnäst jag som älskar oRvR

*Edit* "On the way up there, we definitely need to tackle some of that stuff, especially the timers. I’m tired of hearing people say “Waithammer.” "

Ohh, det där ser ju faktiskt riktigt trevligt ut.

------------

Jag gjorde mina coolaste kill någonsin i lördags för övrigt.
Sprang runt i låst Elf och gjorde de där questerna där man ska scouta alla BO's.

Springer in i en WP och en RP båda 40 (connade lila iaf, så tror inte de var lägre lvl).
Börjar slåss med dem, dock så efter ca 1 minut, så har jag dvärgen på 50%. Jag byter target och sparkar ner WP'n för en cliff, så att de inte kan heala varandra. Slåss med dvärgen, och dödar honom efter ca 1 minut (älskar min healerkillerspec, stjäla AP, increase casttime, reduce heal effective, shield slam och Disrupt.).

När jag ska därifrån, så kommer WP'n springande. Vi slåss i ca 2 minuter, han ligger på ca 60% (fyfan vad jag hatar WP's), och jag sparkar ned honom från cliffen igen då jag känner att här kommer vi stå och slåss hela dagen. Han landar halvvägs ned. Försöker ta sig upp vilket inte går, så han hoppar nedåt och dör. Jag fick exp/rr/inf för den killen

Tänkte att perfekt, här kan man ju få massa solokills.
Lite senare springer jag in i en Order på en bro i elf, sparkar ut honom från bron, men fick ingen reward för det
Citera
2010-05-24, 11:55
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:

Ja, det ska funka, dock måste du antingen regga ett gamecard eller visa kort på betalningsinfon, innan du kan nyttja de 30 fria dagarna, det räcker alltså inte att köpa spelet och sen tro att man får 30 dagar direkt, de kickar in först när du reggat för en prenumeration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in