2009-01-16, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Öppna upp datorn, blås UT dammet (använd INTE dammsugare om du inte har UTBLÅS på den)
Ta av GPU och sätt i igen.

Kom hit och uppdatera.
Jag har redan gjort detta faktiskt. Vi har en liten sprayburk för datorer som sprutar luft. Jag glömde också säga att dragit upp fläkten i grafikkortet ifall det skulle vara kylningen som var för dålig, men det är svårt att tro med mitt chassi och fläktar och min processor ligger på 20-30*c oftast. Grafikkortet låg dock på 59-60*c idle och uppåt 70*c när man spelade. Många hade dock 90*c på det här kortet. Nu är det mellan 50-58*c när man spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av Twang
Ser ut som ett klassiskt ATI-fel. Jag får bara såna fel när jag har ATI-kort.
Detta kan stämma. Jag har haft detta trubbel med ett annat ATi-kort också, men det var sönder - detta har helt iaf. Det sker ju bara i detta spelet.

EDIT: Jag har ett ATi 4850.

Citera
2009-01-16, 15:11
Medlem
Twangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus Kristus

Detta kan stämma. Jag har haft detta trubbel med ett annat ATi-kort också, men det var sönder - detta har helt iaf. Det sker ju bara i detta spelet.

EDIT: Jag har ett ATi 4850.

Yep, jag har ett 4870 och får såna fel ibland. Fick det inte med mitt 8800GTS. Dock så bryr jag mig inte så mycket. Det är inte ofta felet uppstår för mig och oftast så är det bara att springa bort från grafikfelet. Kortet väger helt klart upp det.
Citera
2009-01-16, 20:22
Medlem
BrianGriffins avatar
Vilken är bäst som DPS av Swordmaster och KoBS ?
Citera
2009-01-16, 21:51
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGriffin
Vilken är bäst som DPS av Swordmaster och KoBS ?

Skulle gissa på SM, men jag vet inte.
Citera
2009-01-17, 01:23
Medlem
Det man undrar är ju rent allmänt varför spelet floppade så stenhårt när det hade så fina idéer på pappret!??
Citera
2009-01-17, 03:00
Medlem
mosucks avatar
Kan ni sluta repetera "flopp spel"? vi har förstått att ni tycker det, men det kan ni vara så vänliga att hålla för er själva isåfall Konstruktiv kritik är välkommen, men att säga samma sak som en annan precis innan är bara trist när man ska gå igenom vad som skrivits.
Citera
2009-01-17, 06:06
Medlem
Men det är ju ett totalt FLOPPSPEL, förstår inte varför ni orkar försvara det!?? Spelet är ju totalt sämst ju!! Jag köpte spelet i tron att det vart "krig överallt" som dom utlovade.... men det finns ju inget jävla krig överallt!!! Det finns ju inget krig överallt.... det vart endast ett enda stort försäljningstrick......spelet suger ju stenhårt"""""""""""""""""!!!!!!!!!!!!
Citera
2009-01-17, 06:10
Medlem
kundvagns avatar
Bara för att du inte gillar spelet betyder inte det är det är en "flopp". Visst fan har spelet brister men överlag går det rätt bra för det. Långt ifrån en flopp.
Citera
2009-01-17, 06:50
Medlem
Måste hålla med föregående talare, en riktigt stor MegaDunderFlopp

Föresten, är det lika kasst som det var när jag spelade i starten, eller har dem fixat?
Det buggade verkligen SÖNDER då..

Jag tycker synd om folk som lägger ner tid på Tibia, runescape, age of conan och warhammer när det finns World of warcraft. Man kan säga såhär, gillar man inte WoW så gillar man inte nått av dem andra heller, om man inte har en enorm fetish. Det är ungefär som att köra Volvon istället för Ferrarin.

För att lyckas bra med ett MMORPG krävs ett par simpla grejer
-Flyt. Det ska flyta på som smör även om man har en lite sämre dator.
-En bra och omfattande chattfunktion så man inte får känslan av att man spelar offline..
-Både PvP och PvE
-Logiska stats på items
-Gear/vapen som ser balla ut - motiverar att fixa nya saker
-Free roaming
-Känsla i attacker/spells, man vill bli uppmärksammad på tex. Crits
Citera
2009-01-17, 08:58
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp87
Jag tycker synd om folk som lägger ner tid på Tibia, runescape, age of conan och warhammer när det finns World of warcraft.

Jag trodde de var 18årsgräns på detta forumet?
Citera
2009-01-17, 13:19
Medlem
Flyttkartongs avatar
WAR är definitivt inte en flopp, visst att det behöver poleras lite som alla MMOs men överlag är i allafall jag nöjd med spelet. Det enda som kan få mig att slita mitt hår är disorient + lag eller disable + lag som gör att det håller i mycket längre än det ska

Jag kan hålla med Mp87 om att spelet inte alltid flyter på så bra när det blir ca 100 pers på samma ställe. Men annars så flyter det på hur fint som helst.
Vet inte när Mp87 senast spelade men de har ändrat lite i chatten så numera finns det en "regionchat" med hygglig aktivitet i alla zoner och ingen jävla barrens chat...
Gear och vapen ser betydligt coolare ut här än i bling bling WoW där alla går runt och lyser (barn tycker om färger )
"-Känsla i attacker/spells, man vill bli uppmärksammad på tex. Crits"
För att? E-peen?
Sista tillägget måste väl ändå vara att jag tycker det är enormt synd att kalla PvP i WoW för PvP.
Citera
2009-01-17, 13:45
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miklosan
Men det är ju ett totalt FLOPPSPEL, förstår inte varför ni orkar försvara det!?? Spelet är ju totalt sämst ju!! Jag köpte spelet i tron att det vart "krig överallt" som dom utlovade.... men det finns ju inget jävla krig överallt!!! Det finns ju inget krig överallt.... det vart endast ett enda stort försäljningstrick......spelet suger ju stenhårt"""""""""""""""""!!!!!!!!!!!!
Jaha? Vissa föredrar äpplen andra päron. Varför skriva här när du inte har något konstruktivt att komma med? Dessutom skriver du ju som om du vore förståndshandikappad eller som en 12-åring med massor av utropstecken och annat skit. Det du klassar som bra gör inte att nästa person gör det. Du är inte gud. Jag känner likadant om WoW t ex men gör ingen sak av det. Jag bara väljer att inte spela det spelet.

Nej, WAR är ingen flopp om man ser till antal subscriptions. Och det är det som företag bryr sig om. Sant är att antalet ständigt dalar och att mycket finns att göra för att förbättra spelet. Och förbättringar och ny content kommer ständigt. Men flopp i den mening att det går i graven inom snar framtid är det inte.

Angående krig och sånt överallt är det ju upp till spelarna själva. Ett misstag från Mythic är Scenarios contra oPvP och (exp) poängsättningen och rewards från början. Men det är ändrat nu och behöver kanske lite ändras lite till för att bli riktigt bra. Spelet är långt ifrån perfekt och endgame rätt lamt, men det gäller alla andra spel jag sett hittils.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in