2011-11-21, 20:28
Medlem
Jag går ca 1 gång i månaden får nya recept pratar om dosen är bra. Jag har fått min diagnos av min Dr som jag fick på mn 12 stegsbehandling, men har inte tagit något urinprov och då har jag änndå hamnnat där för mitt missbruk. Enda test som jag gjort är att mäta mitt blodtryck..
Citera
2011-11-21, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Jag går ca 1 gång i månaden får nya recept pratar om dosen är bra. Jag har fått min diagnos av min Dr som jag fick på mn 12 stegsbehandling, men har inte tagit något urinprov och då har jag änndå hamnnat där för mitt missbruk. Enda test som jag gjort är att mäta mitt blodtryck..
Ok, när du ändå tar upp det där med missbruk. Fick du gå dit i början med en löjlig dosett och fick medicinen utdelad, eller fick du bara allt på recept direkt?
Citera
2011-11-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ok, när du ändå tar upp det där med missbruk. Fick du gå dit i början med en löjlig dosett och fick medicinen utdelad, eller fick du bara allt på recept direkt?

Recept direkt. Får nu utskrivet som räcker 3 månader och några urinprov har jag inte tagit sedan jag börja med Ritalin, dom på behandlings hemmet kan ju göra stickprover men har inte lämnat något på 1 år.
går just nu 1 gång i månaden på efter behandling..har en del polare som varit på behandlingshem och där är det inga problem att få Ritalin om har en adhd diagnos
Citera
2011-11-22, 14:43
Bannlyst
Citat:
Recept direkt. Får nu utskrivet som räcker 3 månader och några urinprov har jag inte tagit sedan jag börja med Ritalin, dom på behandlings hemmet kan ju göra stickprover men har inte lämnat något på 1 år.
går just nu 1 gång i månaden på efter behandling..har en del polare som varit på behandlingshem och där är det inga problem att få Ritalin om har en adhd diagnos
Själv fick man gå och hämta det i dosett i tre år innan den sjuksköterskan vågade släppa taget om dem och jag kunde få dem på recept, efter att också ha blivit remitterad från ett behandlingshem från början. Trots att jag skötte medicineringen och allt annat fläckfritt och har diagnosen. Hade alltså ingen anledning till att åka dit flera gånger i månaden. Känner ingen annan som har fått göra så här, misstänker att mycket har med sjuksköterskan att göra. Men jag fick aldrig heller veta vilka rättigheter jag hade, om jag ville byta sjuksköterska eller komma till läkaren direkt t ex.
Citera
2011-11-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Själv fick man gå och hämta det i dosett i tre år innan den sjuksköterskan vågade släppa taget om dem och jag kunde få dem på recept, efter att också ha blivit remitterad från ett behandlingshem från början. Trots att jag skötte medicineringen och allt annat fläckfritt och har diagnosen. Hade alltså ingen anledning till att åka dit flera gånger i månaden. Känner ingen annan som har fått göra så här, misstänker att mycket har med sjuksköterskan att göra. Men jag fick aldrig heller veta vilka rättigheter jag hade, jag ville byta sjuksköterska eller komma till läkaren direkt t ex.

Det låter sjukt!!!!
Citera
2011-11-22, 18:14
Bannlyst
Citat:
Det låter sjukt!!!!
Ja, det är därför jag undrar allt det här. Om det är normalt. Och det verkar det inte vara. Jag hoppas att ADHD-center är bättre när jag väl kommer dit, det är några månader kvar tills jag ska börja med medicinen igen.
Citera
2011-11-22, 22:00
Medlem
Adhd

Känner mig helt träffad, enligt wikipedias "symptom-sida". (Har anat något de sista 5 åren, riktigt deprimerad,hyperaktiv,koncentrationssvårigheter,pr okrastinering os.v.
Jag funderar hur man går vidare, att gå till en psykolog och säga att man tror man har ADHD låter ju.. Skumt.
Citera
2011-11-22, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtomjordiskSalami
Ja, och det är precis så han är. Och givetvis försöker jag göra så mycket med honom som möjligt så att vi inte bara är inne och "tar det lugnt".

Godis då? Någon som vet om godis är ett absolut nej? Jag menar, just med tanke på att "normala" barn oftast får en sockerkick blir inte barn med ADHD då ännu mer "Kickade" av sockrets verkan?
http://www.annahallen.se/adhd-mat-finns-det-2

Någon som provat att undvika en del mat? Någon som pratat med sin läkare om det i samband med utredning?
Citera
2011-11-22, 22:14
Medlem
http://www.annahallen.se/adhd-mat-finns-det-2

Någon som provat att undvika en del mat? Någon som pratat med sin läkare om det i samband med utredning?
Citera
2011-11-22, 23:14
Medlem
cdxz11s avatar
Det är väl inte skumt att gå till en psykolog och säga att du tror du har adhd, jag menar är det skumt att dra in på akuten om du brutit ett ben? Är ju deras jobb att hjälpa folk me deras problem.
Citera
2011-11-22, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Använd samlingstråden.
https://www.flashback.org/t740930
Citera
2011-11-23, 17:12
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVRKEL
Har du sett "mannen som talar med hundar"? Det är samma sak med adhdbarn som med bråkiga hundar. De skäller när de vill ha uppmärksamhet och slutar när de märker att det inte är lönt. Ignorera barnet när den bråkar och uppmärksamma den när den gör något bra. Aktivera egoismen, barnet måste känna att den tjänar på att vara snäll för att vara det.

Så lösningen är att ignorera barnet när det slår och sparkar sin lillasyster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in