2015-12-10, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Ja hon mådde dåligt och läkaren misstänkte då adhd och fick då göra en utredning som visade sig att hon hade adhd.

Men ring hem din mamma det måste ju kunna gå, säg att utredningen är viktigt för dig.
Eller kan inte din pappa få permiss?

Men wtf,din polare gjorde utredning utan mor+ far,varför kan så inte jag göra det??

Farsan får ej permis han sitter typ livstid.
Citera
2015-12-10, 02:52
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Men wtf,din polare gjorde utredning utan mor+ far,varför kan så inte jag göra det??

Farsan får ej permis han sitter typ livstid.
Hur gammal är du?
Högg din pappa en annan människa med kniv eller?
Citera
2015-12-10, 08:35
Avslutad
Citat:
Vem fan har nämnt hyperaktivitet? Du prata om trötthet eller hur?

Adhd innebär hyperaktivitet sötnos. Hoppas du får göra din utredning men det kanske är asperger du har.
Citera
2015-12-10, 15:38
Medlem
Citat:
Hur gammal är du?
Högg din pappa en annan människa med kniv eller?

OT-frågor som inte besvaras.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Adhd innebär hyperaktivitet sötnos. Hoppas du får göra din utredning men det kanske är asperger du har.

Varför skulle jag ha Asperger? För att jag inte vet vad ADHD står för?
Citera
2015-12-10, 16:50
Avslutad
Finns det något jobbigare än extrema ADHD-fall?

Kände ett par stycken. Har dock sagt upp bekantskapen med dem. En av dem var förresten kleptoman också. Tog allt han kom över.

Jag vet att det finns lika många grader som det finns individer med diagnosen. Står dock fast vid att det inte finns något jobbigare än extrema ADHD-fall. Skulle hellre umgås med en psykopat.
Citera
2015-12-10, 17:45
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjorneman
Finns det något jobbigare än extrema ADHD-fall?

Kände ett par stycken. Har dock sagt upp bekantskapen med dem. En av dem var förresten kleptoman också. Tog allt han kom över.

Jag vet att det finns lika många grader som det finns individer med diagnosen. Står dock fast vid att det inte finns något jobbigare än extrema ADHD-fall. Skulle hellre umgås med en psykopat.
Jag själv har svårt för personer med extrem adhd då jag är stress känslig och dom stressar mig genom att klättra på väggen när man kollar film.
Sen har jag även märkt en viss omogheten hoss dom vilket jag stör mig på, men sen finns även posetiva saker jag märkt då dom verkar väldigt empatiska samt komiska av sig.
Vill man ha extra spänning i sitt liv så kan jag rekomendera dom.
Citera
2015-12-10, 18:26
Avslutad
Citat:
Jag själv har svårt för personer med extrem adhd då jag är stress känslig och dom stressar mig genom att klättra på väggen när man kollar film.
Sen har jag även märkt en viss omogheten hoss dom vilket jag stör mig på, men sen finns även posetiva saker jag märkt då dom verkar väldigt empatiska samt komiska av sig.
Vill man ha extra spänning i sitt liv så kan jag rekomendera dom.

Jo, spänning får man. Han var så jobbig att det trotsar all beskrivning. Munnen gick i ett, kunde aldrig vara still, jävlades med folk rent allmänt och stal allt han kom över.
Om jag inte hade varit så fredlig och stabil av mig hade jag förmodligen spöat skiten ur honom.

Nu är detta dock en person som råkar ha diagnosen ADHD. Ingen generalisering alltså.
Citera
2015-12-10, 18:34
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi

Nej det behöver inte alls innebära hyperaktivitet. Om du inte vet så kanske du ska låta bli att svara, sötnos!

Man vet idag att hyperaktiviteten kan komma och gå under vissa perioder i livet och den är inte längre ett kriterium för diagnosen. Man har delat in adhd i tre varianter varav adhd-h är den med hyperaktivitet. Adhd-i är med uppmärksamhetsstörning samt adhd-c som är en kombination av de ovan båda sorterna.
Citera
2015-12-10, 18:36
Medlem
aislings avatar
Citat:
Hur gör man en utredning om det inte går prata med anhöriga?
Min far sitter inne i lång framtid och min mor bor utomlands och går inte kontakta.

Inga övriga anhöriga.

Jag är myndig *2.

Nån som vet?

Man kan genomföra utredningen även utan samtal med föräldrar. Ibland finns kanske syskon eller någon annan vuxen som fanns med när man vara barn. Men finns det ingen att prata med så gör det inte. Då får man själv svara på frågorna om barndomen.

Det är så klart bättre om det finns någon de kan ringa men det är inget måste för en utredning. Det är många som ingen har.
Citera
2015-12-10, 18:56
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
Nej det behöver inte alls innebära hyperaktivitet. Om du inte vet så kanske du ska låta bli att svara, sötnos!

Man vet idag att hyperaktiviteten kan komma och gå under vissa perioder i livet och den är inte längre ett kriterium för diagnosen. Man har delat in adhd i tre varianter varav adhd-h är den med hyperaktivitet. Adhd-i är med uppmärksamhetsstörning samt adhd-c som är en kombination av de ovan båda sorterna.
Är du tjej? jag blev lite sugen på dig
Citera
2015-12-10, 19:00
Medlem
aislings avatar
Citat:
Är du tjej? jag blev lite sugen på dig

Hahaha jo... Jag tar det som en komplimang och tackar!
Citera
2015-12-10, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aisling

Hyperaktivtet ingår i samtliga men det skiljer i grad och det fick jag förklarat åtskilliga gånger under utredningen Det som avgör vilken grupp man blir belönad med är vad som är mest framträdande bortsett C som omfattar gott och blandat.

Däremot får du gärna berätta om tröttheten försvinner när man får tag i godiset?

Sötnos, nej jag är inte sugen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in