2010-03-31, 16:22
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Jasså? Och Hershel Walker? Jose Conseco? Varför börjar inte dessa med titelfighter direkt?
Brock hade sålt sålänge han vinner. Att mata honom med top5 fighters är knappast någon superstrategi affärsmässigt. Vad hade hänt om han förlorat?

Nu är det ju Brock som valt att inte matchas mot massa cans och bygga upp sig. Det är något att respektera.

Att du sedan snacka om maffiapengar och liknande foliehatt teorier är ju bara sött.

Vad som hade hänt om han förlorat?
Brock skulle gått och snackat en massa och fortfarande tjäna pengar åt Dana.
På något sätt så går Dana + eller - även Brock förlorar/vinner.

Och om du inte fattar att jag skoja om det där med maffiapengar så vet jag inte vad jag ska tro..
Citera
2010-04-03, 19:41
Medlem
fugus avatar
Någon som har bättre koll på varför Overeem vs Fedor inte blev av?

Såhär säger Overeem;

Citat:
Fedor doesn’t want to fight, His manager doesn’t want to fight. That’s basically the message I’m getting out of all of this. The management said, ‘Yeah, we want to fight Alistair, but first, Alistair must fight somebody else.’ Basically, you need two parties to agree on a fight. Otherwise it’s not going to happen. And now, I don’t know what is going to happen because I think [Fedor] might want to leave Strikeforce. I’m not really occupied with the situation; I’m just focused on myself and my training.

På sherdogs forum påstår de flesta (när jag skummade igenom trådarna) att Fedor och M-1 krånglat sig ur denna fight, och att man inte kan skylla på Overeem.
Har försökt mig på lite googlande, men resultatet är inte tillfredsställande.

Någon som hängt med i dessa svängar som kan ge en liten förklaring till vad som hänt?
Citera
2010-04-03, 20:07
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Någon som har bättre koll på varför Overeem vs Fedor inte blev av?

Såhär säger Overeem;

På sherdogs forum påstår de flesta (när jag skummade igenom trådarna) att Fedor och M-1 krånglat sig ur denna fight, och att man inte kan skylla på Overeem.
Har försökt mig på lite googlande, men resultatet är inte tillfredsställande.

Någon som hängt med i dessa svängar som kan ge en liten förklaring till vad som hänt?

Är det inte dags för Zuffa att köpa M1 och lägga ner skiten, de förstör ju bara allt.

När fightades Alistair senast i USA liksom? Han håller ju till i Japan bara för att de skiter i dopningstester, kolla bara på Barnett. UFC får mycket skit för allt men deras fighters fightas ju i alla fall så länge de inte är skadade.
Citera
2010-04-03, 20:44
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Är det inte dags för Zuffa att köpa M1 och lägga ner skiten, de förstör ju bara allt.

När fightades Alistair senast i USA liksom? Han håller ju till i Japan bara för att de skiter i dopningstester, kolla bara på Barnett. UFC får mycket skit för allt men deras fighters fightas ju i alla fall så länge de inte är skadade.
Alistair har ju dock inget med M-1 att göra.
Citera
2010-04-03, 21:00
Bannlyst
Jag brukar inte hålla med Fugu villket många här säkert vet men i detta fall är jag beredd och hålla med han till 100%
Citera
2010-04-03, 21:03
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
Jag brukar inte hålla med Fugu villket många här säkert vet men i detta fall är jag beredd och hålla med han till 100%
Vad håller du med mig angående?
Om du menar Fedor vs Overeem har jag ingen åsikt. Vill mest bli upplyst.
Citera
2010-04-03, 21:05
Bannlyst
Citat:
Och vad i hela fridens dagar har Dana White med detta att göra?

Nähä, Couture har inte varit en bra tungviktare. Men han slog Sylvia och Gonzaga och var regerande champ.

Och Dan Hardy säger att han nu vet hur man besegrar GSP och i nästa fight kommer han göra det.
Fighters snackar en massa.

Att han skulle vara helt slut efter första ronden är ju väldigt ologiskt då han kommer ut i andra ronden och ser fräsh ut och dominerar Couture. Världsklass återhämtning månne?

Och Lesnars värsta situation var vad? Att bli bökad mot buren ett litet tag?

Varför jämföra dessa två fighters ständigt?

Så nu är det helt plötsligt mindre imponerande att en kille hoppar in och möter tufft motstånd än att han möter sämre motstånd. Okej gotcha.

Ditt problem var att han fick en titelfight utan fighter.
UFC är en organisation, inte ett världsomfattande förbund för mmafighters.

Du har fortfarande inte talat om vem som borde mött Couture. Ge exempel på namn som blev snuvade på chansen på grund av Brock.

På vilket sätt erbjuder Gonzaga något hot? Han om någon har väl bevisat att han faller under press gång på gång på gång på gång.
Han har inte åstadkommit NÅGOT och är kanske den mest överskattade tungviktaren utav alla.
En lyckospark mot en avdankad crocop så blir man en stjärna. Halleluja.

Men visst. För all del. Lesnar lever i en skyddad verkstad. Först får han möta den regerande champen, sedan vinnaren av interim-titeln, en fighter han tidigare blivit subbad mot på lite drygt en minut.
Nu är han planlagd att möta den högst rankade contendern, och sedan står näst bäst rankade contendern och väntar därefter.

Uppenbarligen är det något skumt på gång här. UFC skyddar brock lesnar från alla tänkbara hot!

här i stort sett
Citera
2010-04-03, 21:13
Medlem
john-henry-edens avatar
Orkar inte läsa hela tråden men säger bara det här, att Fedor slåss mot skräpmotstånd jämfört med vad som finns i UFC. Istället för att slåss mot folk som Dos Santos, Carwin och Velasquez slåss han mot såna som Werdum och Brett Rogers. Bra HWs men inte i samma klass som UFC för närvarande har
Citera
2010-04-03, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Orkar inte läsa hela tråden men säger bara det här, att Fedor slåss mot skräpmotstånd jämfört med vad som finns i UFC. Istället för att slåss mot folk som Dos Santos, Carwin och Velasquez slåss han mot såna som Werdum och Brett Rogers. Bra HWs men inte i samma klass som UFC för närvarande har

Så kan det gå när ett gäng korrupta ryssar bestämmer. Till och med knähunden Scott Coker har problem att få till stånd vidare samarbete med dessa ryssar. Det kanske är dags för de mest hängivna Fedorfanatikerna att släppa tanken på att M-1 är en legitim organisation.
Citera
2010-04-04, 03:20
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gremio
Så kan det gå när ett gäng korrupta ryssar bestämmer. Till och med knähunden Scott Coker har problem att få till stånd vidare samarbete med dessa ryssar. Det kanske är dags för de mest hängivna Fedorfanatikerna att släppa tanken på att M-1 är en legitim organisation.
De nog inte så många som tror det, eller bryr sig för den delen. Däremot möter han fortfarande legitimt motstånd. Jämfört med Couture och Herring.
Citera
2010-04-04, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
De nog inte så många som tror det, eller bryr sig för den delen. Däremot möter han fortfarande legitimt motstånd. Jämfört med Couture och Herring.

Du ändrade din uppfattning om M-1, tidigare satt du och tyckte att UFC var "satan". Vad är det som fått dig att ändra dig?
Den diskussionen har vi redan haft och Brock mötte de främsta han kunde möta. Fedor har inte mött toppfighters på länge.
Citera
2010-04-04, 12:28
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gremio
Du ändrade din uppfattning om M-1, tidigare satt du och tyckte att UFC var "satan". Vad är det som fått dig att ändra dig?
Skitsnack.
Citat:
Den diskussionen har vi redan haft och Brock mötte de främsta han kunde möta. Fedor har inte mött toppfighters på länge.
Skitsnack...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in