2010-02-10, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Vid vilken tidpunkt då? Har du dataskärmen upp och ner eller? Fedor tog ner Rogers men hämnade sedan underst i samband med ett kimuraförsök.

ehm nu blev jag osäker var rätt längesen jag såg matchen men har för mig att han tryckte upp han mot buren och sedan fick ner han.
Citera
2010-02-10, 20:33
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Jag kan hjälpa honom, jag tror inte Fedor lyckas knocka Brock Lesnar innan han hamnar på rygg, och när han är på rygg kommer han knappast få plats att rotera sina höfter efter armbars och annat som man sett tidigare. Tänk dig vad Brock Lesnar skulle göra med den positionen som Brett Rogers hade Fedor i, han hade knappast blivit avkastad som en sopa...

Fast nu motsäger du dig själv, först säger du att han inte kommer kunna rotera sina höfter och sen säger du tänk vad Brock skulle kunna göra i samma situation som Brett hade Fedor i??

Brock neutraliserade Frank Mir riktigt bra i halfguard, det har jag även gett han credit för. Men han är inte direkt den första som spöar upp Mir på backen, Cruz spöade upp han också rätt så rejält i half guard, Ian Freeman körde över Mir totalt stående och på backen. Så att Brock kunde se en svaghet och hos Mir och kunde köra en bra gameplan för det ger jag han credit för men Mir och Fedor är helt olika fighters på backen, Fedor är mer rörlig och oavsett om höften är fast på han så kan han komma lös genom att gå i brygga och skappa utrymme så, nåt man sett han göra i andra matcher, orkar inte kolla upp det nu men har för mig att han tog sig lös så mot Mark Hunt.

Så vad exakt skulle Brock kunna göra annorlunda än Rogers i den matchen?? Och jag tror inte han skulle överleva lika bra som Rogers gjorde stående i första rond.

Brock kan säkert få ner Fedor men kan han få nåt gjort där, tveksamt.

Men Fedor kan spöa Brock stående, han kan ta ner Brock och spöa han på backen, han kan submitta han från sin rygg, han kan svepa han från sin rygg, han kan avsluta han i princip överallt och allt Brock har på han att är eventuellt så kan han låsa fast han i mattan och hålla nere han i tja.... tills domaren ställer upp dom.

Så Brocks chans att vinna mot Fedor är väldigt små, visst en fight är alltid en fight och allt kan hända men jag har svårt att se Brock vinna mot Fedor, Fedors största styrka är på backen, han är enormt bra där, kolla inte bara hans MMA-matcher utan kolla hans Sambomatcher och se hur han jobbar på backen.
Citera
2010-02-10, 20:59
Medlem
RonBurgundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aphyro
ehm nu blev jag osäker var rätt längesen jag såg matchen men har för mig att han tryckte upp han mot buren och sedan fick ner han.
Nope.. Det var när han gick på kimuran som han hamnade underst. Rogers tog aldrig ner han.

Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Jag kan hjälpa honom, jag tror inte Fedor lyckas knocka Brock Lesnar innan han hamnar på rygg, och när han är på rygg kommer han knappast få plats att rotera sina höfter efter armbars och annat som man sett tidigare. Tänk dig vad Brock Lesnar skulle göra med den positionen som Brett Rogers hade Fedor i, han hade knappast blivit avkastad som en sopa...
Det är riktigt jävla djupa vatten Lesnar ska ta sig i genom för ta ner Fedor. Tror du att Lesnar har nog med stand up-försvar för att stå emot Fedors onslaughts?
Citera
2010-02-10, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
För de första tror jag inte Brock skulle klara av att ta ner honom. Jag tror tvärtom att Fedor skulle ta ner Brock om han ville. Fedor skulle inte heller ge bort positioner som han gjorde mot Rogers. Brocks G&P är dessutom jävligt överskattad. Att han skulle skada Fedor mer än vad någon tidigare lyckats göra är inte så troligt.

Men sluta! Nu är du bara löjlig! Varför skulle inte Brock klara av att ta ner Fedor! Det är inte direkt någon svårhet att få ner honom på marken. Kan en 15 kilo lättare Lindland göra det (och ja Lindland hade gjort det om inte Fedor hållit i repen i en minut) så kan du räkna ut att en 25 Kilo tyngre Brock bör göra det utan problem.

Fedor har tidigare visat att han är sårbar mot brottare och tyngre motståndare. Varken Coleman eller Randleman är hälften av den atlet som Brock är.
Citera
2010-02-10, 21:36
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyReynolds
Men sluta! Nu är du bara löjlig! Varför skulle inte Brock klara av att ta ner Fedor! Det är inte direkt någon svårhet att få ner honom på marken. Kan en 15 kilo lättare Lindland göra det (och ja Lindland hade gjort det om inte Fedor hållit i repen i en minut) så kan du räkna ut att en 25 Kilo tyngre Brock bör göra det utan problem.

Fedor har tidigare visat att han är sårbar mot brottare och tyngre motståndare. Varken Coleman eller Randleman är hälften av den atlet som Brock är.

Den delen får du gärna utveckla.
Citera
2010-02-10, 21:55
Medlem
KingMos avatar
Det är MMA vi talar om, Fedors boxning kommer avgöra det tror jag. Att brock är en bra brottare är inte nåot attt tveka om, MEN Fedor är bra kvick på att kommer ur såna attacker. Fedor vinner KO eller armbar round 3!
Citera
2010-02-10, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Den delen får du gärna utveckla.

Det gör jag gärna. Mot Bret Rodgers tyckte jag Fedor hade vissa problem att hantera dennes storlek. Särskilt när kom till marken.

Gällande brottningsmomentet, så har det visat sig att det inte är något större problem för högkvalificerade brottare att ta ner Fedor. Problemet har varit att etablera toppkontroll, då Fedor varit så pass giftig underifrån.

För att slå Fedor kräver det en brottare som är väldig aktiv på marken. Även om Fedor är farlig därifrån, tror jag att en brottare med bra kondition som Velasquez och Brock kan skapa betydande problem.

Jag tycker Fedor är en bra fighter. Men mycket av hans meriter är gamla meriter. Fedor har däremot en jävla killer instinct och därför bör man hålla avstånd stående. Jag tycker att många fighters har gjort bort sig gällande den aspekten.

Det är ganska tragiskt att inte Fedor vill slåss i UFC, vilket i mina ögon inte gör honom till en av de bästa längre.
Citera
2010-02-10, 22:05
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Det är ganska tragiskt att inte Fedor vill slåss i UFC, vilket i mina ögon inte gör honom till en av de bästa längre.
Han vill slåss i UFC, men han tjänar mer på att slåss i Strikeforce. Simpel matematik.
Citera
2010-02-10, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Han vill slåss i UFC, men han tjänar mer på att slåss i Strikeforce. Simpel matematik.

Nej! Finkelstein och M-1 tjänar mer.
Citera
2010-02-10, 22:40
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Det gör jag gärna. Mot Bret Rodgers tyckte jag Fedor hade vissa problem att hantera dennes storlek. Särskilt när kom till marken.

Gällande brottningsmomentet, så har det visat sig att det inte är något större problem för högkvalificerade brottare att ta ner Fedor. Problemet har varit att etablera toppkontroll, då Fedor varit så pass giftig underifrån.

För att slå Fedor kräver det en brottare som är väldig aktiv på marken. Även om Fedor är farlig därifrån, tror jag att en brottare med bra kondition som Velasquez och Brock kan skapa betydande problem.

Jag tycker Fedor är en bra fighter. Men mycket av hans meriter är gamla meriter. Fedor har däremot en jävla killer instinct och därför bör man hålla avstånd stående. Jag tycker att många fighters har gjort bort sig gällande den aspekten.

Ang Bret rodgers: Vad exakt hade han problem där på backen, han lät han komma upp i första nedtagningen och kämpade inte direkt för att hålla kvar han, sen försökte han sätta en kimura och gav upp topposition pga det, Rodgers fick in några slag och höll på att bli satt i en armbar, sen vänder Fedor på steken och tillbringa resten av ronden i hans guard, eller han är uppe på fötterna och gör en superman-punch för att åter hamna i Rodgers guard.

Vart exakt var problemet för han där????

Och till brottare så vilka brottare har haft lätt att ta ner han, Coleman stred rätt så bra att få ner Fedor och väl nere så vart han satt i en armbar. Randleman satte en suplex som inte var av denna värld kommen och vem fan skulle kunna skydda sig mot den, ev låsa fast sig med sina egna ben runt Kevins men den chockade nog Fedor lika mycket som resten av världen och väl nere på backen så hade inte brottaren så mycket att sätta emot.
Arona orkade ta ner och kontrollera Fedor i 1 rond sen var han slut och han var mer vältränad och i bättre kondition än Brock nånsin kommer att vara och han ska ta ner och kontrollera Fedor i 5 ronder, njaaa.

Och dra inga paralleler mellan Cain och Brocks kondition, nu vet jag inte exakt vart Brocks kondition är men bara för att han är explosiv och snabb så är han inge konditionsmonster som Cain. Och med den där kroppen så tror jag han hade flåsat rätt så rejält mot Fedor.

Och ang hans meriter så har han mött 10-topprankade fighters i sina 3 senaste möten, och 2 av dom är ännu med i 10-topprankningen.

Jämfört med Brock som sina 3 senaste har mött 3 som var i 10-topprankningen fast bara en är kvar där. Och det är Frank Mir som hamnade där för att han just vann över Brock Lesnar och en för tillfället väldigt dålig Big Nog.

Så faktiskt är jag mer imponerad av Fedors senaste motståndare än vad jag är av Brocks.
Citera
2010-02-10, 22:42
Medlem
No_fears avatar
Citat:

Och Fedor är delägare i M1 och kommer tjäna pengar även när han har slutat fightas genom att promota andra fighters som tex Mousasi som är en M1 fighter.

Tror inte han får en sån deal genom UFC utan där skulle han få gå sina matcher och tjäna bra med pengar just den kvällen men när fightingen är slut så skulle han nog inte få ett jobb i UFC och kanske göra karriär där som tex fighters som Chuck Liddell och Randy Couture troligtvis kommer att göra när dom lägger av.
Citera
2010-02-10, 22:47
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Är du full eller? Fedor är ju delägare i M1, det är väl klart att han tjänar på att M1 tjänar. 1+1=2, är du med på banan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in