Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyReynolds
Det gör jag gärna. Mot Bret Rodgers tyckte jag Fedor hade vissa problem att hantera dennes storlek. Särskilt när kom till marken.
Gällande brottningsmomentet, så har det visat sig att det inte är något större problem för högkvalificerade brottare att ta ner Fedor. Problemet har varit att etablera toppkontroll, då Fedor varit så pass giftig underifrån.
För att slå Fedor kräver det en brottare som är väldig aktiv på marken. Även om Fedor är farlig därifrån, tror jag att en brottare med bra kondition som Velasquez och Brock kan skapa betydande problem.
Jag tycker Fedor är en bra fighter. Men mycket av hans meriter är gamla meriter. Fedor har däremot en jävla killer instinct och därför bör man hålla avstånd stående. Jag tycker att många fighters har gjort bort sig gällande den aspekten.
Det är ganska tragiskt att inte Fedor vill slåss i UFC, vilket i mina ögon inte gör honom till en av de bästa längre.
Ang Bret rodgers: Vad exakt hade han problem där på backen, han lät han komma upp i första nedtagningen och kämpade inte direkt för att hålla kvar han, sen försökte han sätta en kimura och gav upp topposition pga det, Rodgers fick in några slag och höll på att bli satt i en armbar, sen vänder Fedor på steken och tillbringa resten av ronden i hans guard, eller han är uppe på fötterna och gör en superman-punch för att åter hamna i Rodgers guard.
Vart exakt var problemet för han där????
Och till brottare så vilka brottare har haft lätt att ta ner han, Coleman stred rätt så bra att få ner Fedor och väl nere så vart han satt i en armbar. Randleman satte en suplex som inte var av denna värld kommen och vem fan skulle kunna skydda sig mot den, ev låsa fast sig med sina egna ben runt Kevins men den chockade nog Fedor lika mycket som resten av världen och väl nere på backen så hade inte brottaren så mycket att sätta emot.
Arona orkade ta ner och kontrollera Fedor i 1 rond sen var han slut och han var mer vältränad och i bättre kondition än Brock nånsin kommer att vara och han ska ta ner och kontrollera Fedor i 5 ronder, njaaa.
Och dra inga paralleler mellan Cain och Brocks kondition, nu vet jag inte exakt vart Brocks kondition är men bara för att han är explosiv och snabb så är han inge konditionsmonster som Cain. Och med den där kroppen så tror jag han hade flåsat rätt så rejält mot Fedor.
Och ang hans meriter så har han mött 10-topprankade fighters i sina 3 senaste möten, och 2 av dom är ännu med i 10-topprankningen.
Jämfört med Brock som sina 3 senaste har mött 3 som var i 10-topprankningen fast bara en är kvar där. Och det är Frank Mir som hamnade där för att han just vann över Brock Lesnar och en för tillfället väldigt dålig Big Nog.
Så faktiskt är jag mer imponerad av Fedors senaste motståndare än vad jag är av Brocks.