2010-03-30, 01:33
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Ja i tungvikt är han bland de bättre.
Baserat på? En knock mot glaskäken arlovski? För inte baserar du väl hans färdigheter på fighter mot totala luffare?
Rent tekniskt har Rogers ytterst medioker boxning, om än med en hel del kraft.

Nä nu låter jag dig spendera dina krafter på att ge exempel på Maynards brottning som tekniskt överglänser Brocks.
Tills dess låter jag andra fortsätta diskutera Fedor. Adjö serben.
Citera
2010-03-30, 01:34
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Lätt resa jämfört med vad? Han mötte de han borde mött. Velasquez, Dos Santos och Carwin fanns inte ens i närheten av en contenderplats vid tillfället.
Hans nästa match blir mot Carwin och vinner han denna får han Cain.

Det är just detta som jag gillar. Han är en stor kändis i USA (innan han började med MMA) och kunde håvat in stora summor pengar på att möta cans. Istället hoppar han in direkt mot toppmotstånd. Det förtjänar respekt.

Nu gick inte Brock vs Couture till decision för all del, men visst, jag tror även att Fedor skulle slagit ut honom.
Mot Herring hade Fedor mycket väl kunnat gått tiden ut i sin 3:e mma-fight.

Vet inte riktigt varför Fedors framgångar måste jämföras med Brocks och tvärtom. Väldigt få påstår att Brock är bättre än Fedor och de som gör det har nog ingen vidare koll. Tokar finns överallt.

Ifrågasatt av vilken anledning?

Hans striking kanske inte ser särskilt tekniskt avancerat ut. Tycker själv man såg klara svaghetstecken i framförallt hans försvar mot Mir den korta slagserien Mir lyckades avlossa.
I övrigt har han slagit alla motståndare till marken hittils och själv aldrig gått ner.
Han är ny på detta och har alla möjligheter att utveckla den biten.

Han har otroligt bra takedowns. Kan du utveckla varför du inte tycker detta?

Submissionförsvar tycker jag är för tidigt för att säga något om. Mot Mir 1 var det givetvis inte bra av förståeliga skäl. Men hur bra sub försvar har Cain, Carwin, Dos santos eller någon av de andra tungviktarna i ufc? Vi vet inte.
Mot Mir i 2:a fighten kontrollerade brock honom ypperligt.

Återigen. Du behöver inte predika för kören.

Tycker det är för tidigt för att sätta en sådan procentsats på denna fight. Det jag vet är att Fedor bör vara en favorit.
Brock är dock en utmaning Fedor inte ställts inför tidigare (ni kan snacka om Coleman bäst ni vill, det är inte samma sak) och i en MMA-fight mot såpass tunga pojkar kan mycket hända.

Bra att du håller med om att Fedor vs Brock vore intressant (eller ptja... kul). Det är allt jag påstått.

Mir har neutraliserats förut från den possitionen, han gjorde inte något revolutionenerande.

Man såg helt klart svagheter mot Couture, han mountade Randy som var 30 kg lättare än honom, och ändå tog sig Randy upp. Så lätt han han det inte ens mot Big Nog på marken. Brock skulle vara chanslös mot Fedor, skulle aldrig kunna kontrollera honom på marken även om matchen mot förmodan skulle hinna gå så länge tills han fick en nedtagning.

Lesnar hade förtjänat respekt om han hade gått igenom divisionen som alla andra fighters, som lyoto machida, 6-7 matcher (samtliga segrar) innan han fick titelchans, jon fitch hade 8 segrar innan han fick möta gsp, medan den här uppblåsta clownen fick det efter att först ha tappat för en kneebar, för att sedan torrjucka sig till en seger mot en duktigt avdankad Heath Herring. Det som äcklar mig är sättet han blev mästare på, White fick precis som han ville. Höll man inte med honom om hur "fucking amazing" brock var, så var man moron, retard, douche osv. Om han hade fått möta alla typer av motståndare, strikers, grapplers, andra brottare så hade han förtjänat respekt. Nu fick han istället handplockade motståndare som skulle utgöra minimala problem för honom.

Men du har rätt, jag skulle vilja se fedor vs brock också, av en enda anledning, nämligen att se Fedor sänka brock i brett rogers manér.
Citera
2010-03-30, 01:48
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Mir har neutraliserats förut från den possitionen, han gjorde inte något revolutionenerande.
Varför måste det vara revolutionerande?
Arlovski har blivit knockad förr. Fedor gjorde inget revolutionerande. Inser du hur tramsigt dessa argument blir?

Citat:
Man såg helt klart svagheter mot Couture, han mountade Randy som var 30 kg lättare än honom, och ändå tog sig Randy upp. Så lätt han han det inte ens mot Big Nog på marken. Brock skulle vara chanslös mot Fedor, skulle aldrig kunna kontrollera honom på marken även om matchen mot förmodan skulle hinna gå så länge tills han fick en nedtagning.
Nej du har rätt, mot Nogueira var det inte lika lätt när Couture redan var slutkörd.
Men nu avslutade ju Brock Randy utan att själv hamna i något som kan liknas vid problem.
Det kan väl räcka?

Fedor hamnade i en del jobbiga situationer mot Brett Rogers. Får han skit för det? Givetvis inte. Varför skulle han?

Citat:
Lesnar hade förtjänat respekt om han hade gått igenom divisionen som alla andra fighters, som lyoto machida, 6-7 matcher (samtliga segrar) innan han fick titelchans, jon fitch hade 8 segrar innan han fick möta gsp, medan den här uppblåsta clownen fick det efter att först ha tappat för en kneebar, för att sedan torrjucka sig till en seger mot en duktigt avdankad Heath Herring. Det som äcklar mig är sättet han blev mästare på, White fick precis som han ville. Höll man inte med honom om hur "fucking amazing" brock var, så var man moron, retard, douche osv. Om han hade fått möta alla typer av motståndare, strikers, grapplers, andra brottare så hade han förtjänat respekt.
Och hur såg viktklasserna ut vid tillfället?
Weltern var stacked, likaså light heavy.
Tungvikten? Knappast.

Vilka konkurerade Brock med om fighten mot Couture? Kan du nämna några klara contenders?
Nämn inte Carwin, Velasquez eller Dos Santos för då kan du lika gärna logga ut.
Carwin var 1-0 i UFC då matchen bokades. Hans vinst kom mot Wellisch http://www.sherdog.com/fighter/Christian-Wellisch-3328
Velasquez var 2-0 mot Obrien och Brad Morris.
Dos Santos hade inte debuterat.
Kongo hade precis förlorat mot Herring.
Gonzaga var 1-2 senaste 3. Bland annat en förlust mot Couture.

Visst. Velasquez 2-0 är bättre än Brocks 1-1, men är det något att orda om?

Mellanvikten däremot, där Vitor Belfort hoppar in utan en enda fight i mellanvikt för UFC och får en titleshot. Det är lika anmärkningsvärt om något.

Citat:
Nu fick han istället handplockade motståndare som skulle utgöra minimala problem för honom.
Ptja. Om regerande champen och sedan interimchampen är handplockade gjorde UFC ett bra jobb. Eller de kanske förgiftade Nogueira inför hans fight med Mir?
Mir - en fighter Lesnar redan förlorat mot och som vår guru här på forumet RonaldoUtd såg som STOR favorit mot Brock i ett returmöte.

Citat:
Men du har rätt, jag skulle vilja se fedor vs brock också, av en enda anledning, nämligen att se Fedor sänka brock i brett rogers manér.
För all del.
Citera
2010-03-30, 01:51
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Sämre boxning = ja.
Sämre defensiv bjj = nämn vilken match med Maynard du finner detta?
Sämre offensiv bjj = skojar du eller? Maynard forcerar aldrig position.
Tekniskt sämre brottare = nej. Hurfan menar du? Nu har jag ytterst stor respekt för Maynards brottning, men han är inte tekniskt bättre än Lesnar, och du har gång på gång visat att du kan exakt noll när det kommer till den aspekten av mma så du kanske inte borde bedöma det?

Men visst. Ge exempel som tyder på att Maynard har tekniskt bättre brottning än Lesnar. Släng in den offensiva BJJ'n också när du ändå är igång och analyserar.
Dom gångerna han har mött duktiga grapplers så har han visat prov på bättre bjj än vad Brock har. Diaz, Miller etc. Och som du mycket väl vet så behöver han knappast visa mycket för att vara bättre än Brock på BJJ. För när fan har Brock visat någonting? Samma sak gäller hans brottning mot Edgar och Miller. Det är jävligt få tungviktsbrottare som har bättre teknik än average lättviktare. Brock är som sagt ingen världsstjärna som du försöker få det att låta som.
Citera
2010-03-30, 01:58
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Lätt resa jämfört med vad? Han mötte de han borde mött. Velasquez, Dos Santos och Carwin fanns inte ens i närheten av en contenderplats vid tillfället.
Hans nästa match blir mot Carwin och vinner han denna får han Cain.

Det är just detta som jag gillar. Han är en stor kändis i USA (innan han började med MMA) och kunde håvat in stora summor pengar på att möta cans. Istället hoppar han in direkt mot toppmotstånd. Det förtjänar respekt.

Haha.. Om du tittar på den meningen igen så hoppas jag du ser hur löjligt det är.

Det handlar inte om att få toppmotstånd och respekt. Det handlar om att få in pengar på en kändis!
Vem fan får annars börja bara sådär rakt av och få titelmatch?
Kan tänka mig att Dana var skyldig någon maffia pengar eller något och behövde pengar snabbt.
Citera
2010-03-30, 02:00
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Haha.. Om du tittar på den meningen igen så hoppas jag du ser hur löjligt det är.

Det handlar inte om att få toppmotstånd och respekt. Det handlar om att få in pengar på en kändis!
Vem fan får annars börja bara sådär rakt av och få titelmatch?
Kan tänka mig att Dana var skyldig någon maffia pengar eller något och behövde pengar snabbt.
Jasså? Och Hershel Walker? Jose Conseco? Varför börjar inte dessa med titelfighter direkt?
Brock hade sålt sålänge han vinner. Att mata honom med top5 fighters är knappast någon superstrategi affärsmässigt. Vad hade hänt om han förlorat?

Nu är det ju Brock som valt att inte matchas mot massa cans och bygga upp sig. Det är något att respektera.

Att du sedan snacka om maffiapengar och liknande foliehatt teorier är ju bara sött.
Citera
2010-03-30, 02:02
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Baserat på? En knock mot glaskäken arlovski? För inte baserar du väl hans färdigheter på fighter mot totala luffare?
Rent tekniskt har Rogers ytterst medioker boxning, om än med en hel del kraft.
Arlovski är också en toppstriker inom tungvikten vad du än kallar honom. Så ser viktklassen ut. MMA världen är ganska enig om det. Jag tror inte Freddie Roach skulle lägga ner så mycket tid på en totalt värdelös striker. Jag kan ställa samma fråga till dig. Vad baserar du Brocks storhet på? Att han spöat slagpåsen Herring. Som enbart är känd för att just ha fått otroligt mycket stryk mot alla han mött. Eller att han spöade en 45årig man som knappt klarar viktgränsen och är långt över sin prime. Eller Mir som åkte på exakt samma sak mot Freeman och Cruz? Dessutom har Brock förlorat mot Mir en gång
Citera
2010-03-30, 10:14
Medlem
givves avatar
Citat:
Varför måste det vara revolutionerande?
Arlovski har blivit knockad förr. Fedor gjorde inget revolutionerande. Inser du hur tramsigt dessa argument blir?

Nej du har rätt, mot Nogueira var det inte lika lätt när Couture redan var slutkörd.
Men nu avslutade ju Brock Randy utan att själv hamna i något som kan liknas vid problem.
Det kan väl räcka?

Fedor hamnade i en del jobbiga situationer mot Brett Rogers. Får han skit för det? Givetvis inte. Varför skulle han?

Och hur såg viktklasserna ut vid tillfället?
Weltern var stacked, likaså light heavy.
Tungvikten? Knappast.

Vilka konkurerade Brock med om fighten mot Couture? Kan du nämna några klara contenders?
Nämn inte Carwin, Velasquez eller Dos Santos för då kan du lika gärna logga ut.
Carwin var 1-0 i UFC då matchen bokades. Hans vinst kom mot Wellisch http://www.sherdog.com/fighter/Christian-Wellisch-3328
Velasquez var 2-0 mot Obrien och Brad Morris.
Dos Santos hade inte debuterat.
Kongo hade precis förlorat mot Herring.
Gonzaga var 1-2 senaste 3. Bland annat en förlust mot Couture.

Visst. Velasquez 2-0 är bättre än Brocks 1-1, men är det något att orda om?

Mellanvikten däremot, där Vitor Belfort hoppar in utan en enda fight i mellanvikt för UFC och får en titleshot. Det är lika anmärkningsvärt om något.

Ptja. Om regerande champen och sedan interimchampen är handplockade gjorde UFC ett bra jobb. Eller de kanske förgiftade Nogueira inför hans fight med Mir?
Mir - en fighter Lesnar redan förlorat mot och som vår guru här på forumet RonaldoUtd såg som STOR favorit mot Brock i ett returmöte.

För all del.

Det är skillnad på att utpositionera någon på marken, och att slå ut någon med ett slag.

Couture har aldrig varit en riktigt bra tungviktare, blev mosad av både barnett och rodriguez. När han besegrade Sylvia blev det världens liv, det så jääääääävla imponerande, när fedor gjorde samma på 36 sekunder så var sylvia en can enligt dana white, visar att man aldrig ska något han säger seriöst.

När Couture sedan fick frågan om Lesnars styrka, så sa han att den inte var så överväldigande som folk tror, vilket visade sig i matchen. 30 kg lättare couture klarade av att trycka lesnar bakåt i clinchen, borde inte vara möjligt. Lesnars gastank är inte heller den största, såg att vara helt slut i första ronden mot Couture, hade han inte grabbat staketet så hade han själv blivit nedtagen.

Fedors värsta situation mot rogers var när han låg i full guard och rogers landade 2-3 slag, och blev själv svept och nästan fångad i en armbar.

Han hade inte behövt möta toppnamn från början, han hade kunnat fightas sin väg upp till titeln som alla andra. Det är ju en betydligt farligare väg, när 2 stora killar är inne i buren med tunna handskar så kan vad som helst hända. Brock och Dana valde den enkla vägen.

Kom in i matchen för fan, du kan ju inte allvarligt jämföra belfort med lesnar? Belfort var en etablerad stjärna, han hämtades för att ge anderson lite motstånd i mellanvikten. Sedan vann han sin match mot franklin, förlorade aldrig innan han fick titelchans, vilket lesnar gjorde!

Anderson fick också titelchans vid 1-0 i UFC, ska vi jämföra honom med lesnar också?

Jag förstår vad du menar, men håller du inte med mig om att både mir och couture, var betydligt ofarligare och passade honom bättre än till exempel gonzaga, som oavsett hur dålig han är ibland, har förmågan att slå ut en med ett slag eller en spark. Det har inte couture eller mir.
Citera
2010-03-30, 10:24
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givve
Det är skillnad på att utpositionera någon på marken, och att slå ut någon med ett slag.

Couture har aldrig varit en riktigt bra tungviktare, blev mosad av både barnett och rodriguez. När han besegrade Sylvia blev det världens liv, det så jääääääävla imponerande, när fedor gjorde samma på 36 sekunder så var sylvia en can enligt dana white, visar att man aldrig ska något han säger seriöst.
Och vad i hela fridens dagar har Dana White med detta att göra?

Nähä, Couture har inte varit en bra tungviktare. Men han slog Sylvia och Gonzaga och var regerande champ.

Citat:
När Couture sedan fick frågan om Lesnars styrka, så sa han att den inte var så överväldigande som folk tror, vilket visade sig i matchen. 30 kg lättare couture klarade av att trycka lesnar bakåt i clinchen, borde inte vara möjligt. Lesnars gastank är inte heller den största, såg att vara helt slut i första ronden mot Couture, hade han inte grabbat staketet så hade han själv blivit nedtagen.
Och Dan Hardy säger att han nu vet hur man besegrar GSP och i nästa fight kommer han göra det.
Fighters snackar en massa.

Att han skulle vara helt slut efter första ronden är ju väldigt ologiskt då han kommer ut i andra ronden och ser fräsh ut och dominerar Couture. Världsklass återhämtning månne?

Citat:
Fedors värsta situation mot rogers var när han låg i full guard och rogers landade 2-3 slag, och blev själv svept och nästan fångad i en armbar.
Och Lesnars värsta situation var vad? Att bli bökad mot buren ett litet tag?

Varför jämföra dessa två fighters ständigt?

Citat:
Han hade inte behövt möta toppnamn från början, han hade kunnat fightas sin väg upp till titeln som alla andra. Det är ju en betydligt farligare väg, när 2 stora killar är inne i buren med tunna handskar så kan vad som helst hända. Brock och Dana valde den enkla vägen.
Så nu är det helt plötsligt mindre imponerande att en kille hoppar in och möter tufft motstånd än att han möter sämre motstånd. Okej gotcha.

Citat:
Kom in i matchen för fan, du kan ju inte allvarligt jämföra belfort med lesnar? Belfort var en etablerad stjärna, han hämtades för att ge anderson lite motstånd i mellanvikten. Sedan vann han sin match mot franklin, förlorade aldrig innan han fick titelchans, vilket lesnar gjorde!

Anderson fick också titelchans vid 1-0 i UFC, ska vi jämföra honom med lesnar också?
Ditt problem var att han fick en titelfight utan fighter.
UFC är en organisation, inte ett världsomfattande förbund för mmafighters.

Du har fortfarande inte talat om vem som borde mött Couture. Ge exempel på namn som blev snuvade på chansen på grund av Brock.

Citat:
Jag förstår vad du menar, men håller du inte med mig om att både mir och couture, var betydligt ofarligare och passade honom bättre än till exempel gonzaga, som oavsett hur dålig han är ibland, har förmågan att slå ut en med ett slag eller en spark. Det har inte couture eller mir.
På vilket sätt erbjuder Gonzaga något hot? Han om någon har väl bevisat att han faller under press gång på gång på gång på gång.
Han har inte åstadkommit NÅGOT och är kanske den mest överskattade tungviktaren utav alla.
En lyckospark mot en avdankad crocop så blir man en stjärna. Halleluja.

Men visst. För all del. Lesnar lever i en skyddad verkstad. Först får han möta den regerande champen, sedan vinnaren av interim-titeln, en fighter han tidigare blivit subbad mot på lite drygt en minut.
Nu är han planlagd att möta den högst rankade contendern, och sedan står näst bäst rankade contendern och väntar därefter.

Uppenbarligen är det något skumt på gång här. UFC skyddar brock lesnar från alla tänkbara hot!
Senast redigerad av fugu 2010-03-30 kl. 10:28.
Citera
2010-03-30, 13:05
Bannlyst
Med varje månad och år som går blir Fedor mer och mer irrelevant. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte längre. Det uppstår ingen "wowfaktor" när hans namn åberopas. Vad man istället tänker på är när denna man ställs mot en svår motståndare, vilket knappast kommer ske med M-1 i rodret.
Citera
2010-03-30, 16:10
Medlem
givves avatar
Citat:
Och vad i hela fridens dagar har Dana White med detta att göra?

Nähä, Couture har inte varit en bra tungviktare. Men han slog Sylvia och Gonzaga och var regerande champ.

Och Dan Hardy säger att han nu vet hur man besegrar GSP och i nästa fight kommer han göra det.
Fighters snackar en massa.

Att han skulle vara helt slut efter första ronden är ju väldigt ologiskt då han kommer ut i andra ronden och ser fräsh ut och dominerar Couture. Världsklass återhämtning månne?

Och Lesnars värsta situation var vad? Att bli bökad mot buren ett litet tag?

Varför jämföra dessa två fighters ständigt?

Så nu är det helt plötsligt mindre imponerande att en kille hoppar in och möter tufft motstånd än att han möter sämre motstånd. Okej gotcha.

Ditt problem var att han fick en titelfight utan fighter.
UFC är en organisation, inte ett världsomfattande förbund för mmafighters.

Du har fortfarande inte talat om vem som borde mött Couture. Ge exempel på namn som blev snuvade på chansen på grund av Brock.

På vilket sätt erbjuder Gonzaga något hot? Han om någon har väl bevisat att han faller under press gång på gång på gång på gång.
Han har inte åstadkommit NÅGOT och är kanske den mest överskattade tungviktaren utav alla.
En lyckospark mot en avdankad crocop så blir man en stjärna. Halleluja.

Men visst. För all del. Lesnar lever i en skyddad verkstad. Först får han möta den regerande champen, sedan vinnaren av interim-titeln, en fighter han tidigare blivit subbad mot på lite drygt en minut.
Nu är han planlagd att möta den högst rankade contendern, och sedan står näst bäst rankade contendern och väntar därefter.

Uppenbarligen är det något skumt på gång här. UFC skyddar brock lesnar från alla tänkbara hot!

Ena stunden är gonzaga bra, andra är han kass, bestäm dig. Och ja, mot en usel striker som Brock skulle gonzaga ha stor succé, landa legkicks och slag när han vill i stort sett. Enda Lesnar har är sin jävla doubble leg, ingen styrka i clinch eller så.

Han var slut efter första mot Couture, vilket inte är konstigt om man väger 130 kg.

Okej, werdum borde fått chansen mot Couture istället för lesnar tycker jag, han hade åtminstone 2 segrar och en ganska jämn match med arlovski. Segrar mot Vera och Gonzaga. Att tappa som en bitch efter 1 minut för att sedan torrjucka sig till seger mot heath herring räcker inte till titelchans. Belfort var en stjärna redan, kom med 4 raka vinster bakom sig, en helt annan sak.

Om big nog, som är långt efter sin prime, kunde hantera randy så lätt, som i sin tur blev totalt mosad av velasquez, säger väl allt om coutures låga kvalitet som tungviktare.

Kom med allt skitsnack du vill, men sanningen är den att Lesnars motståndare har handplockats åt honom. Ditt resonemang är ju helt idiotiskt, som ny i en sport ska man väl åtminstone visa respekt och ta den långa vägen till titeln som alla andra, det finns inga lätta matcher och med så tunna handskar finns alltid chansen att förlora.

Lesnar har inte hamnat i svåra situationer än för att han inte mött killar som utgör större problem, och dessa finns det gott om.
Citera
2010-03-30, 16:32
Medlem
fugus avatar
Skrev svar i Brock Lesnar tråden då detta svängt helt offtopic för Fedor tråden.
https://www.flashback.org/t1051634p34
Senast redigerad av fugu 2010-03-30 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in