2010-04-04, 17:08
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
De nog inte så många som tror det, eller bryr sig för den delen. Däremot möter han fortfarande legitimt motstånd. Jämfört med Couture och Herring.

Säger du att HMC och Matt Lindland är legitim motstånd? Eller påstår du med rakt ansikte att Brett Rogers och Tim Sylvia var legitimt? Arlovski och Werdum är någorlunda legitimt men inte jämfört med dem som finns i UFC.
Citera
2010-04-04, 17:27
Medlem
Omar Santanas avatar
Brett Rogers och Tim Sylvia var top 10 och alltså legitimt.
Citera
2010-04-04, 17:43
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-henry-eden
Säger du att HMC och Matt Lindland är legitim motstånd? Eller påstår du med rakt ansikte att Brett Rogers och Tim Sylvia var legitimt? Arlovski och Werdum är någorlunda legitimt men inte jämfört med dem som finns i UFC.
Vänta... Arlovski är legitimt, men mannen som knockade honom på 22 sekunder är inte legitim?
Citera
2010-04-04, 18:16
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Förstår inte hur länge den här frågan ska komma upp när svaret är så givet.

Citat:
Ursprungligen postat av Deeec
Vänta... Arlovski är legitimt, men mannen som knockade honom på 22 sekunder är inte legitim?
Haha de så typiskt folk som började följa MMA i och med Brocks intåg i UFC Lägg därtill att Sylva också spöat Arlovski, två gånger
Citera
2010-04-04, 18:28
Medlem
john-henry-edens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeec

Är Matt Serra legitim för att han knockade GSP en gång?

Och hur många gånger måste det sägas att när Sylvia och Arlovski var UFC-Mästare var det i en tid då HW divisionen var skräp. Sylvia och Arlovski skulle inte klara sig i dagens UFC HW division.
Citera
2010-04-04, 18:53
Medlem
sampalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Förstår inte hur länge den här frågan ska komma upp när svaret är så givet.

Haha de så typiskt folk som började följa MMA i och med Brocks intåg i UFC Lägg därtill att Sylva också spöat Arlovski, två gånger

Det visar ju snarare att Arlovski inte är lika bra som folk tror än att Sylvia är bra.

Väger man 125kg och får stryk mot Randy Couture som väger 100 är man inte "legitim" år 2010. Jag säger inte att Randy Couture är dålig, men väger man 25kg mer ska man kunna muskla Randy Couture och inte bli nertagen och uppclinchad
Citera
2010-04-04, 18:53
Medlem
fugus avatar
Arlovski, Rogers och Sylvia är legitim på samma sätt som Couture och Mir är legitim för Brock.
Citera
2010-04-04, 18:54
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Någon som har bättre koll på varför Overeem vs Fedor inte blev av?

Såhär säger Overeem;

"Fedor doesn’t want to fight, His manager doesn’t want to fight. That’s basically the message I’m getting out of all of this. The management said, ‘Yeah, we want to fight Alistair, but first, Alistair must fight somebody else.’ Basically, you need two parties to agree on a fight. Otherwise it’s not going to happen. And now, I don’t know what is going to happen because I think [Fedor] might want to leave Strikeforce. I’m not really occupied with the situation; I’m just focused on myself and my training."

På sherdogs forum påstår de flesta (när jag skummade igenom trådarna) att Fedor och M-1 krånglat sig ur denna fight, och att man inte kan skylla på Overeem.
Har försökt mig på lite googlande, men resultatet är inte tillfredsställande.

Någon som hängt med i dessa svängar som kan ge en liten förklaring till vad som hänt?

Nu är ju fedor-maffian här. Då kanske ni kan svara på frågan jag ställde igår?
Citera
2010-04-04, 19:05
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Är Matt Serra legitim för att han knockade GSP en gång?

Och hur många gånger måste det sägas att när Sylvia och Arlovski var UFC-Mästare var det i en tid då HW divisionen var skräp. Sylvia och Arlovski skulle inte klara sig i dagens UFC HW division.
Nej, Matt Serra är legitim för att han spöat en massa kvalitativa fighters. Matt Serra kommer nog aldrig bli mästare igen precis, men han är en bra fighter.
Citera
2010-04-04, 21:29
Medlem
Ballongpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Arlovski, Rogers och Sylvia är legitim på samma sätt som Couture och Mir är legitim för Brock.

Arlovski och Sylvia var naturligtvis inga tomato cans men Sylvia hade trots allt förlorat två av de tre senaste matcherna när han mötte Fedor. Hans enda vinst var mot en fighter som inte ens var en riktig tungviktare, Brandon Vera.
Arlovski var på en ordentlig streak när han mötte Fedor så varför folk gnäller på honom är för mig en gåta.
Frank Mir och Couture var i positioner liknande den Arlovski var i när de mötte Brock Lesnar så jag skulle se dom 3 som likvärdiga motståndare. Sylvia däremot utvecklades aldrig på något större sätt som fighter och han har väl inte gjort det sedan dess heller..

Och nej, Rogers var inte legitim på något sätt. Det enda han hade visat var att han har krut i nävarna. Jag skulle nog likställa Rogers med Shane Carwin innan Carwin spöade Frank Mir.
Citera
2010-04-04, 23:13
Medlem
Res-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongpojken
Arlovski och Sylvia var naturligtvis inga tomato cans men Sylvia hade trots allt förlorat två av de tre senaste matcherna när han mötte Fedor. Hans enda vinst var mot en fighter som inte ens var en riktig tungviktare, Brandon Vera.
Arlovski var på en ordentlig streak när han mötte Fedor så varför folk gnäller på honom är för mig en gåta.
Frank Mir och Couture var i positioner liknande den Arlovski var i när de mötte Brock Lesnar så jag skulle se dom 3 som likvärdiga motståndare. Sylvia däremot utvecklades aldrig på något större sätt som fighter och han har väl inte gjort det sedan dess heller..

Och nej, Rogers var inte legitim på något sätt. Det enda han hade visat var att han har krut i nävarna. Jag skulle nog likställa Rogers med Shane Carwin innan Carwin spöade Frank Mir.

Hoppas du menar Gonzaga!

Edit: Iof hade ju Rogers nitat Arlovski innan han mötte Fedor så ja köper det!
Citera
2010-04-04, 23:54
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampalito
Det visar ju snarare att Arlovski inte är lika bra som folk tror än att Sylvia är bra.

Väger man 125kg och får stryk mot Randy Couture som väger 100 är man inte "legitim" år 2010. Jag säger inte att Randy Couture är dålig, men väger man 25kg mer ska man kunna muskla Randy Couture och inte bli nertagen och uppclinchad
Förstår inte hur du okar snacka så mycket dynga. Arlovski var rankad topp 3 överallt inför mötet med Fedor. Han hade 5 raka vinnster varav tre var i UFC. Resten av ditt inlägg är rent trams då Sylvia varken vägde 125kg eller mötte Randy år 2010.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in