Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Fan vad Fedor har duckat fighter i sin karriär, en gång i tiden duckade han Crocop, Tim Sylvia och alla andra i UFC, Brock Lesnar osv säkert flera också han enligt vissa har duckat. Och nu Overeem

Han slog CroCop i sin prime. Han slåss jusst nu i SF som har minnst lika bra HWs som UFC. Skulle UFC och SF slå ihop sina HW divisioner är jag 100% säker på att fler från SF skulle sluta upp i top5 än UFC fighters. Brock, behövs det säga något om han? Snubben har 5-2 i mma och visat sig vara slagrädd.
Jag har svårt att se hur Cain skulle vinna över Fedor, stående skulle Cain vara tvungen att undvika och försöka gå på sin brottning. Väl på marken har jag svårt att se Fedor bli utslagen av Cain.
Jag ser 3 utgångar i den fighten.(Allt kan självklart hända i mma, men dom 3troligaste)
Fedor by submission
Fedor by knockout
Decision som kan gå åt båda hållen.
edit : Dock håller jag med om att det verkar som han duckar Overeem. Frågan är om det är m1 eller Fedor som ligger bakom det. Men jag tror inte Fedor duckar Overeem, jag tror han ville ha en rematch mot Werdum först bara pga att han är favorit enligt dom flesta och enligt sig själv och även enligt Werdum själv i en returmatch. Och förlorar Fedor mot Overeem kommer det påverka hans karriär mycket mycket mer nu än efter en returmatch och vinnst mot Werdum.