2008-08-26, 17:55
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
I ljudupptagningen från slutpläderingen hörde jag ganska tydligt advokaten yrka på omedelbart frisläppande av CS. Sen att han säger att rätten ska tänka noga på saken innebär knappast ett medgivande till fortsatt häktning.

Sen är frågan om rätten över huvud taget får besluta att ha fortsatta restriktioner trots att varken åklagaren eller försvaret yrkar på det.

PIE sade aldrig omedelbart. Nog för att jag aldrig har sett media vinkla ett mål så mycket tidigare, men inte menar du väl att de, förutom att uppenbarligen klippa bort det sista av pläderingen, även klippte itu det och lade in en annan persons röst som lade till ord? Lyssna igen, och länka gärna, för isåfall vore det intressant att höra vilken tidning/kanal som genomförde detta.

Åklagar FG yrkade på fortsatta restriktioner. Glömde media skriva det också?
2008-08-26, 17:55
Medlem
zumazs avatar
Jag kan inte beskriva hur skönt det här var för min bild av svenskt rättväseende i allmänhet och för det här tragiska fallet i synnerhet. Till veckansklubba och alla andra stackars troll och på ett eller annat sätt retarderade människor finns det bara en sak att säga en dag som denna; ÄGDA!
2008-08-26, 17:57
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
PIE sade aldrig omedelbart.
Har du en källa på det?

Citat:
och en källa på det?
Senast redigerad av StefanD13 2008-08-26 kl. 18:01.
2008-08-26, 17:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lattraggad
1/ Vem har inte svårt anfäktad av svartsjuka försökt kolla upp sin f d:as liv och leverne? Och smugit i buskarna utan att ta till hammaren??Nååå erkänn nu?

2/ Vad beträffar den påstådda graviditeten kan det ju vara så att hon i sin
förtvivlan fattat halmstrået = Jag är gravid..!!! För att övertyga f d att
"kom tillbaka"!! Hon kan ju känna sig utnyttjad? När hon äntligen skaffat sig en
"pojkvän"!!

3/ Tysk!! Ja då måste man vara skyldig..

4/ Rättegången påminner om ngt som hände 1845 i vildaste västern då en lätt alkoholiserad "domare" självklart dömer utbölingen Clint Easywood till att bli hängd..

5/ En hovrätt bestående av män och kvinnor som sällan svettas kommer
självklart att fria "Tyskan"!!!

Jaha ...

Ja, visst är det lite löje över detta "tyskan", eller, inte menar du allvar?
Ett as är ett as vare sig aset är tyskt, svenskt eller arabiskt, jag har svårt att se att just hennes ursprung skulle påverka människor så som det verkar påverka dej? "Tysk" klingar lika lite illa i mina öron som "neger" även om jag förstår att det senare ordet tyvärr fått en annan innebörd.
2008-08-26, 18:00
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Har du en källa på det?

Länka dit du hörde honom yrka på omedelbart frisläppande nu. Jag väntar med spänning.

http://www.bild.de/BILD/news/telegramm/news-ticker,rendertext=5603578.html
2008-08-26, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
För 20-talet år sedan var det Chrille Pettersson som utsågs till RiksHatObjekt och fick agera Cirkus Björn åt den fatala massan. Sen avgick han.

NU är det denna Tyska som skall hatas - baserat på en radda med indicier - tills svenne banan har glömt henne också.

De normalt svensk sinnesförvirrade föräldrarna i Arboga exponerade sig fatalt på Internet: "vem som helst" utifrån cyberrymden kan ha varit i arboga och slagit till med hammaren
Är det månne nån som blivit ett snäpp mindre sinnesförvirrad/mindre fatalt exponerad med sitt privatliv - efter denna tragiska händelse....?

Tänkte bara skicka en hälsning till alla ER som tyckte synd om den tyska kvinna som blev anklagad för mord på 2 små barn. TYVÄRR DOMARNA GICK INTE PÅ ATT HON SÖKTE JOBB SOM SNICKARE!!!!!!!!!!!!!!!! Jävla blåbär de finns
2008-08-26, 18:02
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
PIE sade aldrig omedelbart. Nog för att jag aldrig har sett media vinkla ett mål så mycket tidigare, men inte menar du väl att de, förutom att uppenbarligen klippa bort det sista av pläderingen, även klippte itu det och lade in en annan persons röst som lade till ord? Lyssna igen, och länka gärna, för isåfall vore det intressant att höra vilken tidning/kanal som genomförde detta.

Du har rätt till 90 % Christine Schürrer har en lång och oklar resa. Det kommer får vi snart
Senast redigerad av JackassTRE 2008-08-26 kl. 18:26.
2008-08-26, 18:03
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Ja, det glömde de uppenbarligen...
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1278957/tyskans-restriktioner-havs-expertisen-forvanad
Har inte sett det någonstans, var har du sett det?
2008-08-26, 18:05
Medlem
Jag såg precis att Aftonbladet nu publicerar opixlade bilder på tyskan. Jag vet inte, men jag tycker inte att det är helt okej att göra det ännu. Hon har inte fått sin dom (även om hon bedöms skyldig), man vet inte om hon är psykiskt sjuk ännu och domen kan komma att överklagas till hovrätten. Jag reagerade på att man väljer att gå ut med namn och bild.
2008-08-26, 18:08
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Du har rätt till 90 % Christine Schürrer har en lång och oklar resa. Det kommer får vi snart se

Då tar vi i tu med de återstående 10 %.

FG yrkade att CS skulle kvarstanna i häkte pga recidivfara och kollusionsfara. Åklagaren yrkade att restriktionerna gällande "brev och telefon" skulle vara kvar och att restriktionerna gällande "TV, tidningar" skulle hävas.

Så, har CS tillgång till internet?
2008-08-26, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag såg precis att Aftonbladet nu publicerar opixlade bilder på tyskan. Jag vet inte, men jag tycker inte att det är helt okej att göra det ännu. Hon har inte fått sin dom (även om hon bedöms skyldig), man vet inte om hon är psykiskt sjuk ännu och domen kan komma att överklagas till hovrätten. Jag reagerade på att man väljer att gå ut med namn och bild.

tidningar får, om de vill, publicera bilder redan på misstänkta. Men efter att någon bedöms skyldig anser jag att det är helt i sin ordning.
2008-08-26, 18:10
Bannlyst
Citat:
Jag anser inte att det är "en cirkus" om man mediaexponerar brottslingar lite oftare. Tvärtom tror jag att det skulle ha en oändligt mer preventiv verkan än straffets längd.
Gud vad vi är eniga!
Jag tycker man vid en fällande dom bör kunna namnge betydligt oftare och ändå följa de så kallade "spelreglerna för press, radio och tv".
Vad är det exempelvis för logik att en politiker som åker dit för rattfylla hängs ut, men att en som döms för mord hemlighålls?
I det här fallet tycker jag det var ganska rimligt att gå ut med namn och bild efter tingsrättens beslut.
Innan hade varit lite vanskligt. Hade det funnits bindande DNA-bevis tycker jag man kunde hängt ut CS direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in