Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så här sa E till Magazin24
Jag har haft ett ansikte framför mig i minnet, med vissa delar... stor näsa, höga kindben, mörka drag och långt hår. Jag hade inget ansikte, det var väldigt suddigt..
Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.
Vad är de rädda för om rätt sitter inne? Skumt.
Det är väl inte det minsta skumt!!! Jag betvivlar att man, efter ha varit med om något sådant som E har, någonsin känner sig helt trygg igen oavsett om gm sitter bakom lås och bom eller inte. Ett sådan trauma blir man inte av med i första taget. Tycker ej heller att E´s uttalande ang. gm´s ansikte behöver ifrågasättas. Hon ser ett ansikte framför sig
med vissa delar, dvs. hon ser näsan, kindbenen och de mörka dragen men har svårt att få ordning på helheten och se en exakt bild av ansiktet framför sig. Inget konstigt med det, så funkar ju minnet även i "normala" situationer, dvs. ansikten på personer man hastigt träffat kan vara svåra att se som helhet, när man försöker minnas dem, men man kan ändå se vissa enstaka ansiktsdrag framför sig. Svårt att förklara men jag tycker personligen inte det finns något "skumt" med det E sagt eller att hon känner sig rädd.