2008-08-28, 16:03
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så här sa E till Magazin24
Jag har haft ett ansikte framför mig i minnet, med vissa delar... stor näsa, höga kindben, mörka drag och långt hår. Jag hade inget ansikte, det var väldigt suddigt..

Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.

Vad är de rädda för om rätt sitter inne? Skumt.

Pja efter det här så är det väl inte bara CS som skulle tycka det vore av intresse att veta vart T och E bor någonstans. Jag hade nog också övervägt att gå lite "under jorden".

Och ja, det är sant...att gå vidare till nästa instans är nog lättare med en friande dom i bagaget ja.
2008-08-28, 16:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALessonLearned
från expressen.se

Tyskan många olika ansikten
Experten förklarar Schürrers olika personligheter. Ska nu avgöra om hennes tvära kast kan bero på en allvarlig psykisk störning.

och det är inte stavningen jag klagar på.. kolla bilden: http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1280887!defaultImage/1215083955.jpg

Vilka ansikten? hon har solglasögon på en bild och kollar åt olika håll..
exakt samma frisyr.. är den här storyn så jävla urmjölkad redan?

Håller med dig. Går ju att sätta in bilder på alla människor i olika situationer. Glada, ledsna mm. Bedöma psyket efter detta är ju humbug.

Skrattade när jag kollade igenom bilderna och läste expertens reflektioner.
2008-08-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Expressen har också en länk att lyssna till.

Ja jag vet det Tulpanen, det var just precis den jag skrev om i mitt inlägg och då postade Bävern den här länken som ett svar på det inlägget, varför?
2008-08-28, 16:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
mm, det är såna saker som gör att man tvivlar..ÄR E säker på att rätt gm är gripen? Eller tvivlar hon också och tar det säkra för det osäkra?

E kanske inte är 100% säker själv på att CS är gm men omgivningens säkerhet får henne att tro samma sak? Bara min egen fundering. Inget jag har belägg för.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-28 kl. 16:15. Anledning: Förtydligande
2008-08-28, 16:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
mm, det är såna saker som gör att man tvivlar..ÄR E säker på att rätt gm är gripen? Eller tvivlar hon också och tar det säkra för det osäkra?

Ja, Emma ÄR SÄKER, oavsett vad som vinklas o skrivs överallt.
2008-08-28, 16:35
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Personligen tycker jag hon verkar för glad för att nyss ha mist 2 barn, kolla in kortet i artikeln tycker inte det utstrålar sorg. Pappan ser mer knäckt ut på de foton jag sett, skumt... Hade detta hänt skulle jag inte kunna le på ett bra tag och absolut inte gått till nån tidning. Men nu är vi alla olika men halvskumt är det.

Citat:
och då tänker man Eee jo. Så det är omöjligt att bedöma via foto, än värre att ställa en diagnos.

Hur ska du ha det nu, kan man bedöma en annan person utefter ett foto eller inte?
2008-08-28, 16:36
Medlem
ALessonLearneds avatar
förhoppningsvis så lär ju dom använda mer än foton vid undersökningen.. även om man aldrig vet i det svenska rättsystemet..

sen angående "mammans" säkerhet.. mindre än 10 procent av förstagångsmördare mördar en gång till.. och dessutom.. om jag nu inte kom ihåg vem det var.. jag hade ju varit mer rädd för att dom har tagit fel och nån bara står å väntar tills tyskan åker in å allt lugnar ner sig..

men ni som har koll.. för mig som inte orkar leta igenom 630sidor.. finns det några konkreta bevis mot tyskan?
2008-08-28, 16:41
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Jag pratade om kortet i M24, hoppas jag har rätt till den åsikten. Kanske tidningen skulle tänka till och välja att annat kort, eller vad anser du får man ha olika syn på saker?
Jag är lite med dig faktiskt, d v s min värld hade fasen rasat samman i samma läge och att ens sitta i tv eller synas i tidningarna skulle inte finnas. OK, jag skulle massa mig upp ur sängen för rättegången och förhör, och dylikt, men sen skulle jag fan ligga nedbäddad och supa eller nåt. Kanske har de någon tro, som jag inte har, som kan stärka dem och, om så, då är det ju kanon men jag har tänkt lite i samma banor UTAN ATT FÖR DEN SAKENS SKULL tycka att de reagerar FEL!

Bara en åsikt liksom...
2008-08-28, 16:46
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag är lite med dig faktiskt, d v s min värld hade fasen rasat samman i samma läge och att ens sitta i tv eller synas i tidningarna skulle inte finnas. OK, jag skulle massa mig upp ur sängen för rättegången och förhör, och dylikt, men sen skulle jag fan ligga nedbäddad och supa eller nåt. Kanske har de någon tro, som jag inte har, som kan stärka dem och, om så, då är det ju kanon men jag har tänkt lite i samma banor UTAN ATT FÖR DEN SAKENS SKULLE tycka att de reagerar FEL!

Bara en åsikt liksom...

Hur lång tid tycker du det är acceptabelt, utan att det väcker anstöt och misstankar, att man ligger nerbäddad och super efter att man har förlorat sitt/sina barn?

Hur lång tid hade du legat där med flaskan?

1 år?
5 år..?
2008-08-28, 16:49
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Så här sa E till Magazin24
Jag har haft ett ansikte framför mig i minnet, med vissa delar... stor näsa, höga kindben, mörka drag och långt hår. Jag hade inget ansikte, det var väldigt suddigt..

Sen funderar man...
Även om hon åker in kommer vi nog kunna få skyddad identitet. Vi ska försöka hålla på att ha ett skyddat boende, att det är lite hemligt var vi bor. Vi måste kunna vara säkra i vardagen.

Vad är de rädda för om rätt sitter inne? Skumt.

Det är väl inte det minsta skumt!!! Jag betvivlar att man, efter ha varit med om något sådant som E har, någonsin känner sig helt trygg igen oavsett om gm sitter bakom lås och bom eller inte. Ett sådan trauma blir man inte av med i första taget. Tycker ej heller att E´s uttalande ang. gm´s ansikte behöver ifrågasättas. Hon ser ett ansikte framför sig med vissa delar, dvs. hon ser näsan, kindbenen och de mörka dragen men har svårt att få ordning på helheten och se en exakt bild av ansiktet framför sig. Inget konstigt med det, så funkar ju minnet även i "normala" situationer, dvs. ansikten på personer man hastigt träffat kan vara svåra att se som helhet, när man försöker minnas dem, men man kan ändå se vissa enstaka ansiktsdrag framför sig. Svårt att förklara men jag tycker personligen inte det finns något "skumt" med det E sagt eller att hon känner sig rädd.
2008-08-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag är lite med dig faktiskt, d v s min värld hade fasen rasat samman i samma läge och att ens sitta i tv eller synas i tidningarna skulle inte finnas. OK, jag skulle massa mig upp ur sängen för rättegången och förhör, och dylikt, men sen skulle jag fan ligga nedbäddad och supa eller nåt. Kanske har de någon tro, som jag inte har, som kan stärka dem och, om så, då är det ju kanon men jag har tänkt lite i samma banor UTAN ATT FÖR DEN SAKENS SKULL tycka att de reagerar FEL!

Bara en åsikt liksom...

Eftersom alla behandlar sorg och tragedier på olika sätt (tro det eller ej men någon "Supa och ligga i sängen mall" att följa finns inte) så är din åsikt inte vatten värd och att ens hålla på och dividera en sådan här sak är bara för mycket.
2008-08-28, 16:55
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Personligen tycker jag hon verkar för glad för att nyss ha mist 2 barn, kolla in kortet i artikeln tycker inte det utstrålar sorg. Pappan ser mer knäckt ut på de foton jag sett, skumt... Hade detta hänt skulle jag inte kunna le på ett bra tag och absolut inte gått till nån tidning. Men nu är vi alla olika men halvskumt är det.
Och hur lyder din analys av detta? Vad tror du det beror på att hon, som du skriver, "verkar vara för glad"? Har hon nåt med morden att göra, eller vad antyder du?
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-28 kl. 17:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in