2008-12-04, 10:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Advokaten påstår att hon inte var på Kreta vid tillfället? Antar någon i tråden har koll på det?

Jag misstänker starkt att de tre nya vittnenas namn kommer från CS -och även uppgiften om att de kan vara svåra att få tag på...
2008-12-04, 10:04
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Kan vi ha fått tre nya Mållgans på halsen?

Vad menar du?
2008-12-04, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag misstänker starkt att de tre nya vittnenas namn kommer från CS -och även uppgiften om att de kan vara svåra att få tag på...

Nu sitter jag på jobbet utan FUP, men har hon någonsin tidigare förnekat att hon var på kreta? Var det inte där bilden med henne på nån båt var tagen? Det är hon ju förhörd om både i förhör och i TR och då förnekade hon väl inte den resan.

Känns som tre nya mållgan ja..
2008-12-04, 10:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Vad menar du?
Mållgan är en benämning på hennes kamrater från Köping som hon inte vill uppge namnen på...
2008-12-04, 10:13
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Mållgan är en benämning på hennes kamrater från Köping som hon inte vill uppge namnen på...

Oookey...

Skulle jag va från Köping? Aldrig i livet! Jag e stockholmare....ända in i själen! **BASTA**
2008-12-04, 10:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Vad menar du?

Läs mitt inlägg ovanför din fråga.
CS har tidigare hänvisat till ospecificerade "vänner från Köping"
som vi har börjat kalla Mållgans...(Alfons osynlige vän)
2008-12-04, 10:15
Bannlyst
- Vi vill att polisen ska höra tre personer som vistas i Grekland och som kan ge min klient alibi. Dessa personer kan intyga att Christine Schürrer inte träffade åklagarnas nya vittne på Kreta den påstådda tiden, sade advokat Ekblad.
– Det är av yttersta vikt att de här tre vittnena hörs, säger advokaten.

CS har inte förnekat sin vistelse på Kreta. Jag antar att det nya vittnet vimsat till datum eftersom CS vill bevisa att hon INTE var på Kreta vid det aktuella tillfället. Advokaten har namn och adress på vännerna.
Frågan är hur trovärdig den tyska vännen blir om hon inte ens vet vilket datum det här ska ha skett?
2008-12-04, 10:16
Medlem
miapetters avatar
Jag fick ett tips från en som minns mer ur FUP än jag.:

"Det är tidigare känt att CS befann sig i grekland augusti 2007. kolla förhören med demitri"
2008-12-04, 10:16
Medlem
BallaLinas avatar
Lattjo att VLT är snabbare än Exet på att uppdatera!!
2008-12-04, 10:18
Medlem
rohyps avatar
Om vi låtsas att hon blir fälld i HR, anser ni då att hon har goda utsikter att HD skulle ta upp fallet vid överklagan?
2008-12-04, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Om vi låtsas att hon blir fälld i HR, anser ni då att hon har goda utsikter att HD skulle ta upp fallet vid överklagan?

Enligt den samlade expertisen nej (4 rättsexperter däribland Sillybersky.) Stod i nån tidning igår. - Finns ingenting i detta mål som skulle föranleda att det skulle tas upp i HD - inte exakt formulering, men andemeningen var densamma.
2008-12-04, 10:23
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Enligt den samlade expertisen nej (4 rättsexperter däribland Sillybersky.) Stod i nån tidning igår. - Finns ingenting i detta mål som skulle föranleda att det skulle tas upp i HD - inte exakt formulering, men andemeningen var densamma.

Det borde i teorin faktiskt göra det, iom att HDs domar skall vara riktlinjer hur man skall döma och större indiciemål har vi väl inte haft på många många år? Minns du tidningen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in