2008-08-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
Eh?, Mordet vart väldigt uppmärksammat i media, det står blandannat om det i nordisk kriminalkrönika.
Hade jag velat synas i media hade jag gjort det för längesen ang det, jag har blivit tillfrågad,men har avböjt och undvikit det, eftersom det inte leder någonstans.
Trist att du inte har något bättre att komma med än massa ordbajsande.
Visst är det synd om Emma och en väldigt tragisk historia,men det hade kunnat sluta så, istället för att hon spinner vidare på det.
Den dagen då hon inte är så medgörlig för media längre och inte vill synas när hon "bearbetat" klart då kommer media inte vara lika förstående längre utan vilja hänga ut henne på ett mer negativt sätt bara för att hon inte samarbetar längre....
Tragiskt men sant,men så funkar media världen.

Vilken av de krönikorna då, då? PM: a om du inte vill skriva ut det här(så kan jag hänga ut dig).

På vilket sätt har du fått dina erfarenheter av media då?
2008-08-31, 00:49
Medlem
Citat:
Bah! sen när har en offentlig person kunnat bestämma vad folk ska tycka om sig??

"Offentlig person"? Verkar på dig som att så fort ngn övht alls syns och hörs i media så är den en "offentlig person"? Du är i sanning en verkligt avundsjuk person, hörru...
2008-08-31, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Vilken av de krönikorna då, då? PM: a om du inte vill skriva ut det här(så kan jag hänga ut dig).

På vilket sätt har du fått dina erfarenheter av media då?

Det är inget jag tänker ta här i den här tråden, moderatorerna kommer bli vansinniga av allt OT raderande så det besparar jag dem.
Sen som sagt vill jag inte bli uthängd och därmed får du väl svar på den frågan själv att jag inte är så dum att går på ditt lilla försök att hänga ut mig själv.
Hade jag velat gjort det så hade jag kontaktat aftonbladet
2008-08-31, 00:52
Medlem
Citat:
Det är inget jag tänker ta här i den här tråden, moderatorerna kommer bli vansinniga av allt OT raderande så det besparar jag dem.
Sen som sagt vill jag inte bli uthängd och därmed får du väl svar på den frågan själv att jag inte är så dum att går på ditt lilla försök att hänga ut mig själv.

Du menar att du själv inte vill utstå vad du själv utsätter nu Emma för?
2008-08-31, 00:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Eh Emma kan ju knappast styra vem som ska tycka vad, visar hon sig sådär öppet så får man ta att folk har åsikter om det.
Jag skriver vad jag vill och jag tycker det verkar lite dubbelmoraliskt gjort av stackars Emma.
Jag tänker inte berätta hur mycket det vart uthängt här inne,eftersom det då blir lättare att lista ut vem det kan handla om.
Och det vill vi ju inte......

Folk bearbetar sina trauman olika.
Det finns ingen som kan säga vad som är rätt och fel.
2008-08-31, 02:00
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:

Alltså! Ena minuten säger du att man inte ska tro på vad som står i tidningar, nästa minut så tolkar du media glatt.

Ni andra kan ju läsa vad hon skriver om kompisen, bror? till Säterrymlingen
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12587251&postcount=99

Så låt Emma vara.
2008-08-31, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jag är en av dessa penga/mediakåta som syntes i media efter mordet på min bror. Men såvitt jag kommer ihåg så fick jag inte betalt, inte gjorde jag det heller för att jag gillar att synas på bild.
Anledningen att jag gjorde det var för att uppmärksamma fallet och de konsekvenser det fick för en massa människor.
Media har kontaktat mig en gång efter detta, men respekterade när jag sa nej tack.

Ja och mig veterligen så är det precis så det brukar fungera, därför vore det intressant att se om det finns någon sanning bakom påståendet att media smutskastar alla brottsoffer som inte längre vill ställa upp i media.
2008-08-31, 02:09
Medlem
Var och en drar SITT strå till stacken...

Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Ja och mig veterligen så är det precis så det brukar fungera, därför vore det intressant att se om det finns någon sanning bakom påståendet att media smutskastar alla brottsoffer som inte längre vill ställa upp i media.

Jag tror snarare att det är de brottsoffer som försöker pumpa ur pengar ur media som smutskastar media just därför att inga pengar som brottsoffer finns att pumpa ur media.
Och detta skall vi vara glada för! Media är vår 3: e rättsapparat och som sådan skall vi också värna om den.
2008-08-31, 02:19
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Vet inte om det har nämnts tidigare idag.
Men imorron på tv4 kalla fakta så ska det handla om arbogamorden och Emma jangestig ska vara med.

Jag kan för mitt liv inte förstå att man vill vara med i media så här frivilligt som Emma är.
jag skulle bara vilja bli lämnad ifred långt borta ifrån media om mina 2 barn hade blivit mördade...

För snart 4 år sedan dog min lillebrorsa (på fullt lagligt sätt) och då lärde jag mig att sorgen har 1000 olika ansikten. Det som är självklart för en kan vara helt omöjligt för en annan. Det enda som är självklart för sörjande människor är att det inte finns något rätt eller fel. Hon kanske inte vill bli lämnad i fred för att hon är rädd för att friden ska släppa loss känslorna på allvar.
2008-08-31, 02:23
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jag är en av dessa penga/mediakåta som syntes i media efter mordet på min bror. Men såvitt jag kommer ihåg så fick jag inte betalt, inte gjorde jag det heller för att jag gillar att synas på bild.
Anledningen att jag gjorde det var för att uppmärksamma fallet och de konsekvenser det fick för en massa människor.
Media har kontaktat mig en gång efter detta, men respekterade när jag sa nej tack.

Då vet ju du vad jag menar med att sorgen har 1000 ansikten och att inget är rätt eller fel.
2008-08-31, 02:31
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
En sak är ju säker!

Då Emma Jarnestig vaknat upp på sjukhuset och förstått vidden av det inträffade så lär hon omöjligt ha tänkt att "detta är ju ett perfekt tillfälle att bli rikskänd"! Hon står vid foten på Mount Everest och har en jävla klättring framför sig. Om hon inte gör vissa val nu som senare kommer att verka felaktiga så får vi leva med det. Så jävla gamiga dom flesta av oss är kommer vi att svälja alltihop ändå!
2008-08-31, 03:16
Medlem
limahas avatar
Citat:
Jaja lugn och fin nu
jag talar faktiskt utav egen erfarenhet, jag vet hur det är att ha någon av sina nära i sådant här öde.
Min förra pojkvän vart mördad,vi var tillsammans i några år,helt obefogat utav ett psyko.
Både jag och min nuvarande kille har mycket nära vänner som bla har blivit mördade eller avlidit på andra suspekta sätt.
Och det jag menar är att några människor börjar bli helt maniska och vilja visa upp sig i media osv.
Jag tycker bara det är lite märkligt och dubbelmoraliskt utav Emma att börja gå ut i tv så fårt det ges tillfälle och sedan säger hon emot sig själv att hon aldrg mera vill finnas i närheten av huset.
Men sen nästa dag så går hon ut i tv där det kommer att sparas och finnas kvar för alltid när hon är inne i det huset där hennes barn blivit mördade.
Är inte det lite märkligt?
Att hon gör detta när rättegången är "över" till och med, så hon gör det inte för att försöka frammana några minnen inför en rättegång heller.....
Så länge hon finns med i media så kommer lågan att hållas igång och folk kommer spekulera.
Om hon nu inte vill synas, varför visar hon då ansiktet överhuvudtaget i media????

Litt selvinnsikt burde være på sin plass før insuerer og antyder hensiktene til kvinnen som ennå ikke er helt rehabilitert etter alt hun har vært igjennom!
Hun har ikke bare mistet sine barn. Hun har selv fått varige, alvorlige skader!

Jeg beundrer hennes mot og styrke og hun tar stegene som er naturlig for henne

Det som i går så mørkt og utenkelig ut kan bli overkommelig når styrken kommer tilbake. Kan du ikke tenke slik? At hun nå makter det hun for uker siden aldri kunne tenke seg gjøre?

Må du sitte i det totale mørke for å se alle røde varsellys som blinker rundt deg? Eller ser du dem ikke da heller?

Jeg citerer deg: " Min förra pojkvän vart mördad,vi var tillsammans i några år,helt obefogat utav ett psyko"
"Både jag och min nuvarande kille har mycket nära vänner som bla har blivit mördade eller avlidit på andra suspekta sätt"

Du snakker om å henge ut seg selv

Om citatet over er riktig, så burde du bekymre deg over helt andre enn E

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in