2008-08-24, 17:40
Medlem
Troians avatar
Någon som har pejl på hur många personer det hittades DNA från på brottsplatsen? Inklusive "alla": mordoffer, E., T., sjukvårdspersonal, poliser...
2008-08-24, 17:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Man ska ha klart för sig att det ursprungliga syftet med nämnden var just att få in lokalkännedom i dömandet. Att det är folk från trakten för brottet är alltså inte en bugg, utan en del av specifikationen, rent generellt.

Ja, jag förstår det. Men detta fall är så specifikt; rått, övervåld, oskyldiga barn som mördats, mycket omskrivet och debatterat fall, att risken finns, menar jag, att nämndemännens känslor kanske kan få styra. Eller vad tror du om det? Tror du de kan vara helt opartiska ändå och bortse från dessa fakta?
2008-08-24, 17:44
Medlem
Tantaloras avatar
Psykologsamtalet 22 Oktober 2007

När jag kollar i fu 396
uppger cs att hon har gått ner 10 kg sedan Januari-07 när T gjorde slut med henne. Har väl delvis återhämtat viktförlusten men inte helt.
Ingen graviditet där alltså!
2008-08-24, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Om man nu ska tro på det man har läst i tidningarna så bedömer jag sannolikheten för att det är tyskan som är skyldig till runt 85%. Indicierna pekar mot henne. Dock verkar det som att polisen har fastnat i tunnelseende och inte tillräckligt utrett möjligheten för en alternativ gärningsman. Man har tydligen hittat hårstrån från en man eller pojke som inte har identifieras på brottsplatsen. Eftersom att man måste vara säker på till 97-98% för att kunna döma nån i brottmål borde tyskan frikännas.

Jag vet inte hur det är med er andra men jag pratar såklart mycket om det fallet med anhöriga, vänner kollegor osv..nästan alla tvivlar på att CS gjort detta även om de tycker indicierna är många och besvärande. Alla tycker att det finns saker som KAN betyda att någon annat gjort det och att de borde fria henne. När så många tvivlar? varför ska domarna då vara så hundra på att hon verkligen gjort det? Jag tänker på den här artikeln att det inte får finnas några tvivel.
2008-08-24, 17:51
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag vet inte hur det är med er andra men jag pratar såklart mycket om det fallet med anhöriga, vänner kollegor osv..nästan alla tvivlar på att CS gjort detta även om de tycker indicierna är många och besvärande. Alla tycker att det finns saker som KAN betyda att någon annat gjort det och att de borde fria henne. När så många tvivlar? varför ska domarna då vara så hundra på att hon verkligen gjort det? Jag tänker på den här artikeln att det inte får finnas några tvivel.

Domare o nämndemän har en något annan bild en vi. De har FUP, de har riktiga röster till vittnesmål, de har kroppspråk OCH, det bästa av allt -
De har inte tagit del av dem mediala cirkusen som vi gjort!
Summan av kardemumman är att de faktiskt har ett lite annorlunda utgångsläge än vi, bra eller inte låter jag vara osagt!

Ps. Det FÅR finnas tvivel...det ska vara ställt bortom RIMLIGA tvivel.
2008-08-24, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Du kanske ska byta anhöriga, vänner och kollegor till människor som lever i den verkliga världen, inte i Mållganvärlden tillsammans med CS vänner.

Jag pratar dagligen med en massa - för mig nya bekanskaper- som är övertygade att hon är skyldig till tusen.
2008-08-24, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
När jag kollar i fu 396
uppger cs att hon har gått ner 10 kg sedan Januari-07 när T gjorde slut med henne. Har väl delvis återhämtat viktförlusten men inte helt.
Ingen graviditet där alltså!
Hon kanske glömde äta för två?
2008-08-24, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Domare o nämndemän har en något annan bild en vi. De har FUP, de har riktiga röster till vittnesmål, de har kroppspråk OCH, det bästa av allt -
De har inte tagit del av dem mediala cirkusen som vi gjort!
Summan av kardemumman är att de faktiskt har ett lite annorlunda utgångsläge än vi, bra eller inte låter jag vara osagt!

Ps. Det FÅR finnas tvivel...det ska vara ställt bortom RIMLIGA tvivel.

En randanmärkning.
Nämndemännen ska inte ha FUP som underlag. De ska ta ställning efter vad som åberopats vid rättegången.
2008-08-24, 17:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du kanske ska byta anhöriga, vänner och kollegor till människor som lever i den verkliga världen, inte i Mållganvärlden tillsammans med CS vänner.

Jag pratar dagligen med en massa - för mig nya bekanskaper- som är övertygade att hon är skyldig till tusen.

Ja, SKULDFRÅGAN verkar ju de flesta vara överrens om faktiskt,
o då menar jag utanför Arboga!
Det jag hör att det diskuteras omkring är om hon blir dömd eller ej.
Vilket jag som sagt tror!
2008-08-24, 17:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
En randanmärkning.
Nämndemännen ska inte ha FUP som underlag. De ska ta ställning efter vad som åberopats vid rättegången.

Säker på det?
Är det nytt?
Tidigare har de haft FUP vid rättegångar, som ett slags uppslagsverk..
2008-08-24, 18:01
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Säker på det?
Är det nytt?
Tidigare har de haft FUP vid rättegångar, som ett slags uppslagsverk..

Ja jag har också fått för mig att det är så. Att de te x ska kunna titta på en hänvisad sida i FUP.
2008-08-24, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ja, SKULDFRÅGAN verkar ju de flesta vara överrens om faktiskt,
o då menar jag utanför Arboga!
Det jag hör att det diskuteras omkring är om hon blir dömd eller ej.
Vilket jag som sagt tror!

Skuldfrågan som du hänvisar till ovan avgörs av domstol i en rättstat, inte på Flashback eller Arboga torg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in