2008-08-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
jämför med dagens förhör och hur 12 mars behandlats:
" Tyskan ska ha letat efter runstenen Kung Sigges sten, men inte hittat den. Hom har pekat ut en plats dit hon gått. Stämmer hennes uppgifter ska hon ha gått över 37 kilometer på fyra timmar.
Åklagaren undrar hur hon hann det:
- Du måste gått väldigt fort, nästan sprungit.
- Det är möjligt."
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=796038

http://www.gangsport.com/t3.asp?p=1415296 Här finns lite tider på hur fort kvinnor kan gå i powerwalk... för den som gillar att räkna.
2008-08-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
http://www.gangsport.com/t3.asp?p=1415296 Här finns lite tider på hur fort kvinnor kan gå i powerwalk... för den som gillar att räkna.

Ok, för att kunna hinna 37 km på ca 2,5 timmar måste man gå med en genomsnittshastighet på 14,8 km/h.

Men powerwalken kanske innehåller ryssfemmor också, vad vet jag.
2008-08-06, 23:18
Bannlyst
Jag skumma igenom FUP lite snabbt och kom till sidorna med alla topsningar som gjorts (en hel del) Jag tycker det är helt osannolikt att de inte kunnat finna DNA från tyskan. Hon måste vara den skickligaste mördaren genom historien isåfall utan att lämnat spår efter sig.

Men otäcka bilder var det .Fick en klump i magen.
2008-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag skumma igenom FUP lite snabbt och kom till sidorna med alla topsningar som gjorts (en hel del) Jag tycker det är helt osannolikt att de inte kunnat finna DNA från tyskan. Hon måste vara den skickligaste mördaren genom historien isåfall utan att lämnat spår efter sig.

Beccasin. Har du kollat alla mord i historien? Har du hör talas om en kontaminerad mordplats?
2008-08-06, 23:21
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelica2
Jag har följt den här rättegången ganska intensivt bland annat genom ord-för-ord-rapporteringarna på aftonbladet.se. Enligt mig vill media vinkla en bild så jag läser inte mycket av deras egna tankar och analyser utan väljer att läsa förhören rakt av och bilda mig en egen uppfattning och min uppfattning är att Christine...är oskyldig. Hon har redan från början mycket som pekar emot sig framförallt på grund av sin psykiska ohälsa och den förnedrande syn som vårt samhälle tyvärr i allmänhet har mot sådana problem. Självklart älskade hon sin pojkvän och visst tror jag att hon kan ha sökt på honom i datorn, sparat bilder på hans hus, kanske till och med haft hans adress uppskriven...men mördat hans familj? Nej!

Jag är själv väldigt psykiskt problematisk, lider av borderline, vilket om du frågar mig verkar vara något som passar in även på Christine. Jag har också varit besatt av människor som svikit mig, mer besatt än vad någon som inte har borderline kanske kan förstå. Visst har jag besökt vederbörandes bloggar dagligen, visst har jag sökt på namnen på Google och Eniro utan att veta vad jag egentligen söker, visst har jag sparat ner bilder på personen från folks bilddagböcker. Men har jag mördat någons familj? Nej!

Så länge ingen tar fram tekniska bevis så vidhåller jag därför att Christine är oskyldig.

Det är många kvinnor som gör som du säger. Det är harmlöst och ganska normalt i en sorgeprocess. De allra flesta går inte över gränsen, men det händer. Dessa mord har gjorts av någon. CS ljuger som en häst travar. Allt pekar mot henne även om bevis saknas. Hon kommer troligen att frias men om hon inte skärper sig kommer hon fortfarande att vara misstänkt. Hur blir hennes liv då? Varför vill hon inte rentvå sig?
2008-08-06, 23:22
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin

Inte skicklighet. Tur.
2008-08-06, 23:23
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
/.../
(Som jag har förstått det kommer förhöret med CS fortsätta imorgon och det kommer säkert ges tillfälle för åklagarna att ställa ytterligare kompletterande frågor)
Ja, det är det jag undrar. De måste fortsätta i morgon. Annars tror jag inte det är sant.
2008-08-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Det är många kvinnor som gör som du säger. Det är harmlöst och ganska normalt i en sorgeprocess. De allra flesta går inte över gränsen, men det händer. Dessa mord har gjorts av någon. CS ljuger som en häst travar. Allt pekar mot henne även om bevis saknas. Hon kommer troligen att frias men om hon inte skärper sig kommer hon fortfarande att vara misstänkt. Hur blir hennes liv då? Varför vill hon inte rentvå sig?

Ja, absolut. Hon var ju i Arboga den dagen osv. Jag menar bara att jag tänker utgå från hennes oskuld så länge de fortsätter att lägga fokus på hennes besatthet av sitt ex utan att plocka fram några ytterligare bevis.
2008-08-06, 23:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det är det jag undrar. De måste fortsätta i morgon. Annars tror jag inte det är sant.
Åklagaren måste ju beröra mordkvällen och Cs tider i arboga baserat på stations bilderna.
2008-08-06, 23:28
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Nu är jag inte riktigt med. Så bara för att saker är självklara menar du, så tar man inte upp det? Det kan tas upp för att visa att det är omöjligt att kolla på runstenar i mörker.
På vilket sätt hör det inte hemma som frågeställning och har alla frågor som åklagaren gett någonting fram till nu...konfunderad över ditt svar.

Ja, det menar jag. Man måste inte visa att det är omöjligt att kolla på runstenar i mörker. Det förstår var och en. T.o.m. domstolen bör vara kunniga nog att föreställa sig detta. Anledningen till att du tycker att frågan ska ställas är att du inte tycker att CS intresse för runstenar verkar trovärdig. Det tycker ingen annan heller i rättsalen. Frågan behöver därför inte ställas. Återigen, vad skulle ett eventuellt svar ge? Nada, zilch, zero.

Rannsaka dig själv. I valet mellan åklagarna och dig själv, vem är det som är amatören?
2008-08-06, 23:29
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Leila såg dåligt eftersom hon vid det tillfället hade dålig syn, hon har nu opererat
ögonen.

L:s dåliga syn har väl inte med den ursprungliga frågeställningen att göra? Dvs, vad CS gjorde resten av kvällen den 17/3?

Det är det ingen som vet. CS kom, enligt L., hem vid midnatt.
2008-08-06, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ok, för att kunna hinna 37 km på ca 2,5 timmar måste man gå med en genomsnittshastighet på 14,8 km/h.

Men powerwalken kanske innehåller ryssfemmor också, vad vet jag.

Ingen aning, kände bara till gångstilen iomed att en väninna sysslar med det och hog är garanterat fri från kemiska ämnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in