2022-05-31, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Eventuellt berodde Ben C:s lättade intryck kort efteråt på att han ett tag också var lite orolig över vad frågan och domarens beslut egentligen innebar, men så fick han någon form av lugnande besked.

Ja lyssnade på en person nyss som sa att frågan faktiskt kan innebära något positivt för Johnny eftersom titeln innehåller sexual violence vilket de inte kunde bevisa överhuvudtaget
Citera
2022-05-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En fördelaktig dom vore givetvis bra, men oavsett utgång så tror jag att han har får någon form av upprättelse.

I det media-desinformerade Sverige är jag dock lite orolig för effekten av friande dom. Vi lär bland få räkna med fler bisarra manshatande krönikor och att många ignoranta svenskar aldrig kommer förstå vad som egentligen hände.
Citera
2022-05-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja lyssnade på en person nyss som sa att frågan faktiskt kan innebära något positivt för Johnny eftersom titeln innehåller sexual violence vilket de inte kunde bevisa överhuvudtaget

Ambers team (Elaine och Ben R) såg ganska bekymrade ut när domaren gjorde sin utläggning om detta. This can’t be good, typ. Men eftersom jag själv ingår i team Johnny finns naturligtvis risk för övertolkning från min sida.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 21:56.
Citera
2022-05-31, 21:45
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det enda vittnesmålet som ligger JD i fatet är väl det från AH’s sminkös som i detalj beskrev hur hon dolde märken i ansikte, tex inför showen hos James Cordon.
Om det har betydelse för förtalsmålet vet jag ej.

Var dom märkena kommer ifrån är på inget sätt bevisat. Kan likväl vara en skojfajt med Whitney som renderade några märken. Systrarna verkar tajta.
Citera
2022-05-31, 21:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det stämmer. Men diskussionen gällde specifikt om bilderna var förfalskade. Det finns inget som tyder på det.

https://d.newsweek.com/en/full/20398...dly-edited.jpg

Så det här alltså två helt olika foton, fastän de har samma filnamn skapade exakt samma sekund och ser helt identiska ut förutom olika mättnad?

Och du har mage att gnälla över att du får glåpord. Du måste förstå att ingen kan ta dig på allvar när du säger sådana saker. Du tror liksom mer på Ackert än din egna ögon, det är en ren parodi.

Det kan inte bli mer uppenbart att Amber ljuger när hon säger att det är "två separata foton, det ena taget med vanity light".

Så kan du snälla, rara, söta för en gångs skull bara erkänna att du har fel?
Citera
2022-05-31, 21:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
I det media-desinformerade Sverige är jag dock lite orolig för effekten av friande dom. Vi lär bland få räkna med fler bisarra manshatande krönikor och att många ignoranta svenskar aldrig kommer förstå vad som egentligen hände.

Räkna i så fall med höga skrik om att juryn bestod av fem män och två kvinnor.
Citera
2022-05-31, 21:57
Medlem
Lova33s avatar
Ser att ni diskuterar vad det är juryn ska bedöma, eftersom ingen var intresserad (ni var i vanlig ordning fullt upptagna med att älta "fangirls" och annat jävla boomer-trams🤦‍♀️) när jag stolpade upp det så lägger jag upp det här igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Juryöverläggningarna dag 2

De ska alltså ta ställning till om AH har förtalat JD och juryinstruktionerna är följande:

JD har med övervägande stöd av bevisningen visat att op-ed:en
*är skriven eller publicerad av AH
*handlar om JD
*innehåller falska uppgifter/lögner om JD
*är ärekränkande för JD
*AH:s skrev den i syfte att kränka JD
*tillgänglig för andra, utöver JD, att läsa
*med klart övertygade bevisning visat att AH haft faktisk vetskap om att det hon skrivit är falskt eller hänsynslöst åsidosatt sanningen.
Alla punkter måste uppfyllas!

Notera att alla punkter måste vara uppfyllda, det är alltså inte som i den svenska motsvarigheten där någon kan dömas för förtal trots att det som denne sagt faktiskt är sant. Ser att några i tråden jämfört detta fall med Wallin vs Virtanen-fallet, (vilket i sig är absurt då Wallin till skillnad från AH faktiskt är ett överlevande sexualbrottsoffer).

De ska vidare också ta ställning till om JD har förtalat AH och juryinstruktionerna är följande:

AH har med övervägande stöd av bevisningen visat att JD:s fd advokat Mr Waldmans artikel
*är skriven eller publicerad av Mr.Waldman under tiden han var JD:s advokat
*handlar om AH
*innehåller falska uppgifter/lögner om AH
*tillgänglig för andra, utöver AH, att läsa
*med klart övertygade bevisning visat att Mr Waldman haft faktisk vetskap om att det han skrivit är falskt eller hänsynslöst åsidosatt sanningen.
Alla punkter måste uppfyllas!

Op-ed:en som är skriven av AH handlar om att AH är en överlevare av misshandel och sexuella övergrepp i hemmet, där JD inte namnges men ändå tydligt utmålas som förövaren.

Mr Waldmans artikel handlar om att AH och hennes vänner kokat ihop dessa lögner om JD och att AH i själva verket inte alls är ett överlevande offer för sexuella övergrepp och misshandel i hemmet. AH är namngiven.

Jag tror och hoppas på att juryn kommer fram till sanningen, dvs att AH är en förövare som fysiskt och psykiskt misshandlat JD och vidare förtalat honom (hennes op-ed är falsk och skriven i syfte att förgöra JD).
Citera
2022-05-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Var dom märkena kommer ifrån är på inget sätt bevisat. Kan likväl vara en skojfajt med Whitney som renderade några märken. Systrarna verkar tajta.

Det vore logiskt om det orsakats av Whitney med tanke på deras ofta aggressiva bråk med varandra. Johnny vittnade om att han och Whitneys dåvarande kille brukade lämna huset och sätta sig någonstans när de insåg vart systrarnas bråk var på väg.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 22:11.
Citera
2022-05-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ser att ni diskuterar vad det är juryn ska bedöma, eftersom ingen var intresserad (ni var i vanlig ordning fullt upptagna med att älta "fangirls" och annat jävla boomer-trams🤦‍♀️) när jag stolpade upp det så lägger jag upp det här igen:

Tack för genomgången! Jag höll säkert på att fangirla när den publicerades först.

Nio timmar har nu förhandlingarna pågått konstaterar L&C. Jag vågar fan inte börja titta på något annat utifall juryns beslut kommer.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 22:28.
Citera
2022-05-31, 22:31
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Kommer det något avgörande ikäll tro?
Du får nog vänta åtminstone en vecka till.
Citera
2022-05-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Du får nog vänta åtminstone en vecka till.

Det är jädrigt svårbedömt. OJ Simpson-juryn tog mindre än fyra timmar på sig för att komma fram till sin friande dom för dubbelmördaren.
Citera
2022-05-31, 22:42
Medlem
okok1s avatar
Är det 23.00 juryn går hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in