2022-05-31, 15:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det stämmer bevisligen inte. Jag har hela tiden varit mycket tydlig med att det förmodligen rör sig om ett ömsesidigt destruktivt förhållande där Heard inte är helt oskyldig till vare sig våldsamheter eller att starta gräl.

Ömsesidigt, you say. Ok, låt oss se vad du skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson: I det här fallet har han också ett helt följe med enablers som gör det möjligt för honom att knarka och dricka kopiöst och ha vilda gräl med slagsmål och kapade fingrar och sönderslagna lägenheter utan att det får konsekvenser och där de städar upp efter honom och hjälper att dölja sådant som för vanliga människor hade resulterat i polisutredningar och besök av sociala myndighetsinstanser.

Dessa livvakter och doktorer och sjuksystrar och managers är riktigt obehagliga och skrupellösa människor uppenbarligen i avsaknad av moral. Visserligen kommer käket först och moralen sedan, men de har all möjlighet i världen att säga att - ”vet du Johnny, den här skiten ställer inte jag upp på, du måste möta verkligheten och ta konsekvenserna av dina handlingar som alla andra, jag slutar.”

Men tydligen ligger det i människans natur att vara överseende och krypa inför människor med makt och karisma. Det är därför de blir Depp-fangirls och joinar Team Depp trots att de är medvetna om hur illa han betett sig.

Amber Heard hade rätt när hon skrev om stödet för mäktiga män i sin op-ed i Washington Post.

Behöver jag verkligen säga nånting mer? Du är ett skämt. Vilken jävla clown du är.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-05-31 kl. 15:25.
Citera
2022-05-31, 15:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, stödet för Depp på nätet är en del av den här rättegången och dess följder. Folk som ansluter sig till ett ”team” som om det gällde att hålla på ett fotbollslag.

Jag antar att du är ok med Depp-fans för dem som anser sig hålla på Team Depp? Jag kallar dem för fangirls för att jag har svårt att se att en riktig vuxen man kan försvara Depp på det sättet som sker och helt bortse från hans eget ansvar i det här, ett sådant ansvar som vuxna män borde vara införstådda med. Det är också mycket känslomässigt med hat och förakt mot Heard och kärlek för Johnny på ett sätt som jag anser mer utmärkande för småflickor med en idol än vuxna kvinnor.

Det är inte stödet i sig för Depp jag då syftar på utan de hysteriska övertonerna som bland annat kommer till uttrycken i påhoppen på mig här och som speglar debatten i USA.
Försök inte snacka bort det; bara väx upp och sluta med löjliga påhopp
Citera
2022-05-31, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och då får väl vi här kalla dig för en Amber Turd-Soyboy? Skärp dig nu!

Det hade varit välförtjänat i såfall.

Såg du slutanförandena HusvagnsSvensson? Framförallt Camille Vasquez.
Hur förklarar du det du hör och ser där?
Citera
2022-05-31, 15:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, stödet för Depp på nätet är en del av den här rättegången och dess följder. Folk som ansluter sig till ett ”team” som om det gällde att hålla på ett fotbollslag.

Jag antar att du är ok med Depp-fans för dem som anser sig hålla på Team Depp? Jag kallar dem för fangirls för att jag har svårt att se att en riktig vuxen man kan försvara Depp på det sättet som sker och helt bortse från hans eget ansvar i det här, ett sådant ansvar som vuxna män borde vara införstådda med. Det är också mycket känslomässigt med hat och förakt mot Heard och kärlek för Johnny på ett sätt som jag anser mer utmärkande för småflickor med en idol än vuxna kvinnor.

Det är inte stödet i sig för Depp jag då syftar på utan de hysteriska övertonerna som bland annat kommer till uttrycken i påhoppen på mig här och som speglar debatten i USA.

The projection is strong with this one.
Citera
2022-05-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Men, det har ju kommit ut en del skelett ur garderoben som för evigt kommer påverka mångas syn på honom. T.ex. de brutala SMSen

Johnny var medveten om att det skulle offentliggöras material under rättegången som varken han eller någon annan är stolt över. Men han bedömde det viktigare att hela sanningen kom fram – bland annat för hans barns skull.

Johnny Depp är en människa med fel och brister men han är ingen kvinnomisshandlare, och det är den felaktiga stämpeln på honom som nu försvinner, iallafall hos dom som är mottagliga för sanningen, för det kommer alltid finnas de som väljer att blunda.

För mig är rättegången viktigast på denna punkt: Fördomarna om vem som kan vara ett renodlat offer och vem som kan vara en renodlad förövare raderas, och det är en mycket viktig lärdom för de som inte redan var medvetna om hur verkligheten kan se ut ibland.

Citat:
eller läkarnas berättelser om finger-historien etc

Här förstår jag inte vad du menar. Var det skämmigt för Johnny att Amber hade av fingertoppen på honom genom att krossa en vodkaflaska på den?

Eller syftar du på när han i förvirrat chocktillstånd efter angreppet började skriva med sitt eget fingerblod? Är det något att skämmas över med tanke på mardrömssituationen hon försatte honom i?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 15:44.
Citera
2022-05-31, 15:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Dr Curry har satt diagnosen.

Inte "några självutnämnde experter"

Med diagnosen satt, så kan vi alla bocka av kriterierna i DSM-5 om vi vill. Men det är alltså inte vi som har satt diagnosen. Det är en psykolog som har gjort det.
En som faktiskt har följt Goldwater-principen när hon gjorde det.

Ja, och det har jag heller inte anmärkt på. Men en annan och mer kvalificerad psykolog i form av Hughes har en motsatt åsikt och hävdar att Heard inte alls lider av detta. Sedan finns det proffs som ifrågasätter att borderline och histrionisk personlighet är korrekta diagnoser öht och att Curry då visar att hon inte riktigt har nödvändig koll.

Känner du till den pikanta detaljen att Depps juridiska team påstod att Curry skulle vittna om att Heard led av detta redan innan Curry faktiskt träffade Heard?
Citera
2022-05-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ja, och det har jag heller inte anmärkt på. Men en annan och mer kvalificerad psykolog i form av Hughes har en motsatt åsikt och hävdar att Heard inte alls lider av detta. Sedan finns det proffs som ifrågasätter att borderline och histrionisk personlighet är korrekta diagnoser öht och att Curry då visar att hon inte riktigt har nödvändig koll.

Du såg hennes vittnesmål? Maken till oprofessionell människa.

Hon fyllde ju inte ens i testerna korrekta. Trots att hon visste, att de skulle komma att granskas i efterhand. Istället hänvisar hon till en deposition på 80 sidor.... Uppenbarligen ville hon inte att någon skulle granska hennes fynd.

Sedan att hon struntade i att följa de uttryckliga instruktionerna för testerna hon gjorde, du har inget problem alls med det?

Vad grundar du det på att du tycker att hon är mer kvalificerad?

Citat:
Känner du till den pikanta detaljen att Depps juridiska team påstod att Curry skulle vittna om att Heard led av detta redan innan Curry faktiskt träffade Heard?

Och detta grundar du på vad då?
Senast redigerad av Finmanniska 2022-05-31 kl. 15:34.
Citera
2022-05-31, 15:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Försök inte snacka bort det; bara väx upp och sluta med löjliga påhopp

Jag snackar inte bort det; jag står för epitet och anser att det är relevant och träffande och viktigt för debatten att fortsätta med. Fangirlismen är en avgörande faktor för hur Deppförsvararna sprider myter och fördunklar sanningen om fallet. Man bör vara medveten om detta när man t ex påstår att ”alla” är på Depps sida och tror att talar sanning.
Citera
2022-05-31, 15:34
Medlem
Citat:
Jag snackar inte bort det; jag står för epitet och anser att det är relevant och träffande och viktigt för debatten att fortsätta med. Fangirlismen är en avgörande faktor för hur Deppförsvararna sprider myter och fördunklar sanningen om fallet. Man bör vara medveten om detta när man t ex påstår att ”alla” är på Depps sida och tror att talar sanning.

Verkar mer vara du som är en Fangirl... för AMber Heard. Väx upp nu, och sluta kalla folk för en massa saker. Eller så kommer vi att börja behandla dig likadant.
Citera
2022-05-31, 15:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Du såg hennes vittnesmål? Maken till oprofessionell människa.

Hon fyllde ju inte ens i testerna korrekta. Eller följde de uttryckliga manualerna för dem.

Vad grundar du det på att du tycker att hon är mer kvalificerad?

Hughes är mer kvalificerad yrkesmässigt och har mer erfarenhet. Det är fakta i frågan. Curry är inte Board certified vilket Hughes är. Hon administrerade givetvis testerna korrekt. Gör man inte det får man inte fortsätta i hennes yrkesroll.

Citat:
Och detta grundar du på vad då?

Det framkom under förhöret med Dr. Curry.
Citera
2022-05-31, 15:40
Medlem
Citat:
Hughes är mer kvalificerad yrkesmässigt och har mer erfarenhet. Det är fakta i frågan. Curry är inte Board certified vilket Hughes är. Hon administrerade givetvis testerna korrekt. Gör man inte det får man inte fortsätta i hennes yrkesroll.
De fick henne att läsa innantill från instruktionerna för testet, hon bröt uttryckligen mot instruktionerna.
Så nej, hon administrerade inte testerna korrekt.

Och att hon inte blivit av med sin legitimation, är inget argument emot detta. Det är jäkligt svårt att bli av med legitimationer, när man väl har fått dem.

Citat:
Det framkom under förhöret med Dr. Curry.

Advokaten för Amber Heard påstod det menar du.
Citera
2022-05-31, 15:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Återigen: I formell bemärkelse eller faktisk färdighet? Förutsatt att du förstår skillnaden, såklart.

Citat:

Det är inte direkt förvånande att Depps team misstänkte borderline. Det var det första jag tänkte efter att ha hört typ 1 min av inspelningar med henne

Man behöver typ bara läsa diagnoskriteriena i DSM för att inse att hon är bland de mest uppenbara fallen någonsin. Är himlen blå också? Är vatten blött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in