2022-05-30, 21:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Och Amber medgav i rätten att artikeln handlade om Johnny – hon försa sig vilket hon gjort flera gånger i detta rättsfall.
Så jävla dum i huvudet. Stackars stackars Elaine Bredehoft som försvarade henne. Hon ångrar sig nog.

Hoppas någon gör en polisanmälan på Ambers mened, det finns tillräckligt av den varan för att fylla en rättegång.
Citera
2022-05-30, 21:25
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Tycker det är hjärndött att hela världen är intresserade samtidigt, nån typ av masspsykos. Först klimatet, sedan hur dålig Trump är, sedan covid, efter det hur galen Putin är och nu Johnny Depp. Deprimerande att hela världen måste ha en gemensam fiende att samla sig emot.

Den här rättegången är inget nytt under solen. Cissi wallins rättegången borde ha varit betydligt mer intressant ur ett svenskt perspektiv då det är snarlikt det här fallet och berör oss i svedala, men men…
Uppenbarligen har din defaitism plockat det bästa ur dig, det är lite av ett mirakel att du fortfarande lever när allt verkar vara så hopplöst? Dead man walking. Synd att du inte ser något av hoppet vi andra gör.

Amber Heard har skitit på fler platser än i Johnny Depps säng, hon har även skitit feminismen (som gör dig så miserabel) i ansiktet.
Citera
2022-05-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag hade tidigare enbart sett stillbilder på Heard och tyckte att hon var/är fantastiskt vacker och förstod att Depp föll för henne en gång i tiden. Efter att ha sett youtube-clip från rättegången tycker jag inte det längre. Visst, hon är hårt pressad av advokaten, men allt det vackra var som bortblåst. Absolut ingen man skulle vilja ha att göra med i något sammanhang.
Detta sagt utan att ha tagit ställning i någon skuldfråga. Troligen är både Depp och Heard av samma skrot och korn, fast på olika sätt. Ingen av dem betyder något för mig överhuvudtaget, eller påverkar mitt liv på minsta vis.

Tyvärr så har hon gjort en del ingrepp, som har påverkat hennes utseende till det sämre. Bland annat så verkar det som om hon har implantat vid kindbenen.
Citera
2022-05-30, 21:47
Medlem
Ang. Beetlejuice 2,
https://youtu.be/ck4YFxBYdbc
Citera
2022-05-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hmm.., månne inte Heard försöker överklaga om hon blir fälld ?

(det räknar jag med iallafall)

Citera
2022-05-30, 21:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Your feelings betray you, som Dart Vader säger. Notera hur jag endast gjorde en liten observation som går lite på tvärs med Ambers påståenden, och genast går vår "objektive" Husvagnsfantast i full försvarsställning för Amber. Lustigt det där.

Full försvarsställning? Jag är ofta kritisk i olika våldtäktsfall hur man aldrig idag får ifrågasätta det förmodade brottsoffret. Men det innebär inte att jag anser att det faktum att offret dansar och ser glad ut på video är något som kan användas mot dem och för att ifrågasätta att de är offer och att de mår dåligt på insidan. Ditt problem här är att du är känslomässigt involverad med Johnny Depp på ett ytterst osunt vis och hatar Amber Heard som du aldrig träffat. Ditt problem generellt är att du inte tycks förmögen att skilja på generella resonemang och på enskilda fall. Att som du håna ett påstått offer för att hon dansar i en video är vedervärdigt beteende även om du skulle ha rätt i att Heard ljuger. Du tror dig på något sätt berättigad till detta hat och detta svineri på grund av din uppfattning. Det är du inte. Skärp dig och uppträd som en människa. Ja, jag är objektiv i förhållande till det här fallet och det är inte du.

Citat:
Det här är bara en av tusen små indikationer över vilka Amber och Whitney är. Inte mer än så.

Du använde det som ett argument för Heards skuld, vilket det inte är.

Citat:
Jag antar att det säger något om dina värderingar. Om någon hade gjort för mig vad Depp gjort för Whitney så kan du ge dig fan på att jag aldrig nånsin skulle göra nånting sådant bakom dennes rygg. Sen är jag ju å andra sidan inte heller en snyltgästande, drogtagande lowlife-lögnerska som inte har lojalitet till något annat än sin ännu vidrigare syster. Kan du på fullaste allvar inte se något problem med Whitneys agerande? Wow.

Wow indeed. Om Whitney Henriquez har sett spåren efter sin systers misshandlade ansikte och hört henne berätta om hur Depp behandlat henne skall hon givetvis berätta om detta oavsett om hon tidigare varit föremål för Depps generositet eller inte. Om du anser att det skall spela in hur Depp annars betett sig har du en förvriden moraluppfattning. Är något sant måste man vittna om det oavsett om personen ifråga annars är schysst eller en vän eller varit generös. Menar du inte detta är det väldigt svårt att förstå varför du drar upp det. Det enda som är intressant är om Henriquez säger sanningen eller inte.

Det finns inget som talar för att hon ljuger eller är knäpp. Men i din Depp-fangirl hittepåvärld är varenda vittne som känner Heard lika galen som hon eller ljuger för hennes skull och vartenda expertvittne på hennes sida skumt. Det är de enbart för att du känner så för att du känslomässigt vet att stackars Johnny är en så snäll helyllekille som bara mår lite dåligt och det är häxan Ambers fel. Några riktiga tecken på att dessa vittnen ljuger eller skäl för dem att ljuga finns inte.

Citat:
Som till exempel Amber Heards syster som bl.a. har erkänt till andra att det i själva verket var Amber som var förövaren? Och därefter ljugit om det under ed? Gäller det även sådana?

Depp-fangirl-hittepå. Det Henriquez vittnar om är att Depp misshandlat Heard. Det är vad som är intressant i det här fallet. Om man synar dessa påståenden handlar det givetvis inte om några konstatera fakta om lögner utan om självrättfärdigande tolkningar som man anser är sanningen därför att man vill anse det.

Det finns inga bevis för att Henriquez ljugit under ed och inga bevis för att hon sagt till andra att Heard är förövaren. Som alla vet har det hänt att Heard slagit till Depp. Det är ingen hemlighet.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-05-30 kl. 22:00.
Citera
2022-05-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Full försvarsställning? Jag är ofta kritisk i olika våldtäktsfall hur man aldrig idag får ifrågasätta det förmodade brottsoffret. Men det innebär inte att jag anser att det faktum att offret dansar och ser glad ut på video är något som kan användas mot dem och för att ifrågasätta att de är offer och att de mår dåligt på insidan. Ditt problem här är att du är känslomässigt involverad med Johnny Depp på ett ytterst osunt vis och hatar Amber Heard som du aldrig träffat. Ditt problem generellt är att du inte tycks förmögen att skilja på generella resonemang och på enskilda fall. Att som du håna ett påstått offer för att hon dansar i en video är vedervärdigt beteende även om du skulle ha rätt i att Heard ljuger. Du tror dig på något sätt berättigad till detta hat och detta svineri på grund av din uppfattning. Det är du inte. Skärp dig och uppträd som en människa. Ja, jag är objektiv i förhållande till det här fallet och det är inte du.

Du använde det som ett argument för Heards skuld, vilket det inte är.

Wow indeed. Om Whitney Henriquez har sett spåren efter sin systers misshandlade ansikte och hört henne berätta om hur Depp behandlat henne skall hon givetvis berätta om detta oavsett om hon tidigare varit föremål för Depps generositet eller inte. Om du anser att det skall spela in hur Depp annars betett sig har du en förvriden moraluppfattning. Är något sant måste man vittna om det oavsett om personen ifråga annars är schysst eller en vän eller varit generös. Menar du inte detta är det väldigt svårt att förstå varför du drar upp det. Det enda som är intressant är om Henriquez säger sanningen eller inte.

Det finns inget som talar för att hon ljuger eller är knäpp. Men i din Depp-fangirl hittepåvärld är varenda vittne som känner Heard lika galen som hon eller ljuger för hennes skull och vartenda expertvittne på hennes sida skumt. Det är de enbart för att du känner så för att du känslomässigt vet att stackars Johnny är en så snäll helyllekille som bara mår lite dåligt och det är häxan Ambers fel. Några riktiga tecken på att dessa vittnen ljuger eller skäl för dem att ljuga finns inte.

Depp-fangirl-hittepå. Det Henriquez vittnar om är att Depp misshandlat Heard. Det är vad som är intressant i det här fallet. Om man synar dessa påståenden handlar det givetvis inte om några konstatera fakta om lögner utan om självrättfärdigande tolkningar som man anser är sanningen därför att man vill anse det.

Det finns inga bevis för att Henriquez ljugit under ed och inga bevis för att hon sagt till andra att Heard är förövaren. Som alla vet har det hänt att Heard slagit till Depp. Det är ingen hemlighet.

Jo det finns en deposition från hennes förre chef, dit hon flydde för att gömma sig för Amber efter händelsen. Till henne har Whitney berättat en helt annan historia, men det är väl inget enligt dig..

Hon säger bland annat att hon försökt lugna ner sin syster och att Amber då nästan knuffat ner henne för en trappa. Och att hon var rädd att Amber skulle döda Depp dessutom.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-30 kl. 22:18.
Citera
2022-05-30, 22:13
Medlem
Det vore intressant att se hur mycket de som försvarar AH till 100% vet om ljudinspelningar och annat. De ifrågasätter Depps vittnen, att de jobbar för honom. Samtidigt är hennes vänner trovärdiga. Mer trovärdiga än de två poliser som inte såg några som helst skador på AH den 21/5 2016. Två poliser som sa att det inte alls fanns några skador i bostaden, så som Raquel och de andra hade beskrivit. Självklart är AH och hennes kompisar mer trovärdiga.

Troligtvis har de som försvarar AH till 100% inte en aning om att JD hade tröttnat på AH, och den 21/5 sa han till AH att han ville skiljas (finns SMS där AH bekräftar det). Nu gäller det att agera snabbt. AH ansöker om skilsmässa och besöksförbud. Enligt hennes advokat skulle hon och hennes vänner(som bodde gratis) blivit utslängda från JD takvåningar om hon inte ansökte om besöksförbud. Det ledde även till att hon började med utpressning, att hon ville ha tre takvåningar + en massa pengar (självklart ville hon ha flera takvåningar så att hennes kompisar kan bo kvar). AH hade vid den här tidpunkten en inkomst på runt 10 000 USD i månaden och utgifter på 40 000 USD.

Så låt oss se. Vilka vittnen är mest trovärdiga? De två poliser som är tränade för att se skador vid våld i nära relationer eller AH och hennes kompisar som är på väg att förlora allt? Inget mer lyxboende. Inga resor eller droger som JD bjöd på.
Citera
2022-05-30, 22:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Han gör ju inte det. Han kan inte förklara varför fotona är tagna exakt samtidigt och på samma plats eller varför bilderna är exakt likadana förutom ljussättningen.
Allt han har att säga om det är "I can see that". Just på dessa bilder har han inte tittat på embedded metadatan. Märkligt 🤔

Tvärtom säger Ackert att metadatan visar att bilden av den misshandlade Heard är autentisk, liksom de andra bilderna Neumeister tittat på och att inget tyder på att de är manipulerade . Neumeister påstod inte heller att de var det, märk väl.

Så att Heard skulle manipulerat några bilder är och förblir en grov spekulation. Varför bilderna har olika ljus-och färgsättning i ett senare skede svarar Ackert mycket riktigt inte på, och det vet inte vi heller. Men om man beskyller Heards sida för det så har man bevisbördan och ingen har visar detta. Det innebär ju som sagt oavsett inte att bilden är förfalskad på något sätt utan det är klart att den är autentisk.
Citera
2022-05-30, 22:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jo det finns en deposition från hennes förre chef, dit hon flydde för att gömma sig för Amber efter händelsen. Till henne har Whitney berättat en helt annan historia, men det är väl inget enligt dig..

Hon säger bland annat att hon försökt lugna ner sin syster och att Amber då nästan knuffat ner henne för en trappa.

Det vore bra om du och andra kunde belägga era svepande påståenden som detta. Om Heard har bråkat med sin syster och gjort ditten och datten är inte vad det handlar om här, utan om Depps misshandel av Heard som Henriquez vittnar om.

Du vill vad jag förstår göra gällande att Henriquez skulle ljuga om att Depp var våldsam vid trapphändelsen. Har du satt dig in i detta eller har du bara läst några rader från någon Depp-fangirl och direkt trott på detta?
Citera
2022-05-30, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det vore bra om du och andra kunde belägga era svepande påståenden som detta. Om Heard har bråkat med sin syster och gjort ditten och datten är inte vad det handlar om här, utan om Depps misshandel av Heard som Henriquez vittnar om.

Du vill vad jag förstår göra gällande att Henriquez skulle ljuga om att Depp var våldsam vid trapphändelsen. Har du satt dig in i detta eller har du bara läst några rader från någon Depp-fangirl och direkt trott på detta?
https://www.google.se/url?sa=t&sourc...Gx8iDYmQ_lKpqV

Hennes ord. Men du förstår ju såklart inte att det verkar handla om att de ljugit ihop hela berättelsen i efterhand för att göra amber till offret då det var tvärtom. Du är så jävla slemmig på nå sätt.

Det där är jennifer howell egna written statement efter UK trial.

Sen ditt användande av ordet fan girl, vilket efterblivet påhopp av en uppenbart faktaresistant simp.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-30 kl. 22:28.
Citera
2022-05-30, 22:26
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag hade tidigare enbart sett stillbilder... Troligen är både Depp och Heard av samma skrot och korn, fast på olika sätt. Ingen av dem betyder något för mig överhuvudtaget, eller påverkar mitt liv på minsta vis.
Nja, i så fall hade du inte bemödat dig att lägga ner sekunderna det tog att skriva inlägget. JD är fan en speciell skådespelare, Fear and loathing in Las vegas gjorde han bra, men det verkar som att hans bekantskap med HST påverkade honom åt det mer destruktiva och galna hållet, mer än vad det var innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in