Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Your feelings betray you, som Dart Vader säger. Notera hur jag endast gjorde en liten observation som går lite på tvärs med Ambers påståenden, och genast går vår "objektive" Husvagnsfantast i full försvarsställning för Amber. Lustigt det där.
Full försvarsställning? Jag är ofta kritisk i olika våldtäktsfall hur man aldrig idag får ifrågasätta det förmodade brottsoffret. Men det innebär inte att jag anser att det faktum att offret dansar och ser glad ut på video är något som kan användas mot dem och för att ifrågasätta att de är offer och att de mår dåligt på insidan. Ditt problem här är att du är känslomässigt involverad med Johnny Depp på ett ytterst osunt vis och hatar Amber Heard som du aldrig träffat. Ditt problem generellt är att du inte tycks förmögen att skilja på generella resonemang och på enskilda fall. Att som du håna ett påstått offer för att hon dansar i en video är vedervärdigt beteende även om du skulle ha rätt i att Heard ljuger. Du tror dig på något sätt berättigad till detta hat och detta svineri på grund av din uppfattning. Det är du inte. Skärp dig och uppträd som en människa. Ja, jag är objektiv i förhållande till det här fallet och det är inte du.
Citat:
Det här är bara en av tusen små indikationer över vilka Amber och Whitney är. Inte mer än så.
Du använde det som ett argument för Heards skuld, vilket det inte är.
Citat:
Jag antar att det säger något om dina värderingar. Om någon hade gjort för mig vad Depp gjort för Whitney så kan du ge dig fan på att jag aldrig nånsin skulle göra nånting sådant bakom dennes rygg. Sen är jag ju å andra sidan inte heller en snyltgästande, drogtagande lowlife-lögnerska som inte har lojalitet till något annat än sin ännu vidrigare syster. Kan du på fullaste allvar inte se något problem med Whitneys agerande? Wow.
Wow indeed. Om Whitney Henriquez har sett spåren efter sin systers misshandlade ansikte och hört henne berätta om hur Depp behandlat henne skall hon givetvis berätta om detta oavsett om hon tidigare varit föremål för Depps generositet eller inte. Om du anser att det skall spela in hur Depp annars betett sig har du en förvriden moraluppfattning. Är något sant måste man vittna om det oavsett om personen ifråga annars är schysst eller en vän eller varit generös. Menar du inte detta är det väldigt svårt att förstå varför du drar upp det. Det enda som är intressant är om Henriquez säger sanningen eller inte.
Det finns inget som talar för att hon ljuger eller är knäpp. Men i din Depp-fangirl hittepåvärld är varenda vittne som känner Heard lika galen som hon eller ljuger för hennes skull och vartenda expertvittne på hennes sida skumt. Det är de enbart för att du känner så för att du känslomässigt vet att stackars Johnny är en så snäll helyllekille som bara mår lite dåligt och det är häxan Ambers fel. Några riktiga tecken på att dessa vittnen ljuger eller skäl för dem att ljuga finns inte.
Citat:
Som till exempel Amber Heards syster som bl.a. har erkänt till andra att det i själva verket var Amber som var förövaren? Och därefter ljugit om det under ed? Gäller det även sådana?
Depp-fangirl-hittepå. Det Henriquez vittnar om är att Depp misshandlat Heard. Det är vad som är intressant i det här fallet. Om man synar dessa påståenden handlar det givetvis inte om några konstatera fakta om lögner utan om självrättfärdigande tolkningar som man anser är sanningen därför att man vill anse det.
Det finns inga bevis för att Henriquez ljugit under ed och inga bevis för att hon sagt till andra att Heard är förövaren. Som alla vet har det hänt att Heard slagit till Depp. Det är ingen hemlighet.