Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Full försvarsställning?
Japp. Din reaktion var inte befogad av en liten detalj. Den avslöjade din bias. Inte för att den var en väl bevarad hemlighet, men ändå.
Citat:
Ditt problem här är att du är känslomässigt involverad med Johnny Depp på ett ytterst osunt vis
Återigen kan du göra psykologiska bedömningar av mig baserat på några rader text men anser att man inte kan avgöra om Amber är galen eller inte trots en hel rättegång, vittnesmål och inspelningar. Du börjar verkligen bli ett skämt
Citat:
och hatar Amber Heard som du aldrig träffat.
Jag hatar alla människor som t ex ljuger om våldtäkter, det har inte med henne personligen att göra. Jag tycker det är en vidrig sak att göra och jag tycker inte om människor som gör vidriga saker.
Citat:
Att som du håna ett påstått offer för att hon dansar i en video är vedervärdigt beteende även om du skulle ha rätt i att Heard ljuger.
Ööööh...nej? Om hon ljuger, på sätt som jag menar framgått tydligt, är hon självklart värd hån. För att inte tala om fängelsestraff.
Citat:
Du tror dig på något sätt berättigad till detta hat och detta svineri på grund av din uppfattning. Det är du inte.
Haha så jag får inte tycka illa om människor jag menar begår onda handlingar? Är du på riktigt?
Tror du liksom att det är ett giltigt argument för att du använder lite värdeladdade ord? Eller vad håller du på med? Vilket jävla skämt.
Citat:
Skärp dig och uppträd som en människa.
Ja, för avsky är ju inte en mänsklig känsla, eller?
Citat:
Ja, jag är objektiv i förhållande till det här fallet och det är inte du.
Negro, please.
Min ovilja att okritiskt tro på Amber och hennes vittnen är nästan uteslutande baserat på hennes uppträdande och lögner i rättssalen och beteende i inspelningar samt hennes personlighetsstörningar.
I geneskap av att vara motpart till detta Team Amber får ju sedan Team Depp av naturliga skäl en extra skjuts i trovärdigheten. Och jag har inte heller kunnat beslå dem med motsvarande lögner.
Det är så trovärdighet fungerar.
Citat:
Du använde det som ett argument för Heards skuld, vilket det inte är.
Nope, jag använde det som ännu en indikation på att hennes PTSD-diagnos inte stämmer. Och som du säkert håller med om så innebär inte en fejkad PTSD-diagnos automatiskt skuld, även om det blir en indikation i den riktningen. Hänger du med?
Citat:
Wow indeed. Om Whitney Henriquez har sett spåren efter sin systers misshandlade ansikte och hört henne berätta om hur Depp behandlat henne skall hon givetvis berätta om detta oavsett om hon tidigare varit föremål för Depps generositet eller inte. Om du anser att det skall spela in hur Depp annars betett sig har du en förvriden moraluppfattning. Är något sant måste man vittna om det oavsett om personen ifråga annars är schysst eller en vän eller varit generös.
Vad pratar du om? Jag skrev uttryckligen inte om vittnesmål om misshandel utan om att spela in hånande videos i hans bil där man firar att man fått 7 miljoner dollar från honom, trots att han försörjt snyltgästen i flera år.
Citat:
Menar du inte detta är det väldigt svårt att förstå varför du drar upp det.
Det har framgått väldigt tydligt att du har svårt att förstå.
Citat:
Det finns inget som talar för att hon ljuger eller är knäpp. Men i din Depp-fangirl hittepåvärld är varenda vittne som känner Heard lika galen som hon eller ljuger för hennes skull
OJ! Ett absolut påstående igen från husvagnen? Så att Whitneys bästa vän vittnar om att Whitney sagt till henne:
- att det är Amber som är förövaren mot Johnny
- Amber som nästan knuffade ner Whitney från trappen
- att Whitney flyttade ut pga Amber
- att Amber gett sig på även Whitney
- att Amber kastat vin på Whitney
- att Amber har kapat av hans "fucking finger"
Är alltså INGENTING i din värld?
Citat:
och vartenda expertvittne på hennes sida skumt.
Ordet skumt har jag nog aldrig använt, det luktar lite projicering igen. Men jag kan gå igenom dem jag har en åsikt om:
Dr Hughes hade allvarliga metodfel och hennes spenderade tid med Amber var grovt olämplig då den riskerade (och eventuellt orsakade) bias. Gav ett ganska inkompetent intryck. Har aldrig sett ett expertvittne bli så mosad av motståndarsidans dito. Det enda jag sett som slår det här är Juan Martinez korsförhör med Richard Samuels, Alyce LaViolette och Robert Geffner.
Läkaren som vittnade om handskadan var ganska intetsägande. Sa i princip att han inte trodde på glasflaskan men kunde vid korsförhör inte utesluta något objekt som orsak. Så det skulle jag inte kalla skumt. Lite lagom vinklat som ett expertvittne brukar vara, utan att ljuga skjortan av sig. En ok insats under förutsättningarna.
Fotoexperten kan jag kalla skum om du vill, han var hal som en jävla ål.
Dr Spiegel var väl mest ett stort skämt. Finns inte så mycket mer att säga om honom. Meme-material.
Resten har jag inte sett mycket av och har inte lämnat nån åsikt kring såvitt jag kommer ihåg.
Citat:
Det är de enbart för att du känner så för att du känslomässigt vet att stackars Johnny är en så snäll helyllekille som bara mår lite dåligt och det är häxan Ambers fel. Några riktiga tecken på att dessa vittnen ljuger eller skäl för dem att ljuga finns inte.
Projicering. Jag har flera gånger förklarat för dig vad känner kring Johnny Depp som person. Nu har det ju ifs framkommit indikationer på bristande läsförståelse så jag håller öppet för att du helt enkelt inte kunnat ta till informationen.
Citat:
Depp-fangirl-hittepå. Det Henriquez vittnar om är att Depp misshandlat Heard. Det är vad som är intressant i det här fallet.
Så hennes uttalanden till Jennifer Howell om motsatsen är alltså inte relevanta?
Du kan förresten sluta skriva "Depp-fangirl". Det biter liksom inte på mig. Får mig mest att skaka lite på huvudet över hur sorgligt det är att du liksom tror att du får till det eller tror att du retar upp mig när du skriver så.
Citat:
Om man synar dessa påståenden handlar det givetvis inte om några konstatera fakta om lögner utan om självrättfärdigande tolkningar som man anser är sanningen därför att man vill anse det.
Innehållet i brevet går knappast att misstolka, det står klart och tydligt (och påstår du att jag gjort det så tycker jag du ska berätta exakt hur, med hänvisning till relevant del av brevtexten). Så då återstår egentligen att Jennifer Howell ljuger fastän de var bästa vänner när hon lämnade sitt vittnesmål. Eller ljög Whitney för Jennifer Howell om alltihop och isf av vilken anledning? Pick one.
Citat:
Det finns inga bevis för att Henriquez ljugit under ed och inga bevis för att hon sagt till andra att Heard är förövaren.
Nu försöker du glida med orden till något absolut igen (proof vs evidence) och rikta det mot mig. Jag har aldrig talat om absoluta bevis. Det finns däremot väldigt starka belägg för att hon gjort det. Det går sannolikt inte att bevisa tillräckligt i en eventuell förtalsrättegång, med tanke på vilka beviskrav staten har i ett sånt läge. Men det räcker definitivt för att jag ska vara av åsikten att hon gjort det. Det finns liksom ingen som helst rimlig anledning för Jennifer Howell att ljuga om det här, om sin bästa vän. Och det finns ingen rimlig anledning för Whitney att ljuga om det för Jennifer Howell.
Utöver detta har vi såklart också Whitneys släktskap med Amber, vilket såklart ställer frågor kring hennes ärlighet i sig.
Citat:
Som alla vet har det hänt att Heard slagit till Depp. Det är ingen hemlighet.
Vill du ha en kaka för att du erkänner ett obestridligt faktum, eller vadå?