2022-05-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tisdag morgon kl 9 Virginia-tid kommer juryn in för att utdela verdict.
Spännande! Kommer sitta bänkad.
Citera
2022-05-26, 18:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Var det någon som såg hur Whitney såg ut när Turd blev bombarderad? Jag missade det totalt.
Citera
2022-05-26, 18:16
Medlem
Citat:
Var det någon som såg hur Whitney såg ut när Turd blev bombarderad? Jag missade det totalt.
Sammanbiten.
Citera
2022-05-26, 18:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Gick inte riktigt att se under cross (hon var inte inzoomad). Hon var i bild tidigare mellan vittnen och hon såg konstig ut. Kan inte riktigt sätta fingret på henne. Är det skam hon utstrålar? Oro? Avsky?
Citera
2022-05-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag kan säga så här: Jag skulle behöva höra oberoende vittnen styrka hennes barndomsförhållanden för att jag ska tro på dem, med tanke på tidigare. BPD-Jodi Arias ljög t ex friskt om sin "traumatiska" barndom, men inga som kände henne som barn kunde styrka den. Tvärtom beskrev dem den som normal. Och hon var bindgalen.

Borderline behöver inte nödvändigtvis innehålla barndomstrauman för att utvecklas eftersom en medfödd disposition för borderline i sig gör att en "normal" barndom kan upplevas som traumatisk för barnet (eftersom BPD-barnet har en tendens att reagera extremt emotionellt över saker som ett normalt barn kanske inte ens noterar). Men om den skulle innehålla barndomstrauman i en mer objektiv bemärkelse så är det nog, som du säger, sannolikt att borderlinen blir allvarligare.

Så sammanfattningsvis så skulle jag tro att antingen hade en traumatisk barndom med medelstark disposition eller ganska normal barndom och en sjuhelvetes disposition.

Det kan ha varit så hon fångade Depp. Han har ju eget traumatiskt lidande, så han kan kände den här unga kvinna har det så svårt, jag som har fott om pengar kan ta hand om henne och hjälpa henne. Och hon har fortsatt med att ha problem. Men allt sånt kommer till en punkt när det går slentrian i det. Och "offret" måste då öka.

Och när offret har ökat mer och mer krav på den andra så kan denne känna att nu blir det lite mycket.Inget blir ju bättre ju trots att jag hjälper mer och mer. Så den tröttnar lite och drar sig tillbaka för att barndomstraumamänniskan ska kunna stå på egna ben.

Då vänder sig offret sig emot den som har hjälpt och stöttat på alla sätt. Det är som de börjar hata den personen för att den inte kan visa nog mycket kärlek hur den än gör.

Och där har vi Amber tycker jag i alla fall.
Citera
2022-05-26, 18:20
Medlem
Felpost.
Citera
2022-05-26, 18:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
En ärlig fråga till alla som tror på Amber. Tycker ni att det är normalt tecken för ett äkta offer att motståndarsidan kan rabbla upp typ 10 konstaterade lögner i sista korsförhöret? Och att allt hon kan göra är att kalla alla andra för lögnare?
Citera
2022-05-26, 18:21
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ojojoj. Hahahah!!!

Vad glad hon såg ut dagen efter när hon inte visste att någon tog en bild.

Bra sammanfattning om TMZ-debaclet. Klippet när paparazzis tar foton på en "misshandlad" Amber, som spelar att hon är på väg att ramla ihop vilket ögonblick som helst, är episkt med tanke på den glädjerusiga bilden dagen efter.
https://www.youtube.com/watch?v=rVFDkDmz0Y0

Mycket bra att det här kom upp i slutet. Nu återstår juryns arbete. Jag tror inte Amber har vunnit något på att vara kontaktsökande gentemot juryn, tvärtom.
Citera
2022-05-26, 18:22
Medlem
Citat:
Tisdag morgon kl 9 Virginia-tid kommer juryn in för att utdela verdict.

Slutpläderingar då. Juryn kan ta dagar på sig att komma fram till något. Ju mer osämja kring saken desto längre tar det.
Citera
2022-05-26, 18:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Jo. En gång, typ.

Hon såg arg ut.

Ok! Då är det samma look som innan, tror jag. Undrar vart ilskan är främst riktad. Sig själv, Amber eller Johnny?
Citera
2022-05-26, 18:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Det kan ha varit så hon fångade Depp. Han har ju eget traumatiskt lidande, så han kan kände den här unga kvinna har det så svårt, jag som har fott om pengar kan ta hand om henne och hjälpa henne. Och hon har fortsatt med att ha problem. Men allt sånt kommer till en punkt när det går slentrian i det. Och "offret" måste då öka.

Och när offret har ökat mer och mer krav på den andra så kan denne känna att nu blir det lite mycket.Inget blir ju bättre ju trots att jag hjälper mer och mer. Så den tröttnar lite och drar sig tillbaka för att barndomstraumamänniskan ska kunna stå på egna ben.

Då vänder sig offret sig emot den som har hjälpt och stöttat på alla sätt. Det är som de börjar hata den personen för att den inte kan visa nog mycket kärlek hur den än gör.

Och där har vi Amber tycker jag i alla fall.

Intressant!
Citera
2022-05-26, 18:23
Medlem
Nottakens avatar
Citat:

Är det inte hon som sitter där precis bakom Camille? Så såg hon ut i så fall:
https://i.imgur.com/BpUa6kY.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in