2022-05-27, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Amen. Jag tror snarare BPD. Jag är ingen psykolog dock. Hon skrattade elakt när Johnny sa hur han blivit av med fingret. Känns inte som någon med PTSD. Jag känner en med RIKTIG PTSD, det påverkar allt i vardagen.

Det är inte jag heller, psykolog alltså, men det verkar vara ett gemensamt intresse för oss? Och andra i tråden.

Ja det påverkar allt som har med konfrontation med andra människor att göra. Man är ett så kallat nervvrak inombords med panik svettningar skakningar och skit.
Citera
2022-05-27, 11:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det är inte jag heller, psykolog alltså, men det verkar vara ett gemensamt intresse för oss? Och andra i tråden.

Ja det påverkar allt som har med konfrontation med andra människor att göra. Man är ett så kallat nervvrak inombords med panik svettningar skakningar och skit.
EXAKT så ja. Man skulle aldrig sitta helt iskall och käbbla med advokaterna.
Citera
2022-05-27, 11:11
Medlem
Citat:
... Du behöver inte besvara mig. Fr o m nu ignorerar jag dig totalt. Du har bevisat med råge att du inte besitter de intellektuella färdigheterna som krävs för att kunna ta in, dissekera, sovra, diskutera verkliga, reella, icke-fiktiva skeenden kring rättegången. Sorry, men du har illegitimerat dig själv.

Ja men vad bra att du lever i rättegången och är så himla insatt i allt vad gäller Amber Heard och Johnny Depp. Märkligt bara att Johnny Depp gång på gång förlorar alla rättegångar och inte verkar kunna ta sig vidare i livet.
Citera
2022-05-27, 11:17
Medlem
Citat:
EXAKT så ja. Man skulle aldrig sitta helt iskall och käbbla med advokaterna.

Vad beträffar Ambers skådespel; det känns som att hela Team Turd är med på att AH ska spela offer, att hennes advokater uppmanar till detta gråt-beteende.

AH från igår:
Amber Heard Testifies in Her Rebuttal Case
https://youtu.be/FfnXPXVPKJk?t=95
Citera
2022-05-27, 11:21
Medlem
Utgången i den här rättegången är väl inte speciellt viktig för Depp. För Heard så är den livsviktig, hennes karriär är mer eller mindre förstörd och en personlig konkurs är överhängande.

För Depp så har den här rättegången mer eller mindre handlat om att återställa sin image, vilket man sannerligen har lyckats med ganska så bra. Jag säger inte att Depp inte har orsakat något blåmärke på Heard, det är dock uppenbart att deras relation var enormt stökig och att Heard har varit grundpelaren för den destruktiva relationen.

Hela världen har bevittnat vilken instabil människa Heard faktiskt är.
Senast redigerad av karlenn 2022-05-27 kl. 11:25.
Citera
2022-05-27, 11:22
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
det hela borde kunna ha lösts mycket snyggare.
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
No shit Sherlock. Ta gärna ett snack med Amber om det.
Citat:
Hon lyckades väl klämma ut typ 10 miljoner USD av Depp efter en uppslitande rättegång, Vanessa Paradis tog väl 70 miljoner USD.

Är det alltså din ståndpunkt att utpressning är något som borde accepteras av samhället?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-27 kl. 11:25.
Citera
2022-05-27, 11:29
Medlem
Nottakens avatar
Citat:
Märkligt bara att Johnny Depp gång på gång förlorar alla rättegångar och inte verkar kunna ta sig vidare i livet.

Menar du den där enda andra rättegången som var i Storbritannien? Är det den som enligt dig är "alla" rättegångar han förlorar "gång på gång"? Och att han förlorade den är väl förresten inte mer märkligt än att män i vårdnadsmål i Sverige förlorar i 90% av fallen. Detta gäller svenska män dock, i fall där mannen är utlandsfödd och kvinnan svenska så stiger den siffran till 100%. En svensk man i Sverige har alltså 10% chans att vinna ett vårdnadsmål, medan en utländsk man i Sverige har 0% chans att vinna en sådant mål mot en svenska. Jag UNDRAR vad det kan bero på. Det är ju så himla märkligt... Nästan som om oddsen var emot män av någon anledning...
Citera
2022-05-27, 11:35
Medlem
Lova33s avatar
Så har vi kommit fram till dagen för "closing" i denna rättegång och jag funderar utifrån juryperspektivet:

Under rättegången har de fått ta del av

*röstinspelningar från JD och AH
*expertvittnen båda sidor
*andra vittnen båda sidor
*JD i vittnesbåset
*AH i vittnesbåset

De har även fått veta hos vem omvärldens sympatier ligger genom AH:s expertvittnen om hashtags som #amberheardisanabuser och #justiceforjohnnydepp. AH själv vittnade om att sociala medier gör narr av hennes vittnesmål och att hon blir dödshotad varje dag.

Själva stämningen från JD:s sida handlar om att AH skrivit en op-ed om JD där hon anklagar honom för fysisk misshandel och våldtäkt. AH har nekat till anklagelsen om att den handlar om honom, hon namngav ju ingen.
Dock så råkade AH erkänna, under gårdagens korsförhör där advokaten tryckte på AH:s narcissistiska knappar, att det hela faktiskt handlade om JD.

Det ska bli mycket intressant att ta del av slutpläderingarna idag.
AH:s advokat uteslöt det sexuella våldet igår när han frågade ut AH i vittnesbåset, det är liksom inget man bara glömmer utan det var högst medvetet. AH har ju vittnat om att hon skrev op-ed:en som en del i metoo-kampanjen (metoo handlar om just sexuella övergrepp) så detta ser inte alls bra ut för henne.

Jag lutar faktiskt åt att JD kommer vinna detta case då AH nu erkänt att op-ed:en handlar om honom och att hennes advokat lämnade det sexuella våldet utanför igår.
Tror inte det är till AH:s fördel att hon påstått att exakt alla vittnen ljuger samtidigt som det lagts fram bevis på att hon själv ljugit under rättegången.
Tror faktiskt att juryn kommer besluta sig ganska snabb i detta fall.
Citera
2022-05-27, 11:38
Medlem
Nottakens avatar
Tyvärr tror jag att det kan bli vilket som. Det är den världen vi lever i. Men om juryn faktiskt dömer till Depps fördel så finns det hopp kvar för mänskligheten trots allt.
Citera
2022-05-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Är det alltså din ståndpunkt att utpressning är något som borde accepteras av samhället?

Utpressning? Handlar väl snarare om kompensation för sveda och värk. Gifta personer brukar också få materiell kompensation.
Citera
2022-05-27, 11:54
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Utpressning? Handlar väl snarare om kompensation för sveda och värk. Gifta personer brukar också få materiell kompensation.

Sveda och värk pga vad? (Alltså gällande Amber)
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-27 kl. 11:59.
Citera
2022-05-27, 12:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Han har haft en massa andra affärer och förhållanden och jagar ständigt yngre snygga tjejer.

Återigen: Är 14 år plus två barn alltså inte att betrakta som ett långt, tryggt förhållande? Var drar du gränsen?

Citat:
Hade han gett Amber en bra skilsmässodeal så hade det inte behövt bli någon offentlig rättegång.

1. Av vittnesmål framgick att Amber hela tiden ville har mer och mer från skilsmässan. Hon dubblade typ beloppet varenda gång.

2. Amber ljög alltså under ed när hon sa att hon inte ville ha nånting från Johnny vid skilsmässan? Tack för erkännandet.

Citat:
Det är ju som om han är helt besatt av henne, uppenbarligen hans missbrukarproblem som spelar in och gör honom orationell [sic].

Baserat på vad? Specifics, please.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in