2022-05-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Som jag förstått det är det closing arguments imorgon och det har här snackats om dom på tisdag, om juryn hunnit enas.

Jaha ok, oj så jävla snabbt. När drar dom igång imorgon då? 9am?
Citera
2022-05-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Ja så verkar det vara, alltså kl 15 i Sverige.
Citera
2022-05-26, 19:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Idag var sista tv-sända Trial day, vi får se vad som visas på tisdag. Man visar inte juryn och deras arbete.
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Som jag förstått det är det closing arguments imorgon och det har här snackats om dom på tisdag, om juryn hunnit enas.
Jaha blir det mer? Det missade jag.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-05-26 kl. 19:27.
Citera
2022-05-26, 19:26
Medlem
Det finns faktiskt folk kvar på åhörarplats just nu. Jag tror att de som jag varvar ner med bevisföremål-snacket mellan advokaterna och domaren.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-26 kl. 19:30.
Citera
2022-05-26, 19:32
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiplomaticRealm
Finns flera olika källor men som ändå blivit motbevisade av andra källor. Psykopater är uteslutande män, men finns ett fåtal kvinnor. Om man nu ska använda wikipedia som "källa"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Och nej, BPD är INTE en form av psykopati, (som förövrigt användes som "slaskdiagnos" förr i tiden när man va osäker på vad patienten hade för problematik,störning.) När man har BPD kan man ha allt ifrån för mycket empati, mer än andra alltså, till att ha mindre empati, så väldigt individuellt, även mellan könen skiljer det sig.
I princip nästan varje kommentar har du kommit med grova personliga påhopp på andra skribenter här som inte delar din åsikt. Säger en hel del..
Så du kan också sluta citera mina kommenterar med OT. Då detta ej är avgörande för vad Amber har, eller inte har för diagnos. Ej heller Depp. Har inte tagit parti för Amber heller.

Citat:
Ett begränsat fåtal (upptäckta eller diagnosticerade) personer med psykopati är kvinnor. I stora drag liknar kvinnors psykopati mäns, men det finns könsskillnader.[23] Kvinnors psykopati kännetecknas vanligen av impulsiv antisocial samt histrionisk eller narcissistisk personlighetstyp.[24] Det kan också finnas samband med borderline personlighetsstörning, trauma och posttraumatiskt stressyndrom.[25] Det råder emellertid inte fullständig enighet omkring frågan huruvida denna så kallade kvinnliga psykopati är en variant av den manliga eller om det är ett fullständigt från detta åtskilt syndrom, samt om den rådande uppfattningen om mäns dominans inom personlighetstypen egentligen vore ett utslag av en könsbias när det gäller att iakttaga kvinnors störningar. Personlighetsdrag som impulsivitet, våldsamhet, manipulation och så vidare kan möjligen uttryckas olika av könen.[24]

Liksom manliga psykopater (enligt Hares definition) avviker kvinnliga psykopaters startle-reflex, vilket för kvinnor i synnerhet gäller fall av negativa känslomässiga bilder av offer, vilket återspeglar kvinnornas medmänskliga okänslighet och avsaknad av medlidande.[26] Det finns flera studier som belagt att kvinnliga psykopater lider av värre alexitymi än manliga psykopater.[24]

Ovan är ett utdrag jag citerade från din länk.

Det jag skrev till dig är sanningen.
Man får heller inte diagnosen psykopat eller sociopat.

BPD och histrionisk personlighetsstörning är uteslutande mest förekommande hos kvinnor. Amber fick dessa diagnoser uttalande men det var ett blygsamt konstaterande. Hon är en grövre narcissist om inte värre och det håller många med om.

Dessa tillhör en klass som kallas för kluster B:
Borderline, histrionisk, narcissistisk och antisocial personlighetsstörning. Det är liksom de allvarligaste störningarna (som omgivningen drabbas mest av). Det är psykopati.

Om fler män är psykopater hör inte hit men kunskapen har kommit ikapp. Psykopater, precis som våld i hemmet är inte ett kön. Deal with it.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-26 kl. 19:35.
Citera
2022-05-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Exakt.

Det svåra är att det är närmast omöjligt att nå fram till en person som henne. Hennes enda hopp som jag ser det är att komma till verklig självinsikt och arbeta därifrån. Och det hoppet är minimalt eftersom just självinsikt är det sista någon med hennes psyke har.

Ja, helt överens. Och advokaterna har inga skrupler heller. Systern är förmodligen traumatiserad och en möjliggörare. Inga sanna vänner verkar finnas i omgivningen. Sorgligt och beklagligt att det drabbar andra människor men kanske tur att det är JD som har stor support trots allt och ekonomin.
Citera
2022-05-26, 19:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Hockney
Ja, helt överens. Och advokaterna har inga skrupler heller. Systern är förmodligen traumatiserad och en möjliggörare. Inga sanna vänner verkar finnas i omgivningen. Sorgligt och beklagligt att det drabbar andra människor men kanske tur att det är JD som har stor support trots allt och ekonomin.

Hennes syster såg inte ut att må bra idag. Det jag kunde se var starkt lidande.
Hon vill inte vara där och hon sympatiserar mer med Johnny Depp. En av de självklara anledningarna är att hon känner Amber och förmodligen haft en tuff uppväxt med henne. Uppenbart att systern är rädd för henne.
Citera
2022-05-26, 19:41
Medlem
Citat:

Johnny Depp är en barriärbrytare i den offentliga diskussionen om vem som kan vara ett offer och vem som kan vara förövare. De som jag betraktar som riktiga feminister har förstått att det måste finnas en könsneutral syn på ämnet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-26 kl. 19:45.
Citera
2022-05-26, 19:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inga sanna vänner verkar finnas i omgivningen.

Så är det. Men man kan inte direkt klandra de vänner som lämnat skutan. En sann vän berättar sanningen och jag tror vi så här dags har en ganska bra bild av hur Amber behandlar de som berättar den hårda sanningen för henne.
Citera
2022-05-26, 19:57
Medlem
Depp har vunnit "the court of public opinion", med andra ord det som räknas. I de flestas ögon är han rentvådd och den skara människor som inte förstår och ser Amber Heard för vad hon är, är sannolikt så nedgången mentalt och sådan minoritet att det inte spelar någon roll.

Trots att media gång på gång försökt med karaktärsmord, så kom sanningen ändå fram till slut. Tur att Johnny Depp är karismatisk, annars hade det varit över sedan länge.

Vi får hoppas han nu vinner, och får satt sitt ex i personlig konkurs, utan vänner, respekt eller karriär. Det känns som en poetisk rättvisa i detta fall.
Citera
2022-05-26, 20:06
Medlem
Ingen annan som tycker att Camille är en väldigt emotionell individ? Man hör ilskan i hennes röst, och det påverkar verkligen hennes uttal till det sämre.
Citera
2022-05-26, 20:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ovan är ett utdrag jag citerade från din länk.

Det jag skrev till dig är sanningen.
Man får heller inte diagnosen psykopat eller sociopat.

BPD och histrionisk personlighetsstörning är uteslutande mest förekommande hos kvinnor. Amber fick dessa diagnoser uttalande men det var ett blygsamt konstaterande. Hon är en grövre narcissist om inte värre och det håller många med om.

Dessa tillhör en klass som kallas för kluster B:
Borderline, histrionisk, narcissistisk och antisocial personlighetsstörning. Det är liksom de allvarligaste störningarna (som omgivningen drabbas mest av). Det är psykopati.

Om fler män är psykopater hör inte hit men kunskapen har kommit ikapp. Psykopater, precis som våld i hemmet är inte ett kön. Deal with it.

Japp, AH är ett skolboksexempel på en kvinnlig psykopat.
När dessa exemplar väl blir diagnostiserade med histrionisk personlighetsstörning sker det i princip alltid under tvång (oftast i samband med brottsutredningar) eftersom de aldrig i livet skulle låta sig bli utredda frivilligt. Bristande/obefintlig självinsikt ligger liksom i störningens natur.

Otroligt obehagligt att bevittna AH:s sanna natur i full blom, även om det sved att se hennes försök till låtsaskänslor i början av rättegången var det faktiskt att föredra framför detta. Stackars alla de människor (psykopater undantaget) som tvingas vara i hennes omedelbara närhet, mina tankar går till dem.

Hoppas att JD vinner och att han vidare endast begär 7 miljoner dollar som han sedan skänker till de välgörenhetsorganisationer som AH ljög om att hon donerat till, såklart i AH:s namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in