2022-05-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Systern sade att både hon och Johnny blivit slagen av Amber. 🥂
Hon kommer behöva byta identitet efter rättegången.

Det tror jag säkert.
De är rädda för att Amber ska förlora!

I början trodde systrarna att de fått jackpot, liv i lyx. Men sen blev hon psykopat och det blev separation, Amber nämnde att enligt lagarna i California skulle gett mer egentligen. Nu är det i systrarnas mål all få behålla sina pengar och nästa mål är dessa $100mille från Depp.
Han har slagit henne 1 gång tror jag. Hon har slagit honom 1000 gånger.
En gång och en jurymedlem räcker för att han ska förlora.
Citera
2022-05-18, 23:10
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Amber ville "make immense" med detta vittne. Har Amber slagit honom också?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag pallar inte att se mer videoförhör. Någon annan som vet vad Joshua menade med det ovan?

Nu lunchpaus. Det kändes som de bröt Joshua mitt i så det lär väl fortsätta sedan.

Det stavas "make amends" och betyder på tolv stegs-språk att be om ursäkt för vad man utsatt någon för.
Citera
2022-05-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Det stavas "make amends" och betyder på tolv stegs-språk att be om ursäkt för vad man utsatt någon för.

Ja precis men frågan syftade på vad det var hon ville be om ursäkt för. Jag var dock otydlig och förstår förvirringen. Var det alltså ett tolvstegs-besök i Ambers fall?

Nu är de klara för idag. Det har varit en plågsamt tråkig dag och det beror på att Amber inte har något att komma med.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-18 kl. 23:20.
Citera
2022-05-18, 23:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men det bevisar ju inte att Depp därför är en kvinnomisshandlare. Det är redan känt i den här rättegången att Heard flera gånger slagit Depp i ansiktet, hon har erkänt det själv, och vi hörde även hur hon med maximal kraft drämde en toalettdörr i pannan på Depp.

Det är inte olagligt att ta i med hårdhandskarna för att brotta ner eller hålla fast någon för att stoppa en pågående grov misshandel, även om det orsakar ett blåmärke på en arm.

Nej, men Depp påstår vad jag förstår inte att han åsamkat Heard skador i självförsvar. Så då faller idén på det. Talar vi om rättegången för förtal skulle grunden för stämningen säkert falla bort om Depp medgav något sådant. Det blir då en fråga om tolkning av vad våldet innebär och att Heard medvetet skulle ljuga om att ha blivit utsatt for våld går inte ihop med att hon faktiskt blivit utsatt för våld, men att det är tolkning i vilken mån det är försvar från Depps sida.

Jag har nu lyssnat på vittnena Melanie Inglessis, Heards sminkös och Kristina Sexton, hennes skådespeleri-instruktör och deras uppgifter om Depps agerande är rätt samstämmiga och beskriver Depps tunga missbruk som blir värre under äktenskapets gång, hur han skriker och beter sig illa och slår sönder saker och hans svartsjuka. Hur han själv försöker bekämpa sitt inre monster. Det är mycket svårt att förena med ett offer för Heards våldsutbrott som bara försöker lugna ned henne och då ger henne blåmärken och andra skador.

Depp delar alla klassiska tecken med riktiga hustrumisshandlare inklusive svartsjuka och kontrollbehov. Huruvida han mött någon som har samma drag och hur de då triggar varandra går att diskutera, men jag finner absolut ingenting som stärker bilden av oskyldige Johnny när man tar del av vittnesmålen om motsatsen. Jag tror inte dessa kvinnor ljuger gemensamt för Amber Heard om hur Depp betedde sig.
Citera
2022-05-18, 23:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Är fotot på Heard i badrummet med blåmärke på armen taget efter händelsen i Australien?

https://mobile.twitter.com/nickwalli...53420979761153

Jag hade för mig att det är taget vid ett annat tillfälle, men jag hittar ingen källa på det.

Du har rätt, jag blandade ihop dem, den togs i mars 2013. Spelar mindre roll för min poäng, Australien-historian är uppenbart fejk av många andra anledningar. Bildmässigt är jag t ex ganska säker på att hon var med i TV kort efteråt med oskadat ansikte. Bland annat. Skademässigt finns det poliser som sett henne oskadad i nästan omedelbar anslutning till den påstått hemska misshandeln och våldtäkten. Med mera, med mera.

Men om vi fokuserar på mars 2016 istället då: Amber påstod att Depp slog henne fler gånger i ansiktet än hon kunde minnas med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild som hon tog på ett blåmärke på armen och stora delar av vad som ser ut som ett oskadat ansikte. Hon tog bilden av blåmärket med just syftet att dokumentera skadan. Och ÄNDÅ tar hon inte en bild på ansiktet där hon påstår sig ha fått en massa slag. Vad säger det dig?

Citat:
Ditt och andras argument är att Heard beskriver skador som inte dokumenterats och att den dokumentation som finns inte matchar hennes beskrivning. Det må så vara, men vad bilderna visar ser ut som sådant som uppstår när man blir omilt behandlad av en snabb person. Jag anser det därför inte på något sätt osannolikt att Depp orsakat dem.

Snabb person? Var kommer hastigheten in i bilden???

Min argumentation går för övrigt långt bortom skadedokumentation, vilket du mycket väl borde veta eftersom jag skrivit det upprepade gånger. Jag har t ex tagit upp alla inspelningar där hon konstant är den aggressive parten, som inte är rädd för att håna, provocera och följa efter sin påstådde misshandlare som hon uppger sig vara livrädd för. Jag har även nämnt hennes beteende i rätten där hon på närmast magiskt sätt kan "tokgråta" i 10 minuter när hon pratar om händelsen utan att producera tårar eller snor. Eller inspelningar från kvällen där hon efter den påstådda händelsen säger att hon "inte kan leva utan honom" och säger att det "inte var meningen att skada honom". Det finns fler exempel. Vill du fortsatt bemöta min faktiska argumentation eller enbart din karaktärisering av den?
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-05-19 kl. 00:17.
Citera
2022-05-18, 23:49
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Man blir inte blå (eller röd, svart, brun osv för den delen) utan att det även uppstår svullnad i ansiktet. Ansiktet är känsligt, med tunn hud och ytliga kärl. Även om själva blånaden skulle gå att sminka över så går det inte att dölja den svullnad eller ojämnhet i huden som uppstår med smink. Det behöver man inte jobba på rymdstation för att förstå.
Dessutom, om man ser på de bilder och även videoklipp där hon medverkar bara dagen efter/ngn dag efter den påstådda misshandeln så ler hon, har obehindrad och avslappnad mimik, något som inte heller är sannolikt om man har ont i ansiktet.

Nu har jag lyssnat på sminkösen Melanie Inglessis som berättar om de otrevliga skador Amber Heard hade före hon deltog i i Late Late Show med James Corden och hur hon hjälpte till att dölja dem och hur hon kan se hur det är gjort på bilderna och att skadorna syns om man som hon känner till dem. Inglessis sa att hon var chockad av skadorna och att vissa av bilderna inte beskrev korrekt hur skadad Heard var.

Edit Bör vara här: https://m.facebook.com/latelateshowc...6433839897337/
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2022-05-18 kl. 23:53.
Citera
2022-05-19, 00:03
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Depp delar alla klassiska tecken med riktiga hustrumisshandlare inklusive svartsjuka och kontrollbehov.

Enligt en BPD-kvinna och hennes vänner. Om vi vänder på frågan: Delar Amber Heard alla klassiska tecken av att vara en misshandlad kvinna?

Citat:
Huruvida han mött någon som har samma drag och hur de då triggar varandra går att diskutera, men jag finner absolut ingenting som stärker bilden av oskyldige Johnny när man tar del av vittnesmålen om motsatsen.

"Absolut ingenting"? Du kan alltså inte komma på en enda sak som pekar på att Amber Heard hittar på anklagelser? Ingenting alls?

Citat:
Jag tror inte dessa kvinnor ljuger gemensamt för Amber Heard om hur Depp betedde sig.

En annan BPD-kvinna vid namn Jodi Arias hade vänner som var beredda att bl.a. kalla ett slaktat mordoffer för pedofil, smuggla meddelanden från häktet och skicka förfalskade brev för att rädda sin vän. Lustigt det där.

Uppenbarligen tycker du ju under dessa förutsättningar att Depps vänner ljuger för att skydda honom. Varför applicerar du inte samma standard som för Ambers vänner? Varför skulle Depps vänner ljuga men inte Ambers?
Citera
2022-05-19, 00:04
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
I början trodde systrarna att de fått jackpot, liv i lyx. Men sen blev hon psykopat och det blev separation, Amber nämnde att enligt lagarna i California skulle gett mer egentligen. Nu är det i systrarnas mål all få behålla sina pengar och nästa mål är dessa $100mille från Depp.
Han har slagit henne 1 gång tror jag. Hon har slagit honom 1000 gånger.
En gång och en jurymedlem räcker för att han ska förlora.

Det är därför jag haft magont av att titta på rättegången. Borde inte Amber dömas för att ha brutit mot flera lagar???

Systemet är så sjukt.
Alla är människor. Jag hoppas att fler människor kommer vakna. Just nu träffar jag en kvinna som verkar egocentrisk. Hon är vacker och snäll, men till och med jag har tappat lusten för att fortsätta förhållandet pga det här. Sen har jag levt tillsammans med en tjej som lider av kluster B. En av anledningarna till att jag följt rättegången.

Nån form av rättvisa borde det finnas.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-19 kl. 00:07.
Citera
2022-05-19, 00:14
Medlem
Amber är lite halvt kaninkokerska men Depp har varit dyngad 24/7 och det finns inte jobbigare än sådana människor. Depps stämning borde ogillas.
Citera
2022-05-19, 00:46
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scientificum
Amber är lite halvt kaninkokerska men Depp har varit dyngad 24/7 och det finns inte jobbigare än sådana människor. Depps stämning borde ogillas.

Ogillas för..att han är jobbig enligt ditt tycke?
Citera
2022-05-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scientificum

Nu handlar det inte om att Depp varit jobbig för miss Heard utan huruvida hon ljög om att han misshandlat henne och därigenom skadat honom ekonomiskt.

För miss Heard spelar det ingen roll om hon måste betala skadestånd till Depp, för Heard har ju rike Elon som verkar villig att betala pengarna till henne för att han saknar hennes fitta, och Elon betalar mer för marijuana på en månad än vad Depp krävt som total kompensation från Heard.
Citera
2022-05-19, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Ogillas för..att han är jobbig enligt ditt tycke?

Jag växte upp med någon som hade den här typen av problem. Ren tortyr, speciellt för oss barn. Han borde inte få en spänn, detta är bara mitt tycke, inget juridiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in