Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Är fotot på Heard i badrummet med blåmärke på armen taget efter händelsen i Australien?
https://mobile.twitter.com/nickwalli...53420979761153
Jag hade för mig att det är taget vid ett annat tillfälle, men jag hittar ingen källa på det.
Du har rätt, jag blandade ihop dem, den togs i mars 2013. Spelar mindre roll för min poäng, Australien-historian är uppenbart fejk av många andra anledningar. Bildmässigt är jag t ex ganska säker på att hon var med i TV kort efteråt med oskadat ansikte. Bland annat. Skademässigt finns det poliser som sett henne oskadad i nästan omedelbar anslutning till den påstått hemska misshandeln och våldtäkten. Med mera, med mera.
Men om vi fokuserar på mars 2016 istället då: Amber påstod att Depp slog henne fler gånger i ansiktet än hon kunde minnas med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild som hon tog på ett blåmärke på armen och stora delar av vad som ser ut som ett oskadat ansikte. Hon tog bilden av blåmärket med just syftet att dokumentera skadan. Och ÄNDÅ tar hon inte en bild på ansiktet där hon påstår sig ha fått en massa slag. Vad säger det dig?
Citat:
Ditt och andras argument är att Heard beskriver skador som inte dokumenterats och att den dokumentation som finns inte matchar hennes beskrivning. Det må så vara, men vad bilderna visar ser ut som sådant som uppstår när man blir omilt behandlad av en snabb person. Jag anser det därför inte på något sätt osannolikt att Depp orsakat dem.
Snabb person? Var kommer hastigheten in i bilden???
Min argumentation går för övrigt långt bortom skadedokumentation, vilket du mycket väl borde veta eftersom jag skrivit det upprepade gånger. Jag har t ex tagit upp alla inspelningar där hon konstant är den aggressive parten, som inte är rädd för att håna, provocera och följa efter sin påstådde misshandlare som hon uppger sig vara livrädd för. Jag har även nämnt hennes beteende i rätten där hon på närmast magiskt sätt kan "tokgråta" i 10 minuter när hon pratar om händelsen utan att producera tårar eller snor. Eller inspelningar från kvällen där hon efter den påstådda händelsen säger att hon "inte kan leva utan honom" och säger att det "inte var meningen att skada honom". Det finns fler exempel. Vill du fortsatt bemöta min faktiska argumentation eller enbart din karaktärisering av den?