2022-05-11, 16:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
Oppmerksomhetssyk?

Kroppsspråkekspert og tidligere politietterforsker Vidar Hansen har selv kommet med en analyse av skuespillernes oppførsel i retten.

Hansen har studert mange fornærmede som har forklart seg i retten om både fysiske og psykiske overgrep. Han forteller at nesten samtlige har tilnærmet lik måte å forklare seg på.

– De ser ned i gulvet, snakker med lavt toneleie, gråter, hikster og tørker tårer. Hele ansiktet er nesten i «oppløsning» av gråt og du ser også etter hvert røde og hovne øyne. De ser sjeldent på verken gjerningspersonen eller andre, forteller eksperten.

Ifølge analysen til Hansen gjør Heard det motsatte av det han har erfart. Han trekker frem hun ser opp på juryen, beveger hodet i store bevegelser og hever stemmen.

– Hun har veldig mange ansiktsuttrykk som viser mer sinne enn tristhet. Du kan til tider se at hun «flekker» tenner og øyenbrynene trekker seg sammen, noe som tyder på aggressivitet.

https://www.tv2.no/underholdning/14781932/

Skulle du ge en stor skarpslipad kniv till en person som misshandlar dig grovt och som du är livrädd för? Skulle du dessutom ingravera på bladet "Until Death"?

Kolla in Heards nöjda flin i slutet på denna filmsekvens från rättegången (1,37 minuter tror jag ni som försvarar Heard kan avvara).
https://www.youtube.com/watch?v=4r_lJubIFNY

E. Obs! Det är ett mikroflin jag talar om ca 1,28 in i klippet.
Senast redigerad av skoputs 2022-05-11 kl. 16:36.
Citera
2022-05-11, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friggis
Nej , men i detta fallet är jag mycket misstänksam, mycket pengar inblandade, kändisar med alla upptänkliga personlighetsstörningar och missbruk. Jag tror inte en sekund på JD. Men sanningen får vi aldrig veta.

Dock är det känt att den som misshandlar ofta uppträder lugnt och samlat medan offret ofta är hysterisk och obalanserad.

Vem av dem är det som ofta är hysterisk och obalanserad? Och det skulle alltså vara ett tecken på att vadå?
Citera
2022-05-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vem av dem är det som ofta är hysterisk och obalanserad? Och det skulle alltså vara ett tecken på att vadå?
Enligt uppgift så är det ju Amber som är känslomässigt obalanserad och Johnny som är lugn och framstår som balanserad. Misshandlare visar för det mesta en trevlig sida utåt men en annan hemma.
Citera
2022-05-11, 16:44
Medlem
Citat:
Enligt uppgift så är det ju Amber som är känslomässigt obalanserad och Johnny som är lugn och framstår som balanserad. Misshandlare visar för det mesta en trevlig sida utåt men en annan hemma.
Du har ju 0 koll och gör grova generaliseringar.
Så bara för att Johnny är en lugn man så är han en förövare enligt dig? Mycket märkligt uttalande. Han har hållt sig lugn i i stort sett alla klipp amber har på honom, där han försöker defusa situationer och få henne att förstå att våld inte får honom att vela stanna.

+att han verkar mycket lugn rent allmänt. Men det betyder väl enligt dig att han har en rape basement med massa minderåriga tjejer fastkedjade.
Citera
2022-05-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Du har ju 0 koll och gör grova generaliseringar.
Så bara för att Johnny är en lugn man så är han en förövare enligt dig? Mycket märkligt uttalande. Han har hållt sig lugn i i stort sett alla klipp amber har på honom, där han försöker defusa situationer och få henne att förstå att våld inte får honom att vela stanna.

+att han verkar mycket lugn rent allmänt. Men det betyder väl enligt dig att han har en rape basement med massa minderåriga tjejer fastkedjade.

Hans uppträdande hör är ju i bjärt kontrast mot hans uppträdande privat. Hur kan man inte se det. Den totala demoniseringen av Amber liknar en typisk smearkampanj.
Citera
2022-05-11, 17:06
Medlem
Citat:
Hans uppträdande hör är ju i bjärt kontrast mot hans uppträdande privat. Hur kan man inte se det. Den totala demoniseringen av Amber liknar en typisk smearkampanj.
Hur kan du inte se att Amber är en psykopat som planerat detta i flera år?
Citera
2022-05-11, 17:37
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Skulle du ge en stor skarpslipad kniv till en person som misshandlar dig grovt och som du är livrädd för? Skulle du dessutom ingravera på bladet "Until Death"?

Kolla in Heards nöjda flin i slutet på denna filmsekvens från rättegången (1,37 minuter tror jag ni som försvarar Heard kan avvara).
https://www.youtube.com/watch?v=4r_lJubIFNY

E. Obs! Det är ett mikroflin jag talar om ca 1,28 in i klippet.

Nei, det skulle jeg ikke. Det er mye som forklarer at denne kvinnen er grovt forstyrret. Jeg klarer ikke å se for meg at JD skal kunne tape denne saken.

Takk for linken!
Citera
2022-05-11, 17:38
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Hur kan du inte se att Amber är en psykopat som planerat detta i flera år?

Jag har aldrig sett något liknande som fallet Amber Heard. Kanske för att personer med hennes psykiska störningar är så svåra att få rättvisa emot?

Jag kan tänka mig att offren vanligtvis inte orkar/vågar ta det så långt rättsligt som Johnny Depp gjort med AH. Och han har naturligtvis resurser att göra det också.

Det här rättsfallet kan vara lika unikt som viktigt.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-11 kl. 17:47.
Citera
2022-05-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Stämmer det att JDs ex bajsat i sängen? Såg en rubrik i förbifarten, men då jag inte längre läser AB/EXP pga depressions-påverkan, men vad säger FB-expertisen? Är det korvar i sängen eller är det clickbait?

Det var en korv, större än vad deras hundar hade kunnat åstadkomma (hennes försvar var att skylla på att det var hundarna) men mänsklig avföring är väl ljus, på bilden var den mörk som från en större hund. Man har sett en del hundkorvar i sina dar och det liknade en sådan.

Med tanke på allt som hittills kommit fram lutar det mot att JD blir den som vinner rättegången.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-11 kl. 18:01.
Citera
2022-05-11, 18:06
Medlem
Citat:

Och det är detta som behövs för skipa rättvisa enligt dig?

Hur vet du hur Depp uppför sig hemma?
Citera
2022-05-11, 18:11
Medlem
Citat:

Du kan faktiskt ha en poäng där. Att folk vittnar om att man är en så fin och generös person behöver inte hänga ihop med vad som händer bakom stängda dörrar. Generellt sett alltså. MEN jag kan heller inte tro på det mesta som Amber säger, varken hon själv eller deras bevisföring övertygar mig hittills. Jag hade behövt se fler bilder på skador för att tro hennes historier. Men jag har sett ett stort blåmärke på hennes arm och ansiktsbilderna som visade på mindre skador från ett tillfälle. Hon kan även ha haft ett blåmärke på tinningen som hon ringade in på skärmen när hon vittnade. Båda sucks, vad ska man säga. Han har kallat kvinnor för diverse glåpord och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Vem gör så, även om han var frustrerad, nerknarkad whatever när han skrev det. De tog förmodligen fram det värsta hos varandra när de var ihop förutom de första 1,5 åren som enligt JD var super duper.

PS. Man undrar förresten vad Depp menar när han använder ordet "Monster" om sig själv, i drog eller alkoholsammanhang.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-11 kl. 18:28.
Citera
2022-05-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Du kan faktiskt ha en poäng där. Att folk vittnar om att man är en så fin och generös person behöver inte hänga ihop med vad som händer bakom stängda dörrar. MEN jag kan heller inte tro på det mesta som Amber säger, varken hon själv eller deras bevisföring övertygar mig hittills. Jag hade behövt se fler bilder på skador för att tro hennes historier. Men jag har sett ett stort blåmärke på hennes arm och ansiktsbilderna som visade på mindre skador från ett tillfälle. Hon kan även ha haft ett blåmärke på tinningen som hon ringade in på skärmen när hon vittnade. Båda sucks, vad ska man säga. Han har kallat kvinnor för diverse glåpord och smsat att han ville dränka henne och ha sex med hennes brända lik. Vem gör så, även om han var frustrerad, nerknarkad whatever när han skrev det. De tog förmodligen fram det värsta hos varandra när de var ihop.
Smset var ju inte till henne utan till en av hans kompisar. Så det var aldrig menat för henne att läsa och han var säkert frustrerad och less som fan, lite rå humor är inte det konstigaste som finns. Jag å mina polare har skämtat om mycket värre saker.
Blåmärkerna indikerar verkligen inte att en stor man som JD har slagit henne tyvärr. Med tanke på att de försvinner 1-2 dagar senare sen det hon påstod hade hänt för att få dem. Att han slagit henne massor med ggr med knuten hand. Går ej ihop, hade det stämt att han gett henne så mycket stryk hela tiden, då hade läkare sett det, hennes kompisar. Media whatever. Det blir inte ett litet blåmärke.
Vad som verkar mer troligt är att det är botoxinjektioner.

Det med monster är ju uppenbart att det har med hans bruk att göra, säkert en QUOTE från en film eller bok tyckte jag mig läsa.
Det fula är att Amber heard och team, använder dessa saker som bevis för att han är ett monster som våldtar tjejer med trasiga flaskor, för de har inga andra bevis trots att det funnits massor med vittnen/inspelningar på att han är just detta monster.
Senast redigerad av Ekronwo 2022-05-11 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in