2022-05-18, 20:42
Medlem
LeCastles avatar
Systern sade att både hon och Johnny blivit slagen av Amber. 🥂
Hon kommer behöva byta identitet efter rättegången.
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Verkar som Depps advokater retar gallfeber på media.
Det tror jag säkert.
De är rädda för att Amber ska förlora!
Citera
2022-05-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
I vanliga fall håller jag helt med dig. Svenska domstolar är helt dysfunktionella då dessa genomsyras av vänsterorienterad politik. Men när det gäller någon med så tydlig sjukdomsbild som Amber så hade jag tyckt att psykologer och kunniga borde haft mer makt än bara ett vittnesmål. Komplex fråga dock och du har helt klart en poäng.

Jo.. du har helt klart en poäng där.

Men som system är det inte bra med sådana maktförskjutningar. Då det kommer att missbrukas. Makten behöverligga bland vanligt folk. Det är inte optimalt, men det är det minst dåliga.

Minns att vi har politiker som vill sjukdomsklassa folk som vill sjukdomsklassa kritik mot invandring och Islam exempelvis.
Ges experter och psykologer mer makt. Så kanske det är bra här i detta rättsfallet. Men kommer att missbrukas i nästa.
Citera
2022-05-18, 20:55
Medlem
Gerrard89s avatar
”Även offer kan bajsa i sängen, men världen är inte mogen för den sanningen” skriver Aftonbladet. Lite ironiskt när Aftonbladet inte är mogen för den simpla sanningen att kvinnor kan vara förövare och män offer.
Citera
2022-05-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Inte sjukare än att karriärister eller ideologer med partibok sitter och avgör det.

https://www.smp.se/ledare/sharia-i-domstolen/

Jury-systemet är överlägset. Detta hade inte hänt i USA.

Det är karriäristerna som fortfarande sitter skriver Pro-Amber krönikor i våra tidningar.
Det är karriärister, proffsen, experterna, som har dömt emot Depp TVÅ gånger i Storbritannien.

Som sagt i domen att det var uppenbart att Depp misshandlade Heard....

Det behövs vanliga människor, för att döma emot kvinnan, i en sådan infekterad och känslig rättstvist.
Karriärister kommer inte att göra det. Och det är vad alternativet är till att ha en Jury.
OK? så domstolar ska avgöras enligt politisk korrekthet snarare än juridiken? Du vill bara säkerställa att det är rätt slags politisk korrekthet som ska gälla - dvs en folkdomstol från gatan utan någon juridisk kompetens.
Citera
2022-05-18, 21:32
Medlem
Fotboll12s avatar
Någon som vet syftet med hon i videoförhöret som visas nu?
Citera
2022-05-18, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Gissar att Amber Heards försvar inte är bättre än så här. Ett av deras starkaste kort är tydligen att bjuda in några gamla kompisar som i största allmänhet har mer sympati för Heard än för Depp.
Senast redigerad av Binary 2022-05-18 kl. 21:40.
Citera
2022-05-18, 21:49
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12

Ambers likasinnade ”vänner”.
De kommer inte hålla i rätten.
De är mutade och visar alla tecken på att de ljuger.
Citera
2022-05-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det må så vara, men vad bilderna visar ser ut som sådant som uppstår när man blir omilt behandlad av en snabb person. Jag anser det därför inte på något sätt osannolikt att Depp orsakat dem.
Men det bevisar ju inte att Depp därför är en kvinnomisshandlare. Det är redan känt i den här rättegången att Heard flera gånger slagit Depp i ansiktet, hon har erkänt det själv, och vi hörde även hur hon med maximal kraft drämde en toalettdörr i pannan på Depp.

Det är inte olagligt att ta i med hårdhandskarna för att brotta ner eller hålla fast någon för att stoppa en pågående grov misshandel, även om det orsakar ett blåmärke på en arm.
Citera
2022-05-18, 21:56
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ambers likasinnade ”vänner”.
De kommer inte hålla i rätten.
De är mutade och visar alla tecken på att de ljuger.

Och bara gamla videoförhör hela tiden. Jag minns ingen annan än Ambers syster Whitney bli utfrågad i själva rättssalen, av de som är kopplade till Team Heard. Jag kan ha missat någon tidigare i rättegången, innan jag kom in i detta ordentligt.
Citera
2022-05-18, 22:10
Medlem
Fotboll12s avatar
Make up-kvinnan nämnde under förhöret med Team Heard dennes ”roller coaster of emotions” i samband med skilsmässan från Johnny. Ambers Känslor skiftade dramatiskt och tätt. Borderline.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-18 kl. 22:24.
Citera
2022-05-18, 22:29
Medlem
Jiiizzzeeezz vilken seg rättegång. Det är ju bara hon sa, han sa, hon ba, han ba - bara en massa skvaller och tjafs som vilka vanliga människor som helst. De beter sig som tonåringar som bråkar och tjafsar med sina fester… Vuxna människor som sitter och ljuger och överdriver.
Vad tjänar dom på att fläka ut sitt privatliv på det här sättet? Det är ju pinsamt för båda.
Jag gillar Johnny Depp men båda är (nästan) lika skyldiga och båda är minst lika sjuka.
Senast redigerad av SpaceShip123 2022-05-18 kl. 22:32.
Citera
2022-05-18, 22:33
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceShip123
Jiiizzzeeezz vilken seg rättegång. Det är ju bara hon sa, han sa, hon ba, han ba - bara en massa skvaller och tjafs som vilka vanliga människor som helst. De beter sig som tonåringar som bråkar och tjafsar med sina fester… Vad tjänar dom på att fläka ut sitt privatliv på det här sättet? Det är ju pinsamt för båda.

Det som du helt korrekt upplever som trams förstörde Johnny Depps liv så välkommen till Team Johnny.

Amber Heard har bara detta att komma med – det du pratar om alltså. Men hon lurade världen att tro att Johnny är en kvinnomisshandlare.

Nu psykopat-tittade Amber rakt in i kameran igen – hon har gjort det flera gånger idag.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-18 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in