2022-05-18, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Absolut. Men jag skulle ändå säga att man får visa lite förståelse för folk som inte förstått grejen. De flesta betraktar liksom Amber från en egen position av relativt psykiskt välmående. Jag tror det gör det svårt att förstå att det faktiskt finns människor där ute som är villiga att agera som Amber gjort. Det är lätt att tänka "varför skulle hon hitta på allt det här, det finns ingen anledning" om man inte, åtminstone ytligt, förstår Kluster B-problematiken och vad den medför.

Instämmer!
Citera
2022-05-18, 09:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Tack

Jag är övertygad om samma sak.
Jag drog en parallell till det tragiska mordet på en 4-barns pappa i Bålsta, förra året, begånget av Lydia Barth, en människa som utnyttjat män för sin egen vinnings skull. Riktigt äckligt.

Johnny lever, det gör inte min vän, tyvärr

Tråkigt att höra. Hade inte ens hört talas om det här målet innan, men behövde bara läsa en enda Expressen-artikel för att konstatera att det luktade BPD-häxa här också. Dubbelkollade i FUP och mycket riktigt.
Citera
2022-05-18, 09:45
Medlem
Molton99s avatar
Alltså Ush.
Tittar på klippet suck my d**k. När hon har världens Disney skurk skratt. Jäkla jobbigt att lyssna på. Man såg hur plågad JD blev av det.
Åh ahahahahaha när hon trodde att hon fått aqua man rollen på egen hand
Citera
2022-05-18, 11:03
Medlem
Camille Vasquez (Depps ena avdokat) ägde Heard och hennes advokat. Jag såg ett klipp när Vasquez fick igenom i stort sett varenda hearsay, lack of foundtaion och leading när Heards ena advokat skulle förhöra henne. Det gick så långt att Heards advokat blev tyst en stund, suckade och sa "I'm trying, I'm trying". I slutet såg man hur uppgiven advokaten var när hon grimaserade. Hon fick inte ut ett skit av de frågorna hon hade.
Citera
2022-05-18, 11:15
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Camille Vasquez (Depps ena avdokat) ägde Heard och hennes advokat. Jag såg ett klipp när Vasquez fick igenom i stort sett varenda hearsay, lack of foundtaion och leading när Heards ena advokat skulle förhöra henne. Det gick så långt att Heards advokat blev tyst en stund, suckade och sa "I'm trying, I'm trying". I slutet såg man hur uppgiven advokaten var när hon grimaserade. Hon fick inte ut ett skit av de frågorna hon hade.

Jag är osäker på sanningshalten men på nätet har jag sett snack om att Heards advokat mer eller mindre skällde ut Amber i ett enskilt samtal de inte trodde någon hörde, med innebörden att Amber måste låta advokaten få göra sitt jobb ordentligt och att Amber behövde börja lyssna på råden hon fick (fritt ur mitt minne).
Citera
2022-05-18, 11:26
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag är osäker på sanningshalten men på nätet har jag sett snack om att Heards advokat mer eller mindre skällde ut Amber i ett enskilt samtal de inte trodde någon hörde, med innebörden att Amber måste låta advokaten få göra sitt jobb ordentligt och att Amber behövde börja lyssna på råden hon fick (fritt ur mitt minne).
Undrar om hon ångrar sitt uppdrag som advokat?
Hon framstår som en gammal sur förvirrad kärring. Klädseln är😵
Det blir en så stor kontrast till Depps sida. Det är som en åkattraktion, där ena sidan är förväntansfull och glad, medan andra är skräckslagna för att de ser att attraktionen är sönder...
Citera
2022-05-18, 12:13
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Man blir inte blå (eller röd, svart, brun osv för den delen) utan att det även uppstår svullnad i ansiktet. Ansiktet är känsligt, med tunn hud och ytliga kärl. Även om själva blånaden skulle gå att sminka över så går det inte att dölja den svullnad eller ojämnhet i huden som uppstår med smink. Det behöver man inte jobba på rymdstation för att förstå.
Dessutom, om man ser på de bilder och även videoklipp där hon medverkar bara dagen efter/ngn dag efter den påstådda misshandeln så ler hon, har obehindrad och avslappnad mimik, något som inte heller är sannolikt om man har ont i ansiktet.

Jag säger inte emot dig såtillvida att det uppstår svullnader och blåmärken och att det inte behövs så mycket då ansiktshuden är tunn. Återigen beror det till syvende och sist ändå på hur hårda slagen är och hur mycket man arbetar med att dölja dem.

De bilder som ändå finns är genuina och tyder på att Heard fått ansiktsskador vid något tillfälle. Det är möjligt att hon överdrivit misshandeln från Depp för att få mer sympatier. Det är som sagt också givetvis möjligt att hon i stort hittat på dem.

Att Depp och Heard bråkat verbalt och i vissa fall fysiskt anser jag dock klarlagt och att Depp då varit aggressiv och påtänd och gett sig på döda ting vid flera tillfällen. Min åsikt är då att han på något sätt attackerat Heard på ett sätt som inte är ok. Uppenbarligen har även Heard använt våld mot Depp och kastat saker och attackerat honom verbalt.
Citera
2022-05-18, 12:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Igår hävdade Heard bestämt och upprört att hon inte är något offer. Hur ska hon ha det?

Det handlar ju om att inte identifiera sig som ett offer, även om man utsatts och är ett brottsoffer. Att tänka så tillhör standardrepertoaren och är säkert rätt inställning. Tror man inte Heard är ett offer är det förstås falskt att resonera så, men man skall nog inte se det som motsägelsefullt gällande riktiga fall med misshandlade kvinnor att de är kluvna i synen på sig själv på det viset.
Citera
2022-05-18, 12:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Det är den historien som hennes egen tidigare assistent, anklagar henne för att ha stulit.
En extremt våldsam attack, som hon inte dokumenterade, eller sökte någon vård för...
Trots att hon uppenbarligen, under hela relationen, dokumenterat varje blåmärke hon fått, och tupplur som Johnny tagit(ev. däckat).

Assistenten säger att det var hon som blev våldtagen med en flaska, när hon var i Brasilien. Ambers egen personliga assistent, anklagar henne alltså för stöld av våldtäktshistoria.
Det säger allt.

Heard ljuger upprepat, tills hon backas in i ett hörn, och otvetydiga motbevis tvingar henne att ändra historia(till sanning, eller ny lögn).
Det var det som hände igår, Camille Vasquez, lyckades till sist, efter 6 år av lögner och mened, få henne att erkänna att hon aldrig donerade de 7 miljoner dollar till välgörenhet, som hon publikt och i rättegångar hävdat att hon gjort.....

---------------------
Dock så tycker jag det är sorgligt att hennes egna Advokater inte verkar vara uppgiften mogen att försvara henne. Det är orättvist... Elaine verkar inte veta hur hon ska formulera frågor utan att de bryter mot -hearsay, -ledande reglerna. Igår framstod Elaine som inkompetent.

Vilket är överraskande, då hon ska vara i topp 1% av advokaterna i delstaten. Men kanske inte med denna typen av mål.

Det där med flaskan är klart misstänkt med tanke på vad assistenten uppger och anser. Det väcker givetvis starka misstankar gällande möjlighet och omfattning av eventuella sexuella övergrepp och om att Heard ljuger om händelsen.
Citera
2022-05-18, 13:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det där med flaskan är klart misstänkt med tanke på vad assistenten uppger och anser. Det väcker givetvis starka misstankar gällande möjlighet och omfattning av eventuella sexuella övergrepp och om att Heard ljuger om händelsen.

Väcker det inte snarare extremt stark misstanke om att allt hon säger är påhittat? Vilket äkta kvinnomisshandelsoffer skulle hitta på en jävla våldtäkt med en flaska?

Om vi därtill lägger till alla inspelningar där hon konstant är den aggressive parten, som inte är rädd för att håna, provocera och följa efter sin påstådde misshandlare så kan jag bara dra slutsatsen att hon ljuger skjortan av sig gällande alltihop. Ett riktigt kvinnomisshandelsoffer beter sig inte som henne, det finns inte på kartan.

Och är vi inte nöjda där så kan vi lägga till hennes beteende i rätten där hon på närmast magiskt sätt kan "tokgråta" i 10 minuter när hon pratar om händelsen utan att producera tårar eller snor. Eller inspelningar från kvällen där hon efter den påstådda händelsen säger att hon "inte kan leva utan honom" och säger att det "inte var meningen att skada honom". Eller hennes påstående om att hon inte ens minns hur många gånger han slog henne i ansiktet med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild med ett blåmärke på armen och ett oskadat ansikte.

Det här målet är uppenbart. Hon ljuger (under ed, därtill) och uppvisar textbook borderline-beteende.

Citat:
De bilder som ändå finns är genuina och tyder på att Heard fått ansiktsskador vid något tillfälle.

Även om vi accepterar att bilderna är äkta (hon har ju t ex uppenbarligen redigerat en bild genom att öka mättnaden, men påstår trots detta att det är två olika bilder men att den ena är tagen med en vanity light), är inte det väldigt lätt att förena med att hon attackerar honom med bl.a. slag, varpå han försvarar sig genom att kontrollera henne med sin styrka och hon sprattlar och slår som en tok varpå skadorna uppstår? Det är nämligen den enda fysiska kampen dem emellan jag kan se som går att styrka genom inspelningar och bilder.

Citat:
Att Depp och Heard bråkat verbalt och i vissa fall fysiskt anser jag dock klarlagt

Med henne som den initiativtagande och aggressiva parten, ja.

Citat:
och att Depp då varit aggressiv och påtänd och gett sig på döda ting vid flera tillfällen

Jag minns bara ett, med skåpsluckorna. Där han upptäckte att hon filmat honom i ett väldigt utsatt tillstånd, men trots det inte gav sig på henne fysiskt och hon går därifrån flinandes. Vilka fler finns det?

Sen vet jag inte hur man därifrån kan dra slutsatsen att han måste ha slagit henne? Spekulera kan man ju alltid, men jag kan inte riktigt se sannolikheten? Depp har ju uppenbarligen haft ett olämpligt och destruktivt leverne i perioder, men övriga fakta i målet talar som sagt extremt starkt emot att hon skulle var ett kvinnomisshandelsoffer.
Citera
2022-05-18, 14:03
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag minns bara ett, med skåpsluckorna. Där han upptäckte att hon filmat honom i ett väldigt utsatt tillstånd, men trots det inte gav sig på henne fysiskt och hon går därifrån flinandes. Vilka fler finns det?

Videon med skåpluckorna krossar mitt hjärta. Amber är märkbart exalterad över att ha lyckats hetsa Johnny till att slå i luckorna. Hon vinklar lyckligt runt med kameran för att ordentligt skildra Johnnys förtvivlade frustration över det hon medvetet triggat igång inom honom.

Men han rör henne aldrig – lägg märke till det allihopa. Han snuddar henne inte utan låter sin förtvivlan gå ut över döda ting. Grövre än så lyckades hon aldrig få honom att bete sig.

Hennes stördhet är så tydlig och omöjlig att förneka där.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-18 kl. 14:12.
Citera
2022-05-18, 14:08
Medlem
TheGretaResets avatar
Det räckte med misstanke för att JD skulle bli av med sina filmroller.

Amber Turd fick rollen i the stand och aquaman 2 efter hon blivit påkommen som det psykfall hon är.
Att spela den onda kvinnan i the stand var kanske i och för sig logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in