Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Det där med flaskan är klart misstänkt med tanke på vad assistenten uppger och anser. Det väcker givetvis starka misstankar gällande möjlighet och omfattning av eventuella sexuella övergrepp och om att Heard ljuger om händelsen.
Väcker det inte snarare extremt stark misstanke om att allt hon säger är påhittat? Vilket äkta kvinnomisshandelsoffer skulle hitta på en jävla våldtäkt med en flaska?
Om vi därtill lägger till alla inspelningar där hon konstant är den aggressive parten, som inte är rädd för att håna, provocera och följa efter sin påstådde misshandlare så kan jag bara dra slutsatsen att hon ljuger skjortan av sig gällande alltihop. Ett riktigt kvinnomisshandelsoffer beter sig inte som henne, det finns inte på kartan.
Och är vi inte nöjda där så kan vi lägga till hennes beteende i rätten där hon på närmast magiskt sätt kan "tokgråta" i 10 minuter när hon pratar om händelsen utan att producera tårar eller snor. Eller inspelningar från kvällen där hon efter den påstådda händelsen säger att hon "inte kan leva utan honom" och säger att det "inte var meningen att skada honom". Eller hennes påstående om att hon inte ens minns hur många gånger han slog henne i ansiktet med en hand full av stora metallringar och allt vi har är en bild med ett blåmärke på armen och ett oskadat ansikte.
Det här målet är uppenbart. Hon ljuger (under ed, därtill) och uppvisar textbook borderline-beteende.
Citat:
De bilder som ändå finns är genuina och tyder på att Heard fått ansiktsskador vid något tillfälle.
Även om vi accepterar att bilderna är äkta (hon har ju t ex uppenbarligen redigerat en bild genom att öka mättnaden, men påstår trots detta att det är två olika bilder men att den ena är tagen med en vanity light), är inte det väldigt lätt att förena med att hon attackerar honom med bl.a. slag, varpå han försvarar sig genom att kontrollera henne med sin styrka och hon sprattlar och slår som en tok varpå skadorna uppstår? Det är nämligen den enda fysiska kampen dem emellan jag kan se som går att styrka genom inspelningar och bilder.
Citat:
Att Depp och Heard bråkat verbalt och i vissa fall fysiskt anser jag dock klarlagt
Med henne som den initiativtagande och aggressiva parten, ja.
Citat:
och att Depp då varit aggressiv och påtänd och gett sig på döda ting vid flera tillfällen
Jag minns bara ett, med skåpsluckorna. Där han upptäckte att hon filmat honom i ett väldigt utsatt tillstånd, men trots det inte gav sig på henne fysiskt och hon går därifrån flinandes. Vilka fler finns det?
Sen vet jag inte hur man därifrån kan dra slutsatsen att han måste ha slagit henne? Spekulera kan man ju alltid, men jag kan inte riktigt se sannolikheten? Depp har ju uppenbarligen haft ett olämpligt och destruktivt leverne i perioder, men övriga fakta i målet talar som sagt extremt starkt emot att hon skulle var ett kvinnomisshandelsoffer.