2022-05-18, 07:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Självklart ljuger hon, hon verkar ju vara en narcissist eller ha någon liknande diagnos. Alla som tror på hennes BS bör sätta sig in i skiten lite bättre

Absolut. Men jag skulle ändå säga att man får visa lite förståelse för folk som inte förstått grejen. De flesta betraktar liksom Amber från en egen position av relativt psykiskt välmående. Jag tror det gör det svårt att förstå att det faktiskt finns människor där ute som är villiga att agera som Amber gjort. Det är lätt att tänka "varför skulle hon hitta på allt det här, det finns ingen anledning" om man inte, åtminstone ytligt, förstår Kluster B-problematiken och vad den medför.
Citera
2022-05-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äre ingen som är på Ambers sida i den här historien? Såg en del youtubeklipp och varenda kommentar är övertygad om att Amber är en lögnhals och Depp är en ängel som inte skulle göra en fluga förnär. Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro. När är det hela över egentligen?

Det är den historien som hennes egen tidigare assistent, anklagar henne för att ha stulit.
En extremt våldsam attack, som hon inte dokumenterade, eller sökte någon vård för...
Trots att hon uppenbarligen, under hela relationen, dokumenterat varje blåmärke hon fått, och tupplur som Johnny tagit(ev. däckat).

Assistenten säger att det var hon som blev våldtagen med en flaska, när hon var i Brasilien. Ambers egen personliga assistent, anklagar henne alltså för stöld av våldtäktshistoria.
Det säger allt.

Heard ljuger upprepat, tills hon backas in i ett hörn, och otvetydiga motbevis tvingar henne att ändra historia(till sanning, eller ny lögn).
Det var det som hände igår, Camille Vasquez, lyckades till sist, efter 6 år av lögner och mened, få henne att erkänna att hon aldrig donerade de 7 miljoner dollar till välgörenhet, som hon publikt och i rättegångar hävdat att hon gjort.....

---------------------
Dock så tycker jag det är sorgligt att hennes egna Advokater inte verkar vara uppgiften mogen att försvara henne. Det är orättvist... Elaine verkar inte veta hur hon ska formulera frågor utan att de bryter mot -hearsay, -ledande reglerna. Igår framstod Elaine som inkompetent.

Vilket är överraskande, då hon ska vara i topp 1% av advokaterna i delstaten. Men kanske inte med denna typen av mål.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-05-18 kl. 08:22.
Citera
2022-05-18, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Självklart ljuger hon, hon verkar ju vara en narcissist eller ha någon liknande diagnos. Alla som tror på hennes BS bör sätta sig in i skiten lite bättre

Det är det som är det obehagliga – de som inte följer rättegången, och i Sverige är de många, tror fortfarande att det är 50/50.

Jag har en kompis som jag betraktar som jättevettig men hon följer inte rättegången och tror att det är 50/50 och jag känner att jag måste vara rejält försiktig med mina formuleringar om fallet inför henne.

Man behöver helt enkelt följa rättegången för att fatta grejen ordentligt.
Citera
2022-05-18, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Det är det som är det obehagliga – de som inte följer rättegången, och i Sverige är de många, tror fortfarande att det är 50/50.

Jag har en kompis som jag betraktar som jättevettig men hon följer inte rättegången och tror att det är 50/50 och jag känner att jag måste vara rejält försiktig med mina formuleringar om fallet inför henne.

Man behöver helt enkelt följa rättegången för att fatta grejen ordentligt.

Säg som det är, att den kontrollerade median vinklar och filtrerar så mycket, att man själv behöver följa rättegången och diskussionerna/analyserna kring den, för att kunna bedöma den.

Om hon är jättevettig, så vet hon att det ofta är så när media rapporterar om något. Och kan köpa, att det kan vara så här också.
Citera
2022-05-18, 07:44
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är inte vilka lögner som helst, heller. Hon går verkligen all-in. Det är riktigt läskigt.
Ja, det känns surrealistiskt, att bevittna hennes "15 minutes of fame"

Amber kommer bli ihågkommen.
Fast inte på ett positivt sätt.

För Johnny och hans barn samt vänner/familj så är detta en enorm sten som lättar från deras börda.
Hela barnens tonår har blivit skadat av en psyksjuk golddigger.
Citera
2022-05-18, 08:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
För Johnny och hans barn samt vänner/familj så är detta en enorm sten som lättar från deras börda.

Får väl se. Han har ju helt klart fått upprättelse i ganska stora kretsar. Men om inte MSM vill spela boll även efter en Depp-vinst och istället fortsätter "Amber-är-ett-offer"-narrativet alternativt läcker locket på, så kommer fortsatt väldigt många människor tro att han är en kvinnomisshandlare. Det kan mycket väl bli så att både Depp och Heard blir parior i Hollywood för att det är enklast så.
Citera
2022-05-18, 08:21
Citat:
Får väl se. Han har ju helt klart fått upprättelse i ganska stora kretsar. Men om inte MSM vill spela boll även efter en Depp-vinst och istället fortsätter "Amber-är-ett-offer"-narrativet alternativt läcker locket på, så kommer fortsatt väldigt många människor tro att han är en kvinnomisshandlare. Det kan mycket väl bli så att både Depp och Heard blir parior i Hollywood för att det är enklast så.
MSM?
Citera
2022-05-18, 08:23
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
MSM?
Mainstreammedia :-)
Citera
2022-05-18, 08:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det finns flera inspelningar från just denna kväll.

Dels inspelningar innan den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln där Johnny ber om en paus för att hon följer efter honom från rum till rum och fortsätter bråka.

Måste rätta mig själv delvis här. Denna inspelningen är en tid efter den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln. Johnny pratar med Amber om händelsen och förklarar för henne att han flydde till fem badrum och två sovrum för att komma undan från henne, och förklarade att hon måste låta honom få en paus från bråket, som bara eskalerar. Amber blir arg och säger att han förvärrar situationen genom att dra sig undan.
Citera
2022-05-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ja, det känns surrealistiskt, att bevittna hennes "15 minutes of fame"

Amber kommer bli ihågkommen.
Fast inte på ett positivt sätt.

Jag tror att Johnny och hans närmaste kan vara glada över att han inte är mördad, styckad och paketerad. Så galen låter hon.

Det är väl det som Depp Team kör är att visa på att ho*n ljuger en hel del. Då kan juryn eventuellt veta hur de ska tolka det hela och sen vilket utslag de ger. Kanske inte så troligt men ibland blir man överraskad.

*ändrat från han till hon naturligtvis
Senast redigerad av sommarbukett 2022-05-18 kl. 08:35.
Citera
2022-05-18, 08:33
Citat:
Mainstreammedia :-)
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Jag tror att Johnny och hans närmaste kan vara glada över att han inte är mördad, styckad och paketerad. Så galen låter hon.

Det är väl det som Depp Team kör är att visa på att han ljuger en hel del. Då kan juryn eventuellt veta hur de ska tolka det hela och sen vilket utslag de ger. Kanske inte så troligt men ibland blir man överraskad.
Jag är övertygad om samma sak.
Jag drog en parallell till det tragiska mordet på en 4-barns pappa i Bålsta, förra året, begånget av Lydia Barth, en människa som utnyttjat män för sin egen vinnings skull. Riktigt äckligt.

Johnny lever, det gör inte min vän, tyvärr
Citera
2022-05-18, 08:41
Medlem
Citat:
Tack

Jag är övertygad om samma sak.
Jag drog en parallell till det tragiska mordet på en 4-barns pappa i Bålsta, förra året, begånget av Lydia Barth, en människa som utnyttjat män för sin egen vinnings skull. Riktigt äckligt.

Johnny lever, det gör inte min vän, tyvärr

Beklagar din förlust!

Kan tänka mig de stackars män som hon ska ta ihop det med efter detta. De får de inte lätt. För golden digger är vad som återstår för henne. Men hon får kanske vänta ett par år tills detta lagt sig. Det är så konstigt att någon som ser så bra ut kan se så illa ut. Hon kan inte klämma ihop ansiktet för att göra en behagfull min. Vad vi har sett. Johnny såg tydligen inte det förrän det var försent.

Undrar hur han ska förhålla sig till Walt Disney efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in